Paylaş
* ANKARAKART: Özel Halk Otobüsü(ÖHO) ve midibüslerde geçmiyor.
* SERBEST KART: 65 yaş ve üstü vatandaşlar bu kartı, ÖHO ve midibüslerde kullanamıyor.
*
Okurların şikâyetlerine pazartesi yazımda yine yer verdim.
Ve.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın, engelli ve 65 yaş üstü Ankaralılar için...
Özel Halk Otobüsü(ÖHO) ve midibüslerin her birine aylık 1000 TL ‘gelir desteği ödemesi’ yapacağını ekledim.
*
Konunun muhatapları...
Midibüs ve Halk Otobüsleri Esnaf Derneği ile Ankara Şehiriçi Özel(Mavi) Halk Otobüsleri Esnaf Odası’ndan açıklama geldi.
Ortak görüş şu:
“Serbest kartı olanları ücretsiz taşıyoruz.”
*
Sonuç olarak.
Serbest kart sahibi Ankaralılar, ÖHO ve midibüslere ‘ücretsiz’ binememeleri halinde...
Aracın plakasını alıp, şikâyet etsin.
TAŞIMAYANA CEZA VAR
Midibüs ve Halk Otobüsleri Esnaf Derneği Başkanı Kurtuluş Kara:
“Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nca, ücretsiz seyehat hakkı bulunan vatandaşlarımız için araç başı 1000 TL destek primi kanunen ödenmesi gerekirken, henüz esnafımıza yansıyan hiçbir ödeme yoktur. Ancak, biz Ankara halkına hizmet vermek için ücretsiz seyahat hakkı olan bütün vatandaşlarımızı araçlarımızda taşımaktayız.
Seyahat araçlarımızın ufak olması sebebi ile vatandaşlar metro ve EGO otobüslerini tercih etmektedir. Ücretsiz seyahat hakkı olan vatandaşlarımızı taşımayan araçlarımıza, şikâyet olduğu taktirde gerek dernek, gerekse Mavi Masa tarafından ceza verilmektedir.
Ankara halkına daha iyi ve güzel hizmet edebilmemiz için, Ankara halkına hizmet etmeyi seven ve Ankara halkına kendini adamış olan Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın İ. Melih Gökçek’ten biz otobüs esnafımızın araçlarının daha konforlu, daha ferah olmasını sağlaması amacıyla desteklerini bekliyoruz.”
ESNAF SÜREKLİ UYARILIYOR
Ankara Şehiriçi Özel(Mavi) Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkanı Ercan Soydaş:
“65 yaş üzeri serbest kart kullanan vatandaşlarımızı ‘taşımıyoruz, taşımayacağız’ veya ‘Ankarakart’a geçince taşıyacağız’ şeklinde kurumumuzdan herhangi bir açıklama yapılmamıştır. Aksine, esnafımız ve personellerimiz sürekli uyarılmış, bu kartların araçlarımızda geçtiği kendilerine her defasında iletilmiştir. Her iş kolunda olduğu gibi bizim işimizde de aksaklıklar yaşanmaktadır. 65 yaş serbest kartlarla ilgili şikâyetler EGO Genel Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan Özel Halk Otobüsleri Ceza Komisyonu’nda değerlendirilmekte ve bu tür şikâyetlerin tamamına ceza verilmektedir. Ücretsiz yolcuları taşımama konusunda ısrar eden ve hakaret eden personellere de işten men cezası verilmektedir. Tabiki hiç şikâyet gelmemesi en büyük çabamız ve isteğimizdir.
Ankarakart altyapısı oluşturulmadan direkt geçilebilecek bir sistem değildir. Özel halk otobüsleri özel sektördür. Mali ve teknik altyapı üzerinde çalışmalar ve görüşmeler devam etmektedir.”
SORUM VAR
GMK’DAN DÖNÜŞ YAPMAK ZORUNDA MI?
Burada Okur Yazar’a iletiler dışında, Sosyal Hürriyet’ten de okurlar yorumlarını-şikâyetlerini dile getiriyor.
Sosyal Hürriyet’e Mehmet Özdemir kullanıcı adıyla yazan okur, şu soruları yöneltiyor:
“Keçiören çıkışlı EGO otobüslerinin tamamına yakını GMK’dan dönüş yapmak zorunda mı? Sıhhiye’den- Bakanlık’tan dönse, GMK Bulvarı’nın yükü azalmaz mı?”
DİNLEMEDEN ÖNCE BAKIMDAN GEÇİRİN
Başkan Melih Gökçek, bu ayki Büyükşehir Meclisi’nde, “Polisle işbirliği yapacağız ve tamamen araçlarımız polis tarafından da rahatlıkla takip edilebilecek. İcabında ses de alınabilecek” açıklamasını yaptı.
“Evvela otobüsleri bakımdan geçirsinler” diyen okur E. Demiroğlu’nun şikâyeti ise özetle şöyle:
“Çiğdem’den, Söğütözü’ne giden EGO’nun ring otobüslerini kullanıyorum. Otobüsler bakımsızlıktan dökülüyor. Minderleri kirli ve yıpranmış durumda. Yırtılan bazı minderleri, eskisi mavi olduğu halde kırmızı ile yenilemişler. Araçlar servise temizlik yapılmadan çıkarılıyor. Yepyeni otobüsler bakımsızlıktan zangır zangır sallanıyor. Dolmuştan beter. Otobüslere ses alıcısı takmak yerine, evvela bakımdan geçirsinler.”
TOPRAK KAYDI KALDIRIM KAPANDI
Büyükşehir Belediyesi, Meksika Caddesi’nde (Ümitköy Köprüsü’nden, Altınel Konutları’nın önüne kadar olan bölümü) hiç ihtiyaç olmamasına rağmen kaldırım çaşlışması yaptı. Bizler de bu konuyu daha önce size aktararak, kaynakların boşa harcandığını belirttik. Tabiki Büyükşehir’den bir açıklama gelmedi. Gelelim sonucuna:
* Caddenin Gordion AVM’ye doğru olan bölümünde toprak kayması olması nedeniyle kaldırım neredeyse kapanmış durumda.
* Gereksiz olan bölümde çalışma yapıp, yaptığı kaldırımların 3 yerini altyapı için tekrar tekrar kıran belediye, esas ihtiyaç olan bölümü yapmadan ortadan kayboldu.
* Ne yapılan bir işe yaradı, ne de ihtiyacı olan yer yapıldı. Bu nasıl bir iş planlaması ve şehircilik anlayışıdır çözmek gerçekten imkansız.
Nihal YILMAZ
REFÜJ ESKİ DEĞİL Kİ!
Ümitköy Meksika Caddesi’nde sağlam kaldırımları ve sağlam orta refüjleri söktüler, yerine yenisini yapıyorlar. Hadi kaldırımı yaptın... Refüj eski değil ki!
Söküm parası, sonra beton parası, en sonunda da New Jersey kaldırımı yapan tek firmaya ihale edeceksin.
Oldu mu bu şimdi?
Halkın vergilerinin daha tasarruflu harcanması gerekmiyor mu?
Mehmet GÜRER
OKUL YOLU GÖLETİ
Etlik Mahallesi Kiraz Sokak’ta, normalde kaldırım olması gereken yol her yağmur sonrası göle dönüyor. Bu bölgede 4 okul var. Özellikle ana okulu ve ilköğretim okullarına giden küçücük çocuklar, bu suyun içine girmemek için yoldan yürümek zorunda kalıyor. İ.ŞAHİN
Paylaş