Paylaş
EnerjiSA’nın kayınvalidesine gönderdiği 1 kuruş tutarındaki ‘kesme ihbarnamesi’ eline ulaşan E.A., 2,5 saatini alan tahsilat hikayesini şöyle anlattı:
KESME İHBARNAMESİ
“Kayınvalideme, EnerjiSA’dan bir ‘kesme ihbarnamesi’ geldi. ‘Bu neyin nesi’ diyerek bana uzattı. ‘Değerli müşterimiz, 0.01 TL ödenmemiş borcunuz bulunmaktadır. Borcunuzu 5(beş) iş günü içerisinde ödemediğiniz takdirde elektrik arzınız durdurulacaktır...’ ifadelerini okuduğumda ise önce şaşırdım.
5 KURUŞ UZATTIM
İhbarname olduğu için, EnerjiSA’nın Sıhhiye’deki merkez binasına gittim. Tabii önce numara alıp sıra bekledim. Sıra bana geldiğinde veznedeki bayana 5 kuruş uzattım. ‘Bunun için para almıyoruz’ dedi. Yolculukla birlikte toplam 2,5 saatimi bu 1 kuruş için ayırdığımı söylediğimde, beni Elvan isimli bir yetkiliye yönlendirdiler.
SİSTEM HATASI
Kendini, müşteri ilişkileri yönetmeni olarak tanıtan Elvan Bey, beni kibar bir şekilde dinledikten sonra, sorunun sistem hatasından kaynaklandığını, benimle aynı durumda çok sayıda abonenin olduğunu ve sorunu çözmeye çalıştıklarını söyledi. Yani, 1 kuruşu ödememem halinde elektrik kesilecek, bir de açma-kapama bedeli ödemek zorunda kalacaktım.
Sorun ve sonuç: Para almadan tahsilat makbuzu veriyorlar. Peki insanlara yapılan bu eziyet niye.
REKLAM KÖRLÜĞÜ
Ankara’daki bazı belediye otobüslerin camından dışarıyı görebilmek, özel bir meziyet ve cimnastik hareketleri gerektiriyor. Nedeni ise buğulu camlar değil, otobüslere giydirilen dev reklamlar... Tabii bir de gölgelikler var. ‘Acaba neredeyim’ sorusuna yanıt bulabilmek için tulumba misali eğilip kalkmak da ‘balık istifi’ durumundaki otobüste özel bir gayret ve yetenek istiyor. Ayrıca kentlinin ve Ankara’ya dışarıdan gelen ziyaretçilerin, otobüs yolculukları sırasında kenti seyrederek yolculuk yapabilmeleri gerekir. Bu nedenle yetkililer, otobüslere reklam alırken ‘reklam körlüğü’ne sebebiyet vermeyecek önlemleri devreye sokmalı. Bu kurallara halk otobüslerinin de uyması sağlanmalı.
Mesut ŞENER-ÜMİTKÖY
SÖZLEŞME BİTİNCE FATURALAR RÖTAR YAPTI
Küçükesat’ta oturuyorum. İki aydır doğalgaz faturası gelmedi. Bunu araştırmak için faturanın arkasında yazılı olan çözüm merkezinin 0312 232 41 71 numaralı telefonunu arayıp, nedenini sordum. Bana, ‘gezici sayaç okuyucularının sözleşmesi bittiği için eleman olmadığını ve en kısa sürede yeni personelin alınacağını’ bildirdiler. Aradan 2 hafta geçmesine rağmen, hâlâ faturalar yazılmadı.
Gönderilmeyen faturalar içinse 2 taksit yapabileceklerini söylediler. Ancak, önümüzdeki aydan itibaren havaların soğumasıyla faturalardaki tutar da artacak. Hem yüksek faturayı hem de gönderilmeyen faturaların taksidini ödemek güç olacak. Faturaları eline ulaşmayan tüm Başkentlilere duyurulur.
Önder GÜNEY
KORKUTAN OKUL YOLU
Çocuklarım, Mamak Şahap Gürler’deki Vehbi Dinçerler İlkokulu’na gidiyor. Okul, akşam saat 18.30’da dağılıyor. Evlerimiz okula çok uzak. Okul ile ev arasındaki güzergâhta, uyuşturucu satan ve madde bağımlıları var. Geçen yıl birçok kadına saldırı oldu. Biz şu ana kadar okul müdürüne ulaşamadık. Velilerin tek isteği, çıkış saatini 1 saat öne çekmeleri. Milli Eğitim Bakanlığı’nın 147 nolu hattını aradık, bir sonuç alamadık. Kaymakama ulaşamadım, okul müdürünü hiç görmüyoruz. Bu talep, 500 ana-babanın isteği. Lütfen bize yardım edin.
E.E.
ÖNERİM VAR
Bütünşehir Yasası kapsamında 01. 04. 2013 tarihinden itibaren köylerimiz, ‘mahalle’ statüsüne geçecek. Bu nedenle de köy muhtarları için bilgilendirici kılavuzlar gönderilmeli. İlçelerimizdeki bütün muhtarlarımız, hizmetiçi eğitime alınmalı, her birim amirinin ders vermesi sağlanmalı.
Mustafa BİLGİN
Paylaş