Paylaş
Lucky teknesinin sahipleri Göcek’in ünlü koyu Göbün’e bağlanıyorlar.
Hemen ardından botlarına atlayıp yemeğe çıkıyorlar.
Ve masaya oturduktan on dakika sonra tekneden dumanlar yükselmeye başlıyor.
Bir panik... Aman Allahım...
Teknenin kaptanı derhal koşuyor.
Ancak ne mümkün.
Fiber tekne cayır cayır yanmaya başlıyor.
O sırada Göbün’ün işletmecisi Muammer ve ekibi yangın söndürücüler ile tekneye koşuyorlar. 10 civarında yangın söndürme tüpünü boşaltmalarına rağmen alevler sönmüyor.
İskelede başka tekneler de var.
Millet panikte. Tekne sahipleri ne yapacaklarını şaşırmış durumda.
Her an bir alev sıçrayabilir. Oradaki bütün tekneler tutuşabilir.
Dahası...
Bir kıvılcım sıçrasa tam bir facia...
Göbün Koyu, Göcek’in Kapıdağ Yarımadası’na açılan en rüzgârlı koyudur.
Allah korusun bir tutuşsa Kapıdağ Yarımadası’ndaki orman zenginliğimiz kül olur.
İşte o noktada yılların Göbün’lü işletmecisi Muammer giriyor devreye.
Önce yanan motor yatın iskeleye bağlı halatlarını kesiyor.
Sonra...
Atlıyor sürat motoruna... Motor yata bir halat atıp bağlıyor. Başlıyor çekmeye.
Motor yat alev alev...
Önde Muammer... Arkasında bir alev topu, çektikçe çekiyor.
Alevler üstüne üstüne geliyor. Sonunda koydan çıkarmayı başarıyor.
O sırada açıkta bulunan bir gündelik gezi teknesinden yardım istiyor.
Tekne uzun bir halat atıyor (o kaptana da helal olsun), o halatı yanan motor yata bağlıyorlar. Domuz Adası açıklarına doğru çekiyorlar.
Motor yat Göcek’in ortasında büyük bir gürültü ile patlıyor ve batıyor.
ACI SONUÇLAR
Arkadaşlar...
Değerli denizciler ve çevre dostları...
Denizlerimizi sevdiğinden emin olduğum Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Hızırreis Deniz...
Adı ve soyadı gibi gerçek bir denizcidir... Bu durumu eminim en iyi o analiz edecektir...
Bizden öneriler...
1- Uzun süre önce Göcek’teki koyların iskele işletmeleri yüksek bedellerle ihaleye çıkarılmıştı. O günlerde büyüğümüz Necati Zincirkıran, Ali Boratav, Meriç Köyatası ve Can Pulak gibi denizcilerle bu yeni sisteme karşı çıkmıştık.
Şöyle diyorduk:
“Bu koyları yıllardır buranın Yörük çocukları işletiyor. Aileler geçiniyor. Buralar, bu ormanlar, bu kıyılar onların aynı zamanda doğal evleridir. Büyükşehirlerden kâr ve karmaşık amaçlı kim oldukları meçhul kişilerin, büyük paralar vererek bu işletmeleri alması hem koylara hem oranın Yörük çocuklarının yaşamına büyük zarar verir.”
Arkadaşlar!
İşte o motor yatı oradan çıkaran Muammer var ya o Muammer...
Muammer kim biliyor musunuz?
Onu en iyi Türk amatör denizciliğinin duayeni, büyüğümüz rahmetli Sadun Boro abimiz anlatır: Kitabında şöyle der:
“Göbün Koyu’nun bir özelliği de sahildeki lokantasıdır. Fethiye Kayaköylü Dalgıç Tahir buradan kız alınca Göbün’e yerleşmiş ve Göçek Körfezi’nde ilk restoranı açmış. Kendisi dalar, balığını böceğini turar, karısı Havva da kıyıdaki taş fırında pandispanya gibi köy ekmeği yapardı. Yıllarca yerli yabancı turistten devlet başkanlarına kadar her geleni en iyi şekilde ağırladılar. Şimdi oğlu Deniz ve yeğeni Muammer onların yokluğunu belli etmemek için misafirlere hizmet ederler...”
İşte Muammer budur arkadaşlar.
Oranın Yörük çocuğudur.
O cesareti gösterdiği için, belki de Kapıdağ Yarımadası’ndaki ormanı ciddi bir faciadan kurtarmıştır.
Şimdi soruyorum:
İhaleye çıkıp birisine verilseydi o koy...
Bot bile bağlamayı bilmeyen yabancı işletmecilerin böyle bir durumda ne yapacağı sorusunu ne yapacağız?
O yüzden...
Göbün Koyu işletmecisi yılların denizci çocuğu Muammer’i yürekten tebrik ediyorum.
2- Bu meselenin bir de yıllara yayılan tablosu var.
Arkadaşlar Göcek gibi bir iç denize yedi tane marina izni verilmiş durumda.
Bu kadar küçük bir iç denize bu kadar marina izni nasıl verildi bu ayrı bir soru.
Hadi diyelim verildi...
Yedi marina, iki bini aşkın tekne demektir.
Peki bunca teknenin bulunduğu bir iç denizde yangın söndürme alarm sistemi nasıl sağlanacak.
Bu da kıl payı kurtulduğumuz faciadan çıkardığımız bir derstir.
Tekrar büyük geçmiş olsun.
Ey Yörük çocukları! İyi ki varsınız.
Evinize iyi bakın.
Muammer’in yaptığı bir kahramanlıktı.
Başta tekne sakinleri olmak üzere herkese geçmiş olsun...
Paylaş