Paylaş
Gazete-okur iş birliğiyle, kentteki 2 sorun daha çözüme kavuşuyor.
(1) UNUTULAN KAVŞAKTA ONARIM SÜRÜYOR
Okurumuz Mesut Kümbetlioğlu, İhsan Doğramacı Bulvarı’nda bir yıldır çalışma bekleyen kavşağa dikkat çekmiş, “Unutulan kavşak” diye de yetkilileri göreve çağırmıştı. Okurumuzdan yeni bir ileti/fotoğraf geldi. Özetle şöyle:
“Okur Köşesi’ndeki haberin ardından kavşakta süratle onarım başladı. Büyükşehir Fen İşleri Daire Başkanlığı’na, Büyükşehir Kent Estetiği Daire Başkanlığı’na ve emeği geçen(soğuk, yağmur, kar demeden) çalışanlara teşekkür ediyorum.”
(2) SİLOLAR GEÇİDİ'NDE EZİYET BİTİYOR
Okurumuz Hüseyin Can, Sincan’da yayaların en çok kullandığı Silolar Alt Geçidi’nin yürüyen merdivenlerinin çalışmadığını kaydederek, “Yürüyen merdivenler çalışır duruma getirilmeli” demişti. Okurumuzun şikâyetinin ardından Büyükşehir Belediyesi Kent Estetiği ekipleri çalışma başlatmış. Yürüyen merdivenlerde bakım-onarım sürüyor. Ayrıca normal(beton) merdivenler de yenileniyor.
LEVHA VAR KASİS YOK
Keçiören’e bağlı Yeni Etlik Caddesi’nde(AHİD Ankaralılar Derneği önü), kavşağa gelmeden önce ‘kasis’ uyarısı olmasına rağmen yolda kasis bulunmadığını kaydeden okur İ.Ş., “Yolun her iki yönünde de kasis işareti levhası var. Ancak aylar önce kasisler sökülmüştü. Hız kesicilerin olmaması, büyük kazalara sebebiyet veriyor. Can kaybı yaşanmadan önlem alınmalı” diyor.
ÇAPRAZLAMA PARK TEKNİĞİ
Geçen haftaki yazımda...
“Ankara’da en çok ‘trafik’ konuşulur.
Ama asıl mesele ‘otopark’ sorunudur” demiştim.
Bir okurumuzun Çankaya Platin Sokak’ta çektiği bu fotoğraflara bakınca, ilaveten şunu da eklemek lazım: Park etme sorunu.
Daha doğrusu...
Park edememe.
*
Park halindeki 2 aracın arasına giremeyen sürücü, ‘çaprazlama’ tekniğini kullanmış.
Kaldırım mı?
Kimin umurunda.
SORUM VAR
YAYALAR NEDEN İKİNCİ PLANDA?
Okurumuz Ali Aydoğan soruyor:
* Bizim trafik kurallarımız ve uygulamalarımız neden tüm medeni ülkelerde olduğu gibi yaya endeksli değil de tamamen araç endeksli?
* Yaya geçitlerimizdeki trafik ışıklarında yayaya verilen geçiş süresi neden çok kısa tutuluyor?
* Otobana çevrilen kent içi bulvarlarda, yolun karşısına geç(ebil)mek neredeyse imkânsız. Neden bu bulvarlarda yaya üst geçitleri yeterli sayıda değil?
OKURDAN NOT: Belediye yöneticileri, kentte yaya olarak seyahat ederlerse, bu soruları neden yönelttiğimi daha iyi anlayacaklardır.
ÖNERİM VAR
KEÇİÖREN'İN TRAFİK SORUNU
Okurumuz Harun Ablak, Keçiören’in trafik sorununu ve tespitlerini, iletisinde şöyle aktarıyor:
* Zileliler Caddesi(daha önce geliş, gidişti) metro çalışması sırasında Cumhuriyet Caddesi’nin kapanmasıyla tek yöne düştü. Metro çalışması bitti, Cumhuriyet Caddesi tekrar açıldı. Ancak, Zileliler Caddesi hala tek yön. Bu da trafikte keşmekeşe neden oluyor.
* Dr. Besim Ömer Caddesi’nin başlangıcında, Siteler bağlantısı yolunu duballarla ikiye ayırdılar. Ama dubalar plastik olduğu için herkes üstünden geçip trafiği riske atıyor.
ÖNERİM: Zileliler Caddesi tekrar çift yönlü(geliş, gidiş) yapılarak, Fatih Caddesi tarafından başlayıp, Dr. Besim Ömer Caddesi’nden ışıklara kadar bölünmeli. Sinlazisyonları yapılmalı. Ayrıca Kızlarpınarı Caddesi’nin başlangıcı ile Tepebaşı dönel kavşağı da yeniden düzenlenmeli.
YOĞUNLUK ARTIYOR ÖNLEMLER YETERSİZ
Yaşamkent’te trafik yoğunluğu hızla artıyor. Buna karşın, alınan önlemler yetersiz kalıyor.
ÖRNEK: Yaşamkent’ten Alacaatlı’ya dönen kavşakta(3296 Cadde ile 3381 Sokak kesişimi) trafik lambaları ve cadde aydınlatması olmaması nedeniyle her gün kaza meydana geliyor.
TALEP: Önlem alınmasını istiyoruz.
Serdar ERCİYES
Paylaş