Paylaş
“Gönüllü kent habercisi” okurlarımızın geçen haftalardaki şikâyet, soru ya da taleplerine, ABB’den verilen yanıtlar şöyle:
6 ŞUBAT 2023
* Okurumuz Kudret Başçoban, toplu taşımada “aktarmasız” ulaşımın olmadığını belirterek, “Ankara’da yatay ulaşım neden yok? Ankara’da vatandaşlar ne zamana kadar Kızılay’a, Ulus’a ya da metro ringlerine gidip, oralardan aktarma ile istedikleri bir yere ulaşmak zorunluluğunda kalacak?” sorularını yöneltmişti.
* Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, “Ankara’nın metropol ilçelerine hizmet veren hat ve güzergâhlarımız, ekseriyetle hizmet verilen semt ve mahallelerinin farklı ana arterleri üzerinden planlanmakla birlikte Ulus, Sıhhiye, Kızılay vb. kent merkezi konumundaki semtlere gelmeden ortak bir ana arterde birleşmektedir. Güzergâh yapısı ve yerleşim alanlarının konumlarına bağlı olarak birkaç güzergâhımızda ara duraklarda aktarma yapılması mümkün olmamakla birlikte, çoğu hattımızda kent merkezine gelmeden semtler arasında ulaşım imkânı mevcuttur. Ayrıca semtler arasındaki yolcu sirkülasyonunun yoğunluğu göz önünde bulundurularak direkt hat tahsisleri de gerçekleştirilmektedir” yanıtını verdi.
6 ŞUBAT 2023
* Okurumuz Selahattin Erdem, Ulus’taki 100. Yıl Çarşısı’nın yıkımına karşı olduğunu belirterek Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne (ABB), “Tarihi bir binanın yıkılarak korunduğunun bir başka örneği acaba dünyada var mıdır?” diye sormuştu.
* Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) Kültür ve Tabiat Varlıkları Dairesi Başkanlığı, 100. Yıl Çarşısı binasının ‘kültürel miras kapsamında korunması gerekli kültür varlığı’ olarak tescilli olmadığını belirterek, okurumuzun iletisine/sorusuna, “100. Yıl Çarşısı’nın yıkımı sonrası belediyemiz, Ankara Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nun 10.06.2020 tarih ve 71 sayılı kararı ile ‘Ulus Meydanı Kentsel Tasarım Projesi’ kapsamında hazırlanan ‘Ulus Meydanı Kentsel Yenileme Avan Projesi’ onaylatarak, 1990’lı yıllardan beri hazırlanan tüm imar planlarında yer alan ‘Ulus bölgesinde bir meydan’ oluşturulmasının temelini atmıştır. Bu kapsamda belediyemizce yürütülen çalışmalara yönelik 100. Yıl Çarşısı’nın yıkımına ilişkin herhangi bir hukuksal engel bulunmamaktadır. Ayrıca binanın tarihi bir hüviyeti de bulunmamaktadır” yanıtını verdi.
19 ARALIK 2022
* Okurumuz Yurdagül Kaya, EGO’nun 530 numaralı Etimesgut-Ümitköy Metro İstasyonu-Kızılay-Sıhhiye-Ulus hattı için, “Her gün sabah ve akşamları tost gibi gidip gelmekten artık bunaldık. Ankara Büyükşehir Belediyesi ve EGO Genel Müdürlüğü’nün yetkilileri gelsinler, bu otobüse binebilirlerse binsinler” demişti.
* * Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, -özetiyle- “530 Etimesgut-Ümitköy Metro İstasyonu-Kızılay-Sıhhiye-Ulus hat numaralı güzergâhımızda, hafta içi gün boyu sabah yoğun saatlerde 15 dakikada bir, gün ortası saatlerinde 30 dakikada bir, akşam yoğun saatlerde 20 dakikada bir hareket edecek şekilde toplam 38 adet servisle hizmet verilmektedir.
Sabah ve akşam saatlerinde, yolcu yoğunluğunun fazla olduğu tespit edilen 9 adet serviste, yüksek yolcu kapasiteli körüklü araçlarımızla hizmet verilmekte olup gidiş-dönüş istikametinde toplam 7 bin 472 kişilik yolcu kapasitesi karşılanabilir. Ancak, 530 hat numaralı güzergâhımıza yönelik yapılan sefer raporu incelemesi neticesinde, gidiş-dönüş istikametinde günlük ortalama 5 bin 420 yolcu taşındığı tespit edilmiştir. Bu hatta servis başı yolcu ortalamasının gidiş-dönüş istikametinde 142 kişi civarında olduğu, sağlanmakta olan araç başı yolcu kapasitesinin yüzde 72 oranında kullanıldığı ve kapasite üzerinde yolcu taşımacılığı yapılmadığı tespit edilmiştir.
Söz konusu güzergâhta sabah ve akşam yolcu yoğunluğunun fazla olduğu saatlerdeki servislere yüksek yolcu kapasiteli körüklü araçlarımız yönlendirilmekte ve bu güzergâhın alternatifi olarak:
- Ümitköy Metro İstasyonu’ndan, 538 Etimesgut-Hikmet Özer Caddesi-Ümitköy Metro İstasyonu,
- Koru Metro İstasyonu’ndan, 537 Topçu Mahallesi-Koru Metro İstasyonu,
- 566 Sincan-Ahimesud-2149 Cad.-2157 Cad.-Koru Metro İstasyonu,
- 512 Sincan-Yaşar Kemal Caddesi- Ahimesud Bulvarı- Koru Metro İstasyonu, 567 Ayyıldız Mahallesi-Ahimesud Mahallesi-Koru Metro İstasyonu,
- 534 Ahimesud-Koru Metro İstasyonu hat numaralı güzergâhlarımız ile metro aktarmalı olarak ulaşım hizmeti sağlanmaktadır” yanıtını verdi.
30 OCAK 2023
* Okurumuz Ayhan Turhal, Çankaya’nın İhsan Doğramacı Bulvarı üzerindeki birçok otobüs durağının açık/korumasız halde olduğuna dikkat çekerek, “Bu bölgede rakım yaklaşık 1200 metre. Haliyle de kent merkezine göre oldukça yağışlı ve soğuk bir yer. Kapalı ve modern durakların öncelikli noktalara yapılmasını istiyoruz” demişti.
* Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, “Beytepe Mahallesi, İhsan Doğramacı Bulvarı üzerinde 16 adet durak alanımız mevcuttur. Bu durak alanlarından yolcu sirkülasyonun fazla olduğu ve fiziki altyapı şartı ile kaldırım genişliğinin kapalı durak montajına uygun olduğu tespit edilenlere kapalı durak montajı gerçekleştirilmiştir. Ancak haber metnine konu olan 10683 numaralı tabela durak alanımızdaki kaldırım genişliğinin uygun olmaması, kaldırım üzerinde engelli vatandaşlarımız için hissedilebilir sarı yüzey bulunması ve yolcu sirkülasyonunun düşük olması nedeniyle kapalı durak montajı gerçekleştirilememektedir” yanıtını verdi.
23 OCAK 2023
* Okurumuz Emre Çetiner, EGO Genel Müdürlüğü’nün Macunköy metro istasyonu çıkışında başlattığı “Park Et Devam Et” adlı uygulama için “Uygulama sonrası vatandaşların birçoğu aracını sokağa park etmeye başladı. Hafta içi saat 11.00’de bile otopark bomboş, ana yolda ise park halinde yüzlerce araç var. EGO Genel Müdürlüğü’ne göre bu uygulama hâlâ mantıklı mı? diye sormuştu.
* * Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, “Kuruluşumuz EGO Genel Müdürlüğü’nce, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 22.02.2018 tarih ve 30340 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Otopark Yönetmeliği’nin 7. maddesine dayanarak işletmeye alınan ‘Park Et Devam Et’ sisteminin amacı; vatandaşların metro ve toplu taşıma aracı kullanmaya teşvik edilerek, farklı ulaşım türleri arasında entegrasyon sağlanarak raylı sistem istasyonları kenarında metro yolcuları için yapılan araç otoparklarının, raylı sistemleri kullanan yolculara ücretsiz kullandırılması ve söz konusu otoparkların sadece araç otoparkı olarak kullanımının önüne geçilmesidir. Macunköy İstasyonu otoparkı, bir şehir otoparkı değil, Ankara Metrosu’na ait bir otoparktır. Genel Müdürlüğümüz, yıllardır bakımsız olan ve ücretsiz park edilen kendine ait bu alanın çevresini tel örgülerle kapatarak, kamera sistemi kurarak ve yeniden çevre düzenlemesi yaparak ‘Park Et Devam Et’ sistemine dönüştürmüştür. Metroyu kullanan vatandaşlarımız, otoparkı yine ücretsiz kullanmaktadır. Mevcut durumda Macunköy Metro İstasyonu’nda, aracını yol kenarına park eden vatandaşlarımız metroyu kullanmayan ve civardaki iş yerlerinde çalışan veya iş yerlerine gelen kişilerdir. Dolayısıyla bu vatandaşlarımızın metro işletmemize ait otoparkı kullanmaları zaten doğru değildir. Ancak daha önce amacı dışında burayı sadece otopark olarak kullanmak isteyenlere yönelik uyguladığımız yüksek tarifeyi, gelen yoğun talep üzerine güncelleyerek belediyemizin şehir içinde uyguladığı tarifeye dönüştürmek için çalışma başlatılmıştır. En kısa zamanda da uygulamaya geçilecektir” yanıtını verdi.
ŞİKÂYETİM VAR
65 YAŞ ÜSTÜ SERBEST ANKARAKART’A PİK SAAT SINIRLANDIRMASI GETİRİLSİN
Okurumuz Halil Yılmaz, 65 yaş üstü vatandaşların sahip oldukları “serbest Ankarakart” kullanımının da tıpkı 62-65 yaş Ankarakart gibi pik saatler dışında (10.00-16.00 ve 19.00-00.00 saatleri arasında) geçerli olması gerektiğini söylüyor. Okurumuz, “İnsanlar işine, çocuklar okullarına geç kalıyor. Çünkü otobüsler dolu! Yolcuların çoğunluğu ise 65 yaş üstü” diyor.
HAFTANIN FOTOĞRAFI
YAYALAR DARDA!
Bu haftanın fotoğrafı, okurumuz Taner T.'den geldi.
Burası, Yenimahalle’nin Kentkoop Mahallesi 1868. Sokak.
SGK Hizmet Sunum Genel Müdürlüğü ile Prof. Dr. Mehmet Sağlam Ortaokulu’nun arasında kalan bu sokağı, her gün çok sayıda öğrenci ve vatandaşın kullandığına dikkat çeken okurumuz, “Daracık bir yol, kaldırımı yok! Her iki yönden de araç trafiğine açık! Küçük bir hata büyük canlar yakabilir. Bu nokta ile ilgili yetkililerin bir alternatif çözüm oluşturmalarını istiyoruz” diyor.
DİYOR Kİ
ÖNLEM İÇİN BİRİNİN DÜŞMESİ Mİ BEKLENİYOR?
Okurumuz Cengiz Balkan, diyor ki:
“Çankaya Belediyesi maalesef Bahçelievler’i çok ihmal ediyor. Misal, bu fotoğraf başkent Hastanesi yanındaki kaldırımdan. Önlem almak için birinin düşmesi mi bekleniyor?”
SURVİVOR PARKURU GİBİ KALDIRIMLAR
1) Okurumuz Kerim Berberoğlu, Yenimahalle’nin Batı Bulvarı’nda tadilat bekleyen noktalara dikkat çekerek, “Böyle bakımsız görmek istemiyoruz” demiş.
2) Okurumuz Hamza S., Çankaya’nın İşçi Blokları Mahallesi Hasan Celal Güzel Caddesi’ndeki (Arif Çakır Parkı önü) kaldırımın onarılmasını istemiş.
KISA... KISA...
* “Çankaya’nın Karapınar Mahallesi Dikmen Caddesi (No: 424 karşısı), yıllardır her yağmurda çamur içinde kalıyor. Buradaki boş alana artık bir önlem alınmalı.”
Aytekin BAKTIR
* Ankara’daki deprem toplanma alanlarında bazı önlemler alınmalı. Tuvalet, aydınlatma, şarj istasyonu gibi olmazsa olmaz ihtiyaçlar için şimdiden bir şeyler yapılmalı.”
Ayhan TURHAL
Paylaş