Güneypark’a su deposu şart

Turan Güneş Bulvarı ve İmrahor Vadisi’ne cepheli -Mogan ve Eymir gölü manzaralı- ‘Yeni Güneypark Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Projesi’ tamamlanmayı beklerken, isminin yayınlanmasını istemeyen bir okur, önemli bir konuya dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

Okurdan gelen ileti şöyle:
“Türkiye’nin temalı en büyük yaşam projesi olarak lanse edilen ve satışları tüm hızıyla süren konutların toplamda 40 bin kişiyi barındıracağı söyleniyor. Böylesine bir projede şüphesiz en önemli konu alt yapı...
Uzun süredir yaptığım araştırma ve ASKİ’den de edindiğim bilgiler ışığında size yazıyorum. Sinpaş Altınoran projesinin şehir şebeke suyu alt yapısında önemli eksikleri var. Aslında bu konunun tek sorumlusu müteahhit.
Çünkü müteahhidin, konutları inşa ederken, suyun tüm konutlara yeterli basınçta ulaşabilmesi için asgari 10 bin tonluk depo yapması gerekiyordu. Ancak bu depo yapılmadı. Eğer konutlar bu şekilde teslim edilirse, çoğu dairenin su alamayacağı belirtiliyor. Ankara’nın en büyük projelerinden birinin, ev sahibi olma hayali kuran insanları böylesine önemli bir sorunla karşı karşıya getirmemesi lazım.”

Haberin Devamı

RANDIMAN ALAMAZ

Okurdan gelen iletinin ardından konuyu ASKİ’den üst düzey bir yetkiliye sordum. Okurumuzun, ‘Su deposu yapılmalıydı’ cümlesini doğrulayan ASKİ yetkilisi, şu ifadeleri kullandı:
“Proje, mevcut haliyle şehir şebeke suyundan randıman alamayacak. Yani depo yapılması şart. Ancak bu durum, ASKİ’nin sorumluluğunda değil. Çünkü ASKİ olarak ana şebekede yeterli basınç oranına sahibiz. Toplu konut ve kooperatif gibi ada içi imalatlar tamamen müteahhit firmanın ve yönetimin sorumluluğundadır.”

GÜNÜN FOTOĞRAFI

OSTİM MIZIKACILARI

Güneypark’a su deposu şart

Hurda araçları üst üste dizen kamyonet, kent trafiğinde tehlike saçtı. Okur Evren Arslan’ın Ostim’de fotoğrafladığı kamyonetin görüntüsü, yüklediği 4 hurda araçla Alman halk masalı Bremen Mızıkacıları’nı andırdı. Bu görüntü, kent trafiğindeki; damperi açık, aşırı yüklü, 10 numara yağ yakan kamyon tehlikelerine bir yenisini daha ekledi.

DERT VAGONLU METROLAR

Sincan ve Çayyolu metro hatlarının mevcut işleyişi ve toplu ulaşımdaki ‘ring’ uygulamasıyla ilgili şikâyetler devam ediyor:

Haberin Devamı

* Büyükşehir Belediyesi, ‘ring’ uygulamasıyla, Sincan’dan Kızılay’a direkt giden EGO otobüslerini kaldırdı. Şimdi vatandaş, otobüsle Ümitköy ya da Koru metro istasyonuna taşınıyor, oradan da metroyla Kızılay’a ulaşıyor. Dönüş yolu da aynı çile... Eskiden 50-60 dakika süren Sincan-Kızılay ulaşımı, yeni dönem tarifesiyle 70-80 dakikaya çıktı. Bazen aktarma sırasında Sincan’a gidecek otobüs geç kalıyor. Haliyle de aktarma süresini aşıp, ikinci kez ücret ödemek zorunda kalıyoruz.
Murat M. Ş.

KIZILAY-BATIKENT 6 VAGON BATIKENT-SİNCAN 3 VAGON

* Kızılay-Batıkent arasında çalışan metro 6 vagon, Batıkent-Sincan arası ise 3 vagonla çalışıyor. Zaman zaman Batıkent’ten Sincan’a gidecek olan metro çok uzun süre bekliyor. Hatta 3 kez Kızılay’dan metro geliyor, vagonlarda hareket edilemez hale geldiğinde Sincan metrosu hareket ediyor. Kalabalıktan nefes alınamaz halde, dura kalka yolculuk yapıyorsunuz. Aynı çileyi Çayyolu’na gidenler de yaşıyor. Ankara bunu hak etmiyor.
Metin ALTAY

SÖZ YETKİLİDE

Haberin Devamı

ESNAFIN DAYANMASI MÜMKÜN DEĞİL

Ankara’daki 65 yaş ve üzeri vatandaşların, Resmi Gazete’de (4 Mart 2014) yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmeliğe rağmen halen kentteki özel halk otobüsü ve midibüslere ücretsiz binememesi konusuna geçen hafta yer vermemin ardından, Ankara Şehiriçi Özel Halk Otobüsleri Esnafı Odası şu yazılı açıklamayı yaptı:
“Kanun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren tüm personelimize, konuya hassasiyet gösterilmesi konusunda uyarılarda bulunduk ve uyarmaya devam ediyoruz. 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımıza kötü davranan, ücretsiz taşımayanlara ‘işten men’ cezası da dahil olmak üzere para cezaları uygulanmaktadır. Cezai işlemlerin kayıtları EGO Genel Müdürlüğü’nün ilgili birimlerinde mevcuttur.
65 yaş ve üzeri ücretsiz taşımayı saygıyla karşıladık ancak araçlarımızda aynı zamanda polis, bekçi, zabıta, gazilerimiz ve yakınları, şehitlerimizin yakınları, engellilerimiz ve refakatçileri, TÜİK personelleri, 6 yaş altı çocukları, sarı basın kartı sahipleri, milli sporcular, denetim görevlileri vs de ücretsiz taşınmaktadır. Bu da esnaflarımıza çok büyük bir yük getirmektedir. Yani günlük yolcu taşımacılığımızın yaklaşık yüzde 16’sını ‘ücretsiz’ yolcularımız oluşturmaktadır. Türkiye genelindeki bütün halk otobüsçü esnafının ortak sorunu olan bu konu Cumhurbaşkanımıza, Başbakanımıza ve ilgili bakanlıklara iletilmiştir ki belediyeler de bu konuda devlet desteği istemektedir. Belediyelerin bile dayanamadığı ücretsiz taşımaya esnafımızın dayanması mümkün değildir. Zaten Ülkemizde hiçbir özel sektöre de ücretsiz hizmet verdirilmemektedir. Bizler sadece yükümüzün hafifletilmesini ve devlet tarafından destek verilmesini bekliyoruz. Bu konulardaki hassasiyetinizi saygıyla karşılıyor ve bizim sorunlarımızı da dile getirmenizi bekliyoruz. Saygılarımızla.”

Yazarın Tüm Yazıları