Kurukafa, dünyaca ünlü modacılar sayesinde modanın en popüler sembollerinden biri oldu. Bu kış, Hollywood’dan sonra ülkemizde de "tehlikeyi" seven moda takipçilerinin tutkusu kurukafa.
Modanın devleştirdiği sembollerden biri olan kurukafa, 2003 yılında, Alexander McQuenn’in ilkbahar-yaz sezonu için tasarladığı ipek eşarpların başrol oyuncusu olduğunda bugünlere taşınan bu ilginin de temelleri atılmış oldu. O yıllarda yaratılan bu eşarpları, kemer olarak kullanan Carmen Electra, başından eksik etmeyen Pink, boynuna takmadan çıkmayan Lindsay Lohan, "tehlike"nin sembolünün tedirgin etmeyen bir imaj olarak algılanmasına yardımcı oldular. Protest bir kaygı güdülmeden takılan, çarpıcı bir görünüm de vermeyen kurukafa baskılı bluzlar, takılar ve eşarplar, bir de McQuenn imzasını taşıyıp 450 dolara satılınca dönemin lüks objelerinden biri olup çıktı.
Moda yazarları ve tasarımcılar, sembole olan ilginin kendilerine de sürpriz olduğunu belirtirlerken, kimileri de özellikle Lohan’ın bu eşarplarla aptal gibi göründüğünü, yeni ve pahalı bir şey takmak için taktığını iddia ettiler. Onlara göre işin asıl komik kısmı, onu stil ikonu olarak görüp her taktığını takanların da aynı duruma düşmesi... Bu acımasız eleştirilerin asıl nedeni, insanlara tehlike ve ölümü çağrıştıran bu sembolün pozitif mesajlar vermesinin mümkün olmaması... Oysa durum bunun tam tersi... Bugün kurukafa, modanın sayesinde şıklıkta pay sahibi ve son derece de ironik bir duruşa sahip.
Fitili Karayip Korsanları ateşledi
Bu "yasaklı" sembolün bu kadar gündemde olmasının nedenini şöyle açıklayabiliriz: Biraz gotik, biraz rock, biraz Karaip Korsanları, biraz Johnny Depp, biraz iyi, biraz kötü kız... Ne derseniz deyin, geçtiğimiz yıllarda ününe yeniden ün katmaya başladı. Elbette bunda Depp’in filmdeki imajının da etkisi büyük. 2006 yılında koleksiyonlarda tekrar yıldızı parlayan kurukafa, Juicy Couture, Cavalli’nin takılarında, Thomas Wylde’ın çizme, elbise, bluz ve çantalarında, sneaker’larda, McQueen’in yeni eşarplarında ve trikolarında öncelikle Hollywood ünlülerinin tercihi oldu ve olmaya devam ediyor. Ona "Hiç de çekici görünmüyor" diyenlere de cevabını Jennifer Lopez veriyor. Lopez, geçtiğimiz yıllardan başlayarak kurukafa sembolleriyle yarattığı tasarımlarıyla stil sahibi ünlülerin tercihi tasarımcı Thomas Wylde tutkunu. Öyle ki, gündelik hayatta giydiği bluzunun (üstte) neredeyse çok benzeri elbisesini bir albüm tanıtımında giymekten hiç çekinmiyor. Eda Taşpınar ise yazın taktığı metal kurukafa baskılı bu Thomas Wylde çantasıyla oldukça ilgi çekmişti. Çanta, Harvey Nichols’dan satın alınmış. Şu sıralar ise yine Wylde’ın renkli küçük, kurukafalı el çantaları en çok satanlar listesinde.
Mischa Barton, kurukafa motifli hırkası ve yanlarında küçük metal kurukafalar olan çizmeleriyle Hollywood’un bu ilgisini bir kez daha kanıtlıyor. Ayrıca, kemer, küpe, tişört, babet, kazak, denim ve bluzlardaki kurukafa sembolleri, 2007-08 kış sezonunda Zara gibi trendsetter markalarının da raflarına taşınmış. Zara’nın kurukafa baskılı rengarenk tişörtleri, özellikle denim pantolonlarla kombine edilmiş. ToyWatch’ın tüm dünyada en çok satan "skull kurukafa" serisi de renkli kayış ve sembolleriyle tarzınızı renklendiriyor.
MODA HABER
Bir şeyler eksik
Eksik olan şey kıyafetlerinizi süsleyen detaylar... Coquet, sonbahar- kış sezonu için yine rengarenk aksesuvarlarla karşınızda. Broşlar, kolyeler, uzun küpeler, gece için iri taşlı seçeneklerle tarzında detayları baş tacı eden kadınların tercihi. Son derece sofistike bir sunumla, yeni ürünleri sizlerle buluşturan Coquet, iddialıyı sevenleri şık mağazalarına bekliyor.
Sadece dokunun
Kaşmir sevgisi, onu ortaya çıkarma isteğini doğurdu ve "Cashmere In Love" markası doğdu. Yalın ve modern çizgisiyle, dokunmaya doyulmaz kaşmir yumuşaklığı ve sıcaklığı birleştirildi. Rahat kup detaylarıyla kaşmirin doğallığı ortaya çıkarılırken, stil sahibi kadın ve erkekler hedeflendi.
Ofislere taşıyor
Aldo’nun sezon koleksiyonunda özellikle çalışan şehirli kadın ve erkekler için birçok seçenek bulunuyor. Dolgu tabanlı, yüksek topuklu ayakkabılar, bilekte botlar, uzun renkli süet çizmeler, babetler giyimine düşkün kadınların en moda tercihleri arasında. Erkekler içinse, siyah ve kahve ağırlıklı tasarımlar hem işte hem haftasonları kullanılabiliyor.
BENİM OLMALI
Modayı kolunuzda taşıyın
Ülkemizde de satılmaya başlanan Michael Kors saatleri, ünlü modacının yalın ve şık tasarım çizgisini yansıtıyor. Bu kış beyaz modellerin çok moda olduğunu göz önünde bulundurarak sizler için bu beyaz modeli seçtim. Diğeri ise "Tarzım spor" diyenlere... Tüm modeller, Saat&Saat satış noktalarında.
Gözlüğünüzü, göz ve ten renginize uygun seçin
Gözlerinizdeki sorunları gözlük takmamak için ertelemeyin. Bugün ünlü markaların optik koleksiyonlarıyla bu konuda şanslısınız!
Gözlük, gözlerinizdeki bozukluk nedeniyle ya hayatınızın "zorunlu" bir parçası olursa? Ön yargılı olmayın; trendlerden esinlenerek tasarlanan, günün modasına uygun gözlükler, tarzınıza uygun bir aksesuvar olabilir. Örneğin, Merve Optik’in kendi markası "Osse", özellikle bu aylarda daha da önem kazanan optik modelleri konusunda pek çok zevkli seçenek sunuyor.
Markanın kurucularından Ali Demirel: "Optik modelleri doğru seçmek önemli; çünkü iyi seçilmiş bir gözlük yüzün güzelliğini ortaya çıkarır, ifadeyi güçlendirir. Tamamen görünümün değişmesi bile mümkün olabilir. Önemli olan göz ve ten rengine uyum sağlayabilecek optik modelleri seçmek" diyor.
n Beyaz ten rengine, sarı saç ve mavi/yeşil gözlere sahip kadınlar, kırmızı ya da sapsarı gibi güçlü iddialı renkler kullanabilir.
n Akdeniz tipli, kumral ya da kestane saça, mavi/yeşil gözlere sahip kadınlar, açık mavi, turkuaz gibi pastel renkleri seçmeli.
n Bronz ten rengine, kızıl ya da kahve renk saça, yeşil ya da kahve göze sahip kadınlar, sıcak, güçlü ve doğal renkler kullanabilirler. Zeytin yeşili ve altın renkleri gibi.
n Açık ten rengine, koyu renk saça mavi ya da kahve gözlere sahip kadınlara kontrast yaratan renkler yakışır. Koyu mavisi ya da alev kırmızısı, siyah ve beyaz renkler gibi.
n Koyu renk gözlükler kişiyi ön plana çıkarır. Açık renklerde ve iddialı renklerde ise gözlük ön planda olduğu için yüz arka planda kalır.
n Gözlükler bulunduğunuz ortama göre seçilebilir. Örneğin iş ortamında biraz daha ciddi modeller, geceleri daha gösterişli modeller, günlük yaşamda, spor yaparken daha sade modeller seçilebilir.
Bir aile şirketi olan Merve Optik, Osse, Fendi, Roberto Cavalli, Just Cavalli, Guess, Polaroid, J. Richmond, Missoni, Cerruti 1881, Hawk, Vivienne Westwood, Mustang gibi 20’den fazla markayı çatısı altına topluyor.