Misal.
Bu fotoğraf okurumuz Hulisi Kaya’dan geldi.
*
Okurumuz, 504 ve 557 no’lu Yenikent-Sıhhiye EGO hattının, akşam saat 20.00’den sonra birleştirilmesinden şikâyetçi.
“İnsanlar rezil oluyor, artık bıktık” diyen Hulisi Kaya, şu yazdıklarıyla da otobüslerde ‘balık istifi’ yolculuk eden tüm vatandaşların sesi oluyor:
Okurumuz Mehmet Gürer, kentteki ‘dilenci’ manzarasını
kare kare fotoğraflamış.
*
Başta Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Betül Sayan Kaya’ya seslenerek, “El atın bu işe. Sahip çıkın bu çocuklara, yaşlılara...” diyen Mehmet Gürer’in iletisi şöyle:
NEREDELER?
“Çayyolu’nun her trafik lambasında birden fazla dilenci var. Artık neredeyse arabaların altına atlayacaklar. 3 aylık bebeklerle vicdan sömürüsü yaparak bozuk para isteyen onlarca dilenciye rağmen bölgede bir tane zabıta, emniyet görevlisi yok.
Ve...
Tarihler 29 Mayıs-2 Haziran 2017.
Gecelerin sessizliğini...
Trafiğin ise güvenliğini bozan ‘egzoz’ meselesinde beklenen adım Ankara Valiliği’nden geldi.
Vali Ercan Topaca imzasıyla(üç gün arayla) yayımlanan iki genelgeyi...
Mert Gökhan Koç haberleştirdi.
İşte onlardan biri daha.
Okur Köşesi’nde cuma günü “Bir esnafın ATO isyanı!” başlığıyla yer verdiğim okur iletisine...
Ankara Ticaret Odası(ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran’dan -yazılı- açıklama geldi.
Ne güzel.
*
Gürsel Baran’ın açıklamalarına geçmeden önce.
Geçen yazıda küçük esnafı(mızı)n kaleminden çıkanlar neydi bi hatırlayalım.
SENELERDİR PRİM ÖDÜYORUM
“Kahve ve Çikolata Festivali’ni, Facebook’tan öğrendik ve pazar günü(21 Mayıs) iki çocuğum ve eşimle ATO Congresium’a gittik. Meğer giriş ücretliymiş.(Facebook’ta bu bilgi yoktu.) Kişi başı 20 TL’den 4 kişilik aile 80 TL yaptığı için, girişte ‘bari çocukları ücretsiz alın, 40 TL ödeyelim’ dedik. ‘7 yaş üstü çocuklar ücrete tabii’ dediler. Mecburin evimize döndük.
Dönüş yolunda ATO yönetimini telefonla aradım. Esnafım, ATO üyesiyim, senelerdir prim ödüyorum. ‘Bu uygulama yanlış’ desem de, faydası olmadı. Sonra öğrendim ki, sadece ATO çalışanlarına giriş 10 TL’imiş. ATO’ya prim yatırıyoruz, neye yatırdığımızı, ne hizmet aldığımızı senelerdir bilmiyoruz. Daha önce 2 kez şirketimiz soyuldu, ‘bari esnafa hukuki destek olun’ dedik, olmadılar.
NEFES KREDİSİNE YÜZDE 10 FAİZ
Denizimiz yok.
Havamız soğuk.
Mayısın son günleri, biz hâlâ üşüyoruz.
Ankara’sal iklim işte.
İklim böyle olunca...
E bir de yaşadığımız kent başkent olunca...
“Üst geçit yok, yolun karşısına geçmeye çalışan yayaların hayatı tehlikede” diyen Fatih Er, Büyükşehir Belediyesi yetkililerine sesleniyor:
İLK DEĞİL AMA SON OLSUN
“Fotoğrafta da görüldüğü gibi, yolun karşısına geçmeye çalışan bir kişiye TIR çarptı. Ve öldü. Burası, Ayaş Yolu Sincan Kavşağı... Her gün birçok yaya bu yolu kullanıyor. Can kaybıyla sonuçlanan bu kaza ilk değil, ama umarım son olur. En kısa sürede yetkililerin bir çözüm bulması, önlem alması gerekiyor.
MESELA.
* Böylesine tehlikeli bir yol için neden üst geçit yapılmaz?”
(2)
ÖNERİM VAR
Malumunuz.
Ankara’daki açık, kapalı, çok katlı ve yol boyu otoparkları...
Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı BELTAŞ AŞ’nin işleteceği açıklanmış.
İstanbul’daki İSPARK modelinden esinlenilen bu yeni sisteme...
“ANPARK” adı verilmişti.
*