Paylaş
Mesela okur D.G.’nin iletisi gibi...
Tahta merdiven, Etimesgut Bulvarı’nda üst geçit olmuş.
Yayalar caddede yürüyor.
Tam bi kara mizah.
Bana Cem Yılmaz’ın Gora filmini anımsattı:
* Doğada bulunan 4 element: Ateş, su, toprak, tahta.
* Tahta mı?
* Tahta tabii zoruna mı gitti?
*
“8 kilometrelik mesafede yaya geçidi yok” diye isyan eden okur...
İletisinde şunları kaydediyor:
KAZANIN SORUMLUSU YAYA MI OLACAK
Bağlıca her geçen gün büyüyor. Buna bağlı olarak insan nüfusu ve araç sayısı artıyor. Yaklaşık 8 kilometre uzunluğundaki Bağlıca ve Etimesgut bulvarları üzerinde yaya geçidinin olmaması da, çaresiz yayaları tehlikeli yöntemler bulmaya zorluyor.
Mesela Etimesgut Bulvarı’nda, yolun karşısına geçmeye çalışan yayalar, orta refüje dayanmış haldeki 2 basamaklı tahta merdiveni kullanıyor. Hızlı seyreden araçların arasından geçip merdivene ulaşan insanlar, refüjü aştıktan sonra bir kez daha ana yolda tehlikeyle burun buruna geliyor.
Benzer bir merdiven de geçen yıl Bağlıca Bulvarı üzerindeydi. Şimdi bu manzarayı gören ya da görmezden gelen yetkililere sormak istiyorum:
* Acaba bu görüntü dünyanın kaç ülkesinde/başkentinde vardır?
* Ankara’da araç güvenliği, yaya güvenliğinden daha mı önceliklidir?
* Bu yolda yaşanması muhtemel bir kazanın sorumlusu yaya mı olacaktır?
KALDIRIM MI OTOPARK MI
Meselenin ‘otomobiller kaldırımda yürüyor’ yönüne gelirsek.
Malum konu...
Kentteki (P)ark sorunu.
Defalarca yazdık.
Klavye bile sıkıldı bu işten.
Ama hala ‘yasak’ dinlemeyen sürücüler kaldırımları işgal ediyor.
İşte bi örnek de Mithatpaşa’dan.
Okur Bakaner Karakuş, iletisinde şöyle diyor:
ARAÇLARLA KÖŞE KAPMACA OYNUYORUZ
"Mithatpaşa Köprüsü’nün yanındaki yaya kaldırımı, -ki burası tam da Çankaya Belediyesi’ne ait Galeri Kara’nın önü- otomobillerin işgali altında. Bu kaldırımın çeşitli yerlerine, araç parkını engellemek amacıyla konulan mantarlar (baba) söküldü. Kaldırımın her iki tarafı da araç parkına müsait hale getirildi. Şimdi ise durum şu:
* Medeni ülkeler ‘önce insan’ derken bizde bu durum ‘önce araç’ düşüncesiyle ilerliyor.
* Yaya olarak yola adım attığımızda kornaya sonuna kadar basıp, el-kol hareketi yapanlar araçlarını kaldırıma park ediyor.
* Yayaların yoğun olduğu kaldırımda ileri-geri manevra yapan araçlarla köşe kapmaca oynuyoruz.
* Köprü altında çok sık polis ekibi denetimi olmasına rağmen bu araçlara müdahale edilmiyor. Peki neden?
* Bizler artık Türkiye’nin başkentinde elimizi cebime sokup, rahatça kaldırımlarda yürümek istiyoruz.
En doğal vatandaşlık hakkımız da bu değil mi?”
BAŞKENTGAZ'DAN TC CEZASI
Başkentgaz’ın, “Sözleşmede TC kimlik numarası eksik” gerekçesiyle aboneye “Usulsüz kullanım” işlemi uyguladığını kaydeden avukat Mehmet Rifat Bacanlı, iletisinde şu tavsiyelerde bulunuyor:
* Öncelikle, Başkentgaz’ın yaptığı işlemin hukuksuz olmasına binaen, Cumhuriyet Başsavcılığı’na şikâyette bulunduk.
* Sonrasında Tüketici Mahkemesi’ne davamızı açarak ödediğimiz cezanın iadesi ve manevi tazminat talebinde bulunduk.
* Başkentgaz tarafından yapılan ‘usulsüz’ işlemin gerekçesi olarak sözleşmedeki bilgilerin eksikliği gösterildi. (Abonenin TC kimlik numarası eksikmiş)
* Bu husus, Doğalgaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği madde 53 kapsamında usulsüz kullanım sayılmamaktadır.
* Bu durumda okurlarınızın Tüketici Mahkemeleri’ne başvurmalarını öneriyorum. Aynı şekilde zararın tazmini ve manevi tazminat talebinde bulunabilirler.
* Son olarak, malumunuz ülkemiz hukuk sistemi yavaş işlediğinden okurlarınıza öncelikle söz konusu cezaları ödemelerini önermelisiniz. Dava sonuçlandığında faiziyle geri alacaklardır.
SÖZ SIRASI YETKİLİDE
Başkentgaz’la ilgili kış boyunca çok sayıda şikâyet iletisi aldım.
* Gaz alımında uygulanan kota
* Metrelerce uzayan gaz kuyrukları
* ‘Aboneliği üzerinize alın’ tebligatları
* Verdiğim 300 dolar’a ne oldu? soruları
Ankaralı, 4-5 ay ‘Burada Okur Yazar’a dert yandı.
Önümüzdeki yıl da aynı sorunları yaşamamak için bu güne kadar sizlerden gelen soru ve sorunları Başkentgaz yetkililerine yönelteceğim.
Haftaya pazartesi, bu köşede okuyabilirsiniz.
KISA... KISA...
* Kızılay-Sincan Metrosu’nun Eryaman 5. Etap’taki istasyonunun çevresi çöplük yuvasını andırıyor. Bu alanın yeşillendirilerek; yaşanılır sosyal tesisler, yürüyüş yolları ve rekreasyon alanları ile halkın kullanımına açılmasını istiyoruz. Bu sayede bizde başıboş arsalardan evlerimize giren toz, toprak ve çamurdan kurtulalım.
Mehmet SAYGIOĞLU
* Çayyolu’nda hemen hergün 3-5 kaza oluyor. Trafik kontrolleri hak getire... Çayyolu’nda trafik görmüyoruz. Zaten 250-300 bin nüfusun asayişi ‘polis noktası’ ile idare ediliyor. Bölgede mutlaka rutin trafik kontolü şart.
Mehmet GÜRER
Paylaş