Vatandaşın şalteri attı!

Elektrik ve su.İnsan hayatının vazgeçilmezleri.Yokluğunda hayatın felç olduğu enerji türleri.

Haberin Devamı

Vatandaşın şalteri attı

Su konusunda ASKİ önceki gün bir uyarı yaptı.
Açıklamada özetle...
“Barajlardaki doluluk oranı yüzde 31.74... Suyumuzu tasarruflu kullanalım” denildi.
*
Bu hatırlatmanın ardından, asıl konumuza geçelim:
Elektrik.
*
Okur Köşesi’ne peş peşe gelen elektrik kesintisi, voltaj düzensizliği ve yanmayan sokak aydınlatmaları şikâyetleri bir rastlantı olmasa gerek.
Eğer rastlantıysa da, ‘düşük pil’ uyarısını umarım Başkent Elektrik Dağıtım AŞ(Başkent EDAŞ) yetkilileri dikkate alırlar.
*
İşte, kentteki elektrik kesintilerinden dert yanan...
Sokaklarındaki aydınlatma lambaları yanmayan okurlarımızın acil çözüm bekleyen sorunları.

Haberin Devamı

GÜN İÇİNDE DEFALARCA ELEKTRİK KESİNTİSİ OLUYOR

Okurumuz Ali Tülümen, Sincan’dan aktarıyor.
İlçenin Yenihisar Mahallesi Bayındır Sitesi’nde ikâmet eden Ali Tülümen, sık gidip gelen ve uzun süren kesintilerin evlerdeki elektrikli/elektronik eşyalara zarar verdiğini söylüyor.
Ve, iletisinde -özetiyle- şöyle diyor:

BAZEN ARIZA SAATLER SÜRÜYOR

“Bölgemizde, gün içinde defalarca elektrik kesinti oluyor. Bazen arıza saatler sürüyor. Gidip gelen elektrik nedeniyle elektronik ev eşyaları da zarar görüyor. Mesela benim hidroforum iki defa yanarak, arıza yaptı. Sitede oturan komşularımız da benzer mağduriyetler yaşadı. Ayrıca buzdolaplarında saklamak durumunda olduğumuz ilaç (insülin) ve yiyeceklerimiz zarar görüyor. Elektrik dağıtım hizmeti veren kuruma sesimizi duyuramamaktan dolayı da şikâyetçi olduğumuzu belirtmek isterim.”

ARTIK BIKTIK!

İsminin gizli kalmasını isteyen Sincan’ın Çokören Köyü’nden bir okurumuz ise, trafo sorunu nedeniyle sık elektrik kesintisi yaşandığını aktarıyor:
“Köyümüz 150 haneli. Çevre köyler hane sayısı bakımından daha küçük olmasına rağmen elektrik kesintisi yaşamazken, biz kesintilerinden artık bıktık. Yakınımızdaki 60 haneli köylerde üç adet trafo var. Bizde ise bir... Başkent Elektrik’ten bir çözüm bekliyoruz.”

Haberin Devamı

SORUM VAR

VATANDAŞI MAĞDUR EDEN KİM?

Eryaman’dan okurumuz Dilek A., buzdolabının motorunun yanması üzerine eve gelen teknik servisin, “Elektrik kesintileri, voltaj düzensizliği nedeniyle bu bölgedeki müşterilerimize buzdolabı için enerji koruma prizi öneriyoruz” sözünü hatırlatmış.

AÇIKLAMA BEKLİYORUM

Okurumuzun makul ve mantıklı soruları var:
“İnternette benim gibi Ankara’dan onlarca buzdolabı mağduru olduğunu gördüm.
* Beyaz eşya yetkili servislerinin söylediği gibi gerçekten elektrik kesintileri ya da voltaj düzensizliği mi biz vatandaşları mağdur ediyor?
* Yoksa, başka bir muhatabımız olmadığı için mi buna inanmak durumunda kalıyoruz?
OKURDAN NOT: EnerjiSA ve Başkent Elektrik’ten bir açıklama bekliyorum.

Haberin Devamı

ALTI AY AYDINLIK ALTI AY KARANLIK

Bir şikâyet de Çankaya’nın Harbiye Mahallesi’nden.
Okur Ali A. yazmış.
*
Biri Vezneder, diğeri Niğde sokaklardaki iki sokak aydınlatmasının yanmadığını aktaran okurumuz, iletisinde -özetiyle- şunları kaydetmiş:

SIK SIK ARIZA YAPIYOR

“Bu iki sokaktaki aydınlatmalar sık sık arıza yapıyor. Sokaklar altı ay aydınlık, altı ay karanlık. Mail yoluyla ve telefonla arıza bildirmemize rağmen hâlâ en küçük bir hareket/çalışma yok. Umarım bu yazı, yetkilileri harekete geçirir.”

12 SAATTEN UZUN ELEKTRİK KESİNTİSİNE 50 TL TAZMİNAT

Okur Köşesi’nin bu yazısında konuyu elektrik ve kesintilere ayırmışken...
Ben de abonelere, Hürriyet’ten Umut Erdem’in şubat ayında yayınlanan “12 saatten uzun kesintiye tazminat” başlıklı haberini hatırlatmak isterim.
Haberin özü/özeti şu:
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Elektrik Piyasası Dairesi Başkanlığı, sık sık yaşanan elektrik kesintisinden şikâyet eden vatandaşlara tavsiyelerde bulundu. Kurum, “Bildirimli veya bildirimsiz günlük kesinti süresi 12 saatten uzun olamaz. Günlük kesinti süresinin 12 saatten uzun olması halinde elektrik dağıtım şirketi kesintiden etkilenen mesken abonelerine 50 TL, diğer abonelere de 100 TL tazminat ödemek zorundadır” dedi.

Yazarın Tüm Yazıları