Polatlı, tren yolu gözlüyor

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), geçen yıl şöyle bir duyuru yaptı:

Haberin Devamı

“Ankara-Sincan-Polatlı bölgesel tren seferlerine 30 Haziran itibarıyla iki ay süreyle ara verilecek.”
*
Gerekçesi şuydu:
Başkentray çalışmaları kapsamında Sincan peronlarının yıkılması.
*
Başkentray açıldı.
Ancak.
Polatlı bölgesel treni seferlerine başlamadı.
Bu arada, TCDD’nin “İki ay süreyle ara verilecek” açıklamasının üzerinden tam 11 ay geçti.
*

Polatlı, tren yolu gözlüyor

Polatlı bölgesel treni seferlerinin akıbetini merak eden iki okurumuzdan ileti aldım.
Onlardan ilki okurumuz Volkan Kaya.
İletisi şöyle:

TCDD BİR AÇIKLAMA YAPSIN

“Ankara-Sincan-Polatlı hattında çalışan tren, iki ay denilerek kapatıldı ancak 11 ay oldu halen ses soluk yok. Başkentray açıldı ama Polatlı banliyö treni açılmadı. Okula gidip gelenlerin, Başkent Organize Sanayi Bölgesi’nde çalışanların çok kullandıkları bir trendi. En azından TCDD, vatandaşa bir açıklama yapsın.”
*
Bir diğer okurumuz ise Tunç Durmaz.
“Polatlı bölgesel treni unutturulmaya çalışılıyor” diyor.
Ve, iletisine şöyle devam ediyor:

Haberin Devamı

MESAJLARA CEVAP VERİLMİYOR

“Sincan’daki çalışmalar tamamlanmış, Polatlı treninin yanaşabileceği peronlar yenilenmiş ve Başkentray hizmete alınmış olmasına rağmen Polatlı tren seferleri başlamadı. TCDD’ye konu ile ilgili olarak gerek sosyal medya, gerek de e-mail yoluyla gönderdiğimiz mesajlara itinayla cevap verilmiyor.”


TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sitesindeki bilgilendirme ise şöyle:

Polatlı, tren yolu gözlüyor

 

GÜNÜN FOTOĞRAFI

Polatlı, tren yolu gözlüyor

İŞTE BU DA KOMUTAN RÖGAR

GORA filminin Komutan Logar’ı varsa...
Ankara Polatlı’nın da Komutan Rögar’ı var.
*
Polatlı’nın sesi, Hürriyet Ankara’nın gönüllü kent muhabiri Mahir Yavaş aktarıyor:
“Polatlı 13 Eylül Caddesi’nin ortasındaki rögar kapağı açık bırakılarak vurdum duymazlık yapılmış. Vatandaşlar Polatlı Belediyesi’ni aramış, belediye ‘Bize ait değil ASKİ’yi arayın’ demiş. ASKİ de bu rögar kapağının müteahhide ait olduğunu söylemiş. Yolun ortasındaki bu kara delik tehlikesi inşallah bir çocuk, bir bisikletli, bir engelli düşmeden kapatılır.”

Haberin Devamı

OKUR YAZAR TAKİP EDER

Polatlı, tren yolu gözlüyor

TRAKTÖR YOLU GİBİ

Hürriyet Ankara’nın cuma günkü manşeti:
“Tehlikenin ağzı açık.”
Haberin özü/özeti şuydu:
“Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin aldığı ‘ağız kapatma’ kararına rağmen beton mikserlerinden dökülen harç kalıntıları trafik güvenliğini tehdit etmeyi sürdürüyor.”
İşte örneği.
Bu fotoğrafı okurumuz Mehmet Gürer göndermiş.
Ve şöyle demiş:

KÖY YOLLARI BİLE BÖYLE DEĞİLDİR

“Beton mikserlerinden dökülen çimento harcı, güzelim asfaltı mahvediyor. Ümitköy’ün girişinde bulunan bu caddenin/asfaltın düzeltilmesini ve çimento kamyonlarına gerekli cezai işlem uygulanmasını istiyoruz.”

SORUM VAR

Polatlı, tren yolu gözlüyor

YAPAN/KAZAN NİYE KAPATMAZ?

Okurumuz Mehmet Gürer’in bir diğer şikâyeti ise Eskişehir Yolu’ndan:
“Eskişehir Yolu’nun Kızılay istikametinde (ODTÜ yol ayrımı yolun sağ tarafı bu halde bırakılmış. Burası yağmurda su doluyor, çamur oluyor.
SORUYORUM:
* Bunu yapan niye kapatmıyor?
* İnsanlar karşıya nasıl geçecek?

Haberin Devamı

HAFTANIN TEŞEKKÜRÜ

O ÇUKUR GÖRÜLDÜ KAPATILDI

Okurumuz Salim Taşçı, Kızılay Milli Müdafa Caddesi’nde (Emekli Sandığı’nın karşısı) yolun tam ortasında kalan çukura geçen hafta bu köşeden dikkat çekmiş...
“Görün artık şu çukuru” demişti.
Çarşamba günü, “Çukura yama yaptılar” diye yeni bir ileti daha gönderdi.
Kentteki bir çukur daha kazasız, belasız kapandı.
Önce okurumuz Salim Taşçı’nın duyarlılığına, sonra da Ankara Büyükşehir Belediyesi ekiplerine teşekkürler.

SÖZ YETKİLİDE

EGO’DAN 19 YAŞ AÇIKLAMASI

Okurumuz Mehmet Özdemir, geçen hafta bu köşeden şöyle bir eleştiride bulunmuştu:
“Devlet, 16 yaşındaki araçları hurda kabul ediyor, EGO 19 yaşında otobüs ile taşıma yapıyor.”
*
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Otobüs İşletmesi Daire Başkanlığı’nden yanıt geldi.
Şimdi söz yetkilide:
“Daha önce toplu taşıma hizmetlerinde kullanılan söz konusu dizel körüklü ve solo tipi 267 adet olan bu araçlardan 137’si satılmış veya kiraya verilmiştir. Kalan 130 adet aracın yine bir kısmı solo tipi, bir kısmı ise körüklüdür. Bu araçlardan solo olanlar hizmete çıkarılmamaktadır. Körüklü olanlar ise bakım ve onarımları yapılarak beş bölgeye dağıtımları yapılmıştır. Çalışır durumda olan filodaki mevcut olan otobüsler bazen bütün hatlarda verilen servis sayısının karşılanmasına yetmemektedir. Böyle durumlarda hatlarda verilen servislerin aksamaması için ihtiyaç duyulduğunda çalışır ve hizmet vermeye uygun olan körüklü dizel otobüsler zaman zaman zorunlu nedenlerle servise verilmektedir. Kuruluşumuz tarafından toplu taşıma hizmetlerinde kullanılan otobüs filosu yenilendikçe modeli eski olan otobüsler servisten çekilmektedir. Doğalgazlı otobüslerin hatlarda verilen servis sayısını karşılaması durumunda dizel otobüsler zorunlu olmadıkça servise verilmemektedir.”

Yazarın Tüm Yazıları