Paylaş
30 Mart yerel seçimleri öncesinde Ankara’nın çözüm bekleyen en büyük sorunlarından (hatta ilk sırada) birisi, Akpınar 26026 ada heyelanıdır. Buradaki aileler hem can, hem de mal kaybı riski taşımaktadır. 80 aile, yıllardır korku dolu bekleyiş ve kendilerine uzanacak bir el umuduyla yaşıyor. Süreci izleyen ve heyelan mağduru ailelere çözüm sözü veren Çankaya Belediyesi, birinci derece suçludur. Çankaya Belediyesi, ilk etapta Akpınarlılar için rezerve ettiği Büyük Esat’taki arsayı, İller Bankası’na satarak, büyük bir rant elde etti. Şimdilerde ise ‘sözde çözüm’ olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yine Akpınar’da riskli bir bölge olan pazar alanı civarını mağdur ailelere önermeye hazırlanıyor. Ancak önerilmek istenen bölgede yeraltı dereleri ıslah edilmemiştir. Toprak yapısı da suya dayanıksızdır. Peki soruyorum, hangi mağdur riskli bir bölgeden bir başka riskli bölgeye gitmek için yıllarca sürecek inşaatı bekler?
Sözün özü, biz Akpınar’daki heyelan mağduru aileler olarak, sesimize ses verecek, kentin en büyük sorunlarından birini çözümü kavuşturacak bir başkan istiyoruz.
Mehmet DEĞİRMENCİ
* Mehmet Değirmenci, kendilerini mağdur ettiği iddiasıyla Çankaya Belediyesi, İller Bankası, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve bölgede yaptığı inşaat çalışması sırasında heyelanı tetiklediği ileri sürülen Kalyon İnşaat AŞ yetkilileri hakkında suç duyurusunda bulundu.
ÖNERİM VAR
Sıkışıklığı lamba çözer
Altındağ Belediyesi’nin yanı başındaki Tezveren Sultan Türbesi hizasına konulacak trafik lambası, bölgedeki trafiğin kilitlenmesini önleyecektir.
Hamamönü istikametinden gelen araçlar, İbn-i Sina Hastanesi yönünden gelip, Samanpazarı’na dönmek isteyen araçların önünü kapatıyor. Haliyle de 50 metre ilerideki kavşak kilitleniyor. Bu yüzden kavşaktaki trafik lambaları ile eş zamanlı yanan bir trafik lambası konulursa buradaki sıkışma sorunu çözülecektir. Mavi Masa’ya bu önerimi temmuz ayında sundum. İnceleyeceklerini söylediler, halen tık yok.
Veli ERGÜN
Lozan harabeleri
Tam 5 ay önce Çankaya Kahire Caddesi üzerindeki Lozan Park’ta bir çalışma başlatıldı. Güya park yenilenecekti. Benim gibi o civarda oturan ve yürüyecek tek alanı Lozan Park olan onlarca insan, bu çalışmanın bu hale döneceğine asla inanmazdı. Üzerinde yürüdüğümüz halılar, duvarlar yıkıldı. Arada çaktırmadan birkaç ağaç telef edildi. Asırlık çınar ağaçlarının etrafına hafriyat yığıldı. Park kazıldı, çukurlar açıldı ve sonra çalışma durdu. Şimdi ortalık harabe...
Şimdi biz caddelerde yürümek zorunda kaldık. Ondan da vazgeçtik canım ağaçların etrafındaki hafriyat yığınları neden kaldırılmıyor?
Gülsen FEROĞLU
SORUM VAR
Yer seçiminin kriteri ne?
İsmini vermek istemeyen bir okur, Büyükşehir Belediyesi’nin kent girişlerine yaptığı kapılarla ilgili ilginç bir iddiada bulundu:
“Büyükşehir Belediyesi’nin kentin batı giriş kapısını, uzunca bir süredir inşaatı devam eden West Gate (Batı Kapısı) rezidansının hemen önüne kondurması çok manidar. Kapılar konumlandırılırken, yer seçiminin hangi kriterlere göre yapılıyor?
Kavşak iptali doğru karar
Yeni ODTÜ Yolu’nda Çukurambar bağlantısını sağlayan kavşağın iptal edilmesini geçen hafta Burada Okur Yazar köşemizde yer vermemizin ardından, Zeki Yurttaş isimli okur, şunları yazdı:
“Büyükşehir Belediyesi, projede yapılan hatayı tam zamanında fark etmiş ve yeni yapılan ODTÜ Yolu’nun Çukurambar bağlantısını iptal ederek, Çukurambar ve 100. Yıl mahalle sakinlerine yapılabilecek en büyük iyiliği yapmıştır. Aksi takdirde, söz konusu bağlantı yolu Çukurambar Ambrosia İş Merkezi’nin olduğu kavşağa bağlanacaktı ve bu kavşak da yıllardır ağır trafik yükü nedeniyle mahalle sakinlerinin yaka silktiği bir noktadır. Kaldı ki Eskişehir Yolu’ndan gelip, Konya Yolu’na çıkmak isteyen sürücüler, ODTÜ A4 kapısı istikametini takiben, Çiğdem Mahallesi üzerinden yeni yapılan alt ve üst geçitleri kullanarak, Konya Yolu’na çıkabilmektedir. Mahalle sakinlerinin düşüncelerini dikkate almadan size yazan, 100. Yıl ve Çukurambar muhtarlarının hangi amaçla böyle bir girişimde bulunduklarını doğrusu anlamakta zorlanıyoruz.
Zeki YURTTAŞ
Paylaş