Mesela okur D.G.’nin iletisi gibi...
Tahta merdiven, Etimesgut Bulvarı’nda üst geçit olmuş.
Yayalar caddede yürüyor.
Tam bi kara mizah.
Bana Cem Yılmaz’ın Gora filmini anımsattı:
* Doğada bulunan 4 element: Ateş, su, toprak, tahta.
E tabii.
Belediyelerin kar sınavı...
Yerini su sınavına bıraktı.
*
Şurası kesin.
Ankara için yağmurun...
Mesela Emek 4 ve 8.
Semtin ana caddeleri.
Ancak.
Yıllardır taşınması gündemde olan galericilerin işgali altında.
Kaldırımlarda sıra sıra satılık otomobiller.
Dükkânlardan yola uzayan hortumlar.
Kaldırım kenarından yavaş yavaş akan köpüklü sular.
Öğrenci olduğunu belirten okur Aytaç Kaan C., banliyö’de yaşanan aksaklıklar ile karşılaştığı sorunları iletisinde şöyle anlatıyor:
* Banliyö, Ankaralıların en sistemsiz ve başıboş ulaşım vasıtalarından biri.
* Banliyö’deki biletçiler, canlarının istediklerinden bilet parası alıyor, istemediklerini görmezden geliyorlar.
* Hatta biletçiler, -kılığı kıyafetinden ötürü olsa gerek- bazı yolcuların yanına bile gitmiyor.
* Yani hiçbir sistem, düzen yok. Bu çok açık bir adaletsizlik, hukuksuzluktur.
* Bu yüzden, ya hiç para alınmasın ya da metro misali turnike vb. bir düzen getirilsin.
YİNE VALE YİNE İŞGAL
Bi kaç gündür...
Kentin merkezi ve giriş-çıkışlarında trafik uygulaması yapan polis:
* Sürücüleri araçtan indiriyor.
* Ehliyet ve ruhsat kontrolü yapıyor.
* Araçların koltuk ve bagajına bakıyor.
Kimse şikâyetçi değil.
Aslında bu öneri, Çankaya Belediyesi’nin eski Başkanı Bülent Tanık’a aitti.
Tanık, 2012’de yaptığı bi açıklamada Su Perileri ile ilgili, “Sayın Bakan uygun görürse, Su Perileri’nin Kuğulu’ya konulması çok hoşuma gider” demiş...
Ve ardından...
Dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’dan randevu istemişti.
*
Bu niyet, düşünceden öteye geçemedi.
Çünkü, bizim asfaltın mayasını bazı bakteriler bozuyor:
* Beton mikserlerinden dökülen harç.
* Hafriyat kamyonlarının yola saçtığı taşlı -kumlu- toprak.
Kazaya davatiye çıkarmaları da cabası.
İşte...
Asfaltı ağlatan o araçlara bi örnek daha.
Toplu taşımanın bu ‘son model’ çilesi...
Geçtiğimiz hafta gündeme geldi.
Ulaştırma Bakanlığı ve Büyükşehir Belediyesi halen resmi bi açıklama yapmazken...
Başkan Melih Gökçek, 28 Şubat günü Twitter hesabından...
“Keçiören Metrosu’nun Batıkent Metrosu ile bağlantısı nedeniyle Batıkent-Kızılay arası Nisan 15-Haziran 15 arası kapalı” tweet’ini attı.
Yani işin özeti: