Paylaş
Misal...
Sincan hattı, Batıkent’teki aktarmadan şikâyetçi.
Çayyolu hattı, vagonlardaki yoğunluktan dertli.
Aslında...
Eziyetin sebebi belli:
* Bi türlü bit(irile)meyen sinyalisazyon-entegrasyon.
* 6 yerine 3 vagonla sefer yapan metro setleri.
* Ring uygulaması ile tüm yolların(otobüslerin) metroya çıkması.
Yani...
Çözümü basit olan ama çözülmeyi bekleyen sorunlar.
*
Bitmedi...
Okurların, metro konusunda -son günlerde- dikkat çektiği bi konu daha var.
Çayyolu Metrosu’nun Söğütözü istasyonu.
Yağmur yağar...
Şıp şıp.
Kar yağar...
Şıp şıp.
Durmuyor, sızdırıyor, damlatıyor.
*
Halbuki...
Büyükşehir Belediyesi, sızıntının kaynağına bulmak için düğmeye basmış...
Bu ayın başında ASKİ ekipleri 10 gün süren ‘yağmur suyu tahliye hattı’ çalışması yapmıştı.
Sonuç...
Şıp, şıp.
Durmuyor, sızdırıyor, damlatıyor.
E önlem mi?
Var tabi.
Rengarenk kovalar.
Ve...
Kayıp da düşmeleyim diye uyarı:
DİKKAT! KAYGAN ZEMİN
*
Okur Ali Gürol...
İletisini önceki gün aldım.
Soran, sorgulayan, dikkat çeken iletisinde Gürol, şunları kaydediyor:
DAMI AKAN METRO
Söğütözü Metrosu’nun (üst geçit girişinden) -1’inci katına indiğinizde, sol taraftaki tavanının sürekli aktığını göreceksiniz. Turnikeden geçip, Koru yönüne giden metro katına yani -2’ye indiğinizde ise tavandan insanların beklediği peronun bir bölümü ile rayların üzerine su damladığını göreceksiniz. ‘Bu normal bir durum mu, metronun çökme riski var mı’ diye merak ediyorum. -1’deki suyu tutabilmek için plastik kovalar dizmişler. Tam evlere şenlik... Damı akan metro.”
10 NUMARA TEHLİKE: ÖLÜM YAĞI
10 numara yağ...
Diğer adıyla ‘ölüm yağı.’
Maalesef, depoyu ucuza doldurmak uğruna...
Tehlikeli yağlar yakıt olarak kullanılıyor.
Hem de yaşanan onca faciaya rağmen.
Özellikle otobüsler, kamyonlar...
Pimi çekilmiş bomba gibi trafikte seyrediyor.
Okur Mehmet Gürer...
Fotoğraf ekleyerek gönderdiği iletisinde şu soruları yöneltiyor:
“Ankara’da egzoz muayeneleri, muayenelerden alınan raporlar göstermelik mi? Otobüsler, kamyonlar... Önce yoğun beyaz, ardından simsiyah duman çıkararak ilerliyor. Ve her nedense bu araçları bir yetkili görmüyor. Bunların denetimi. denetleyeni yok mu?
Yetkililere sesleniyorum. Lütfen görevinizi yapın.”
SORUM VAR
Önlem alınırken neden
ENGEL ÇIKARILIYOR?
Kocatepe Camisi’ndeki cenaze törenlerinde geniş güvenlik önlemleri alınıyor. Ancak, polis ekiplerinin trafiği kapatmak ve kontrollü şekilde insanları camiye almak için koydukları barikatların ‘konulma şekli’ yanlış. Bariyerleri ardı ardına görme engelliler için kaldırımlara döşenen, sarı kılavuz yollar üzerine koyuyorlar. Yani ‘güvenlik önlemi’ almak istersen, görme engellilerin güvenliği tehlikeye atılıyor. Sormak lazım:
* Bu barikatları yarım metre daha ileriye dizmek güvenlik zaafiyeti mi yaratır?
* Öğle namazının saatine göre sabah saatlerinde dizilen bu barikatlar neden akşam 19.30-20.00’ye kadar -hatta bazı zamanlar ertesi gün kaldırılıyor- bekletilir?
Bakaner KARAKUŞ
DAR GEÇİT SIRAT KÖRPÜSÜ GİBİ
Çankaya’nın göbeği Duyu Sokak’la -Simon Bolivar Caddesi’nden başlayıp, vadiye inen yol- ilgili şikâyetlerini sıralayan okur M.Ö.’nün iletisi şöyle:
* Yıldızevler Mahallesi Muhtarlığı’nın önündeki dar geçit, yayalar için sırat köprüsü gibi. Yolun iki tarafında da yaya kaldırımı yok.
* Yıldızevler Mahallesi Muhtarlığı’nın yanındaki boş arsa belediyeye ait. Halen gecekondu, çöp toplayıcılarının işgalinde.
* 5. Basın Sitesi’nin önünde, yolu işgal eden iki katlı prefabrik yapı var. Zamanında şantiye binası olarak yapılmış. Ancak inşaat bitmesine rağmen kaldırılmadı.
Peki şimdi soruyorum:
Her sokağın başına fotoğrafını asan başkan, bu sokaktan geçmiyor mu? İnsanlara eziyet çektiren, ‘yayaların önceliği’ kuralını hiçe sayan bu çarpık durumlar düzenlenemez mi? Bu sorunlu yolun düzenlenmesi için can kayıplı bir kazanın olması mı bekleniyor?
Paylaş