İstanbul Yolu’nda ölüm koşusu

Ankara’daki durum özetle şu: “Yayalar caddede yürüyor. Otomobiller kaldırımda.”

Haberin Devamı

İstanbul Yolu’nda ölüm koşusu

İşte örneği.
Bu fotoğraf...
İstanbul Yolu’ndan.

*
Üst geçide kamyon çarpmış...
KULLANIM DIŞI.
İşe giden vatandaş, okula giden öğrenci sabah-akşam kendilerini yola atıp...
Ölümle burun buruna geliyor.
*
İstanbul Yolu’nda yaşanan bu tehlikeli geçişi, okur Talip Dilber iletisinde şöyle aktarıyor:

DAMPER ÇARPTI KAPATILDI

“İstanbul Yolu Metro İstasyonu’nun yanındaki üst geçit, kamyon damperi çarptığı için kullanılamaz duruma geldi ve kapatıldı. Bu cadde üzerinde 10 kilometre boyunca başka üst geçit olmadığı için çoğunluğu Yeni Batı Mahallesi Mülk Caddesi sakinleri, hızlı seyreden araçların arasından yolun karşısına geçmeye çalışıyor.
5 GÜNDÜR:
İnsanlar kendilerinin ve çocuklarının yaşamını tehlikeye atarak önce orta refüje, sonra da karşı kaldırıma kendilerini atmaya çalışıyor.
SESLENİYORUZ:
Burada tek bir insanın dahi burnunun kanaması durumunda bunun hesabını kim verebilir?
ŞUNU İSTİYORUZ:
Bugüne kadar geç bile kalınan gerekli önlemler bir an önce alınmalı.”

Haberin Devamı

KONUTKENT'İN SABAH KÂBUSU

Konutkent’i Eskişehir Yolu’na bağlayan kavşakta -özellikle sabah saatleri- yaşanan trafik sorunu çok ciddi boyutlara ulaştı.

Şöyle ki:
* Kavşaktaki trafik tıkanması, özellikle Konutkent istikametinden gelen ve Polatlı-Eskişehir yönüne gidecek araçlar için büyük/ciddi sorun oluyor.
Çözümü zor değil:
* Konutkent-Eskişehir Yolu kavşağında alt-üst geçit yapılarak bu ciddi trafik sorunu çözülebilir.
Tarık Celal GÜVEN

İstanbul Yolu’nda ölüm koşusu

DAHA İYİ OLMAZ MI?

Kent içi ana arterlerdeki orta refüjler...
Kış moduna geçiyor.
*
Bakıyorum da...
Son günlerde Büyükşehir ekipleri harıl harıl çiçek dikiyor.
İyi de...
Bu çalışmaları, trafiğin yoğun olduğu gün ve saatlerin dışında yapmak...
Daha iyi/güvenli olmaz mı?

BATIDA EŞYA TAŞIYAMAZ ANKARA'DA YOLCU TAŞIYOR

Kent içi toplu taşımada, Ankara’ya yakışmayan ve çok sayıda şikâyete konu olan midibüsleri (beyaz renkli olanlar) okur Metin Altay iletisinde şöyle anlatıyor:

Haberin Devamı

* Otobüs ile minibüs arası...
* Orta boy, koyu egzos dumanı çıkaran...
* Makaslı hurdalar.
Batıda eşya dahi taşınmayan eski teknolojiye sahipler ama Ankara’da insan taşıyorlar! Çoğu arıza yapıyor yolda kalıyor. Faciaya davetiye çıkıyor.
Bir sürücü ile yaptığım sohbette, “Büyükşehir protokol yenilemedi” dedi. Aslında yeni araçlar almak, konforlu yolcu taşımak istiyorlarmış.
Yani...
Büyükşehir Belediyesi, Başkent’e yakışmayan araçları trafikte tutarak, yenilenmesini önleyerek herkese eziyet çektiriyor.

İstanbul Yolu’nda ölüm koşusu

UNUTMA UNUTTURMA

EGO Genel Müdürülüğü...
12 Mayıs 2014’te metro istasyonlarına -özetle- şu duyuruyu astı:
“Yolcu aktarmasız, hızlı ve konforlu bir tren işletmesinin sağlanabilmesi için Ankara Metrosu hatlarında sinyalizasyon sistemleri entegrasyon çalışması yapılacaktır. Yıl sonuna kadar devam edecek olan çalışmaların...”
*
Açıklamanın üzerinden 29...
Çalışmanın bitirilmesi planlanan tarihin üzerindense 22 ay geçti.
*
Okur M.Y., iletisinde bu konuyla ilgili şunları kaydetmiş:
UNUTMA UNUTTURMA: Sincan Metrosu açıldığından bu yana Batıkent’te aktarma yapıyor.
UNUTMA UNUTTURMA: Sincan ve Çayyolu metroları 3 vagonla(normalde 6 olmalı) çalışıyor.

Haberin Devamı

İstanbul Yolu’nda ölüm koşusu

İMDAT! HAFRİYAT KAMYONLARI

Okur Temel Taş, Çayyolu’ndaki Doğa Sitesi sakinlerinden.
“İmdat! Hafriyat kamyonları” diye başladığı iletisinde okurumuz,
EVLERİMİZDE RAHAT OTURAMIYORUZ
“Nisan ayından bu yana. 2575 no’lu sokak hafriyat kamyonlarının istilası altında. Kamyonlar yüzünden balkonlarımızı kullanamaz, evlerimizde rahat oturamaz hale geldik. Kısaca yaşamımız bir anlamda kâbusa döndü.
Çayyolu Metrosu’nun Vagon Bakım ve Onarım Şantiyesi’ne çalışan 40-50 hafriyat kamyonu, hafta sonları da dahil sabah erken saatlerde (07.30 gibi) mesaiye başlayıp gece geç saatlere (22.30 gibi) kadar seferlerini sürdürüyor.
Ayrıca bu hafriyat kamyonları:
* Sık sık korna çalıyor.
* Sokakta süratli gidiyor.
* Hafriyatı etrafa döküyor.
* Asfalta zarar veriyor.
* Çevreyi kirletiyor/katlediyor.
Bu konuda yaptığımız tüm müracaatlar sonuçsuz kalırken, yetkililere sorum olacak:
Biz, bu eziyeti daha ne kadar çekeceğiz?
NOT: Hafriyat kamyonlarının sürülmüş tarlaya çevirdiği yolun asfaltı için biz belediyeye 400’er kusür lira asfalt katılım payı ödemiştik.

Yazarın Tüm Yazıları