Hayata karşı bir duruşunuz var. Dikkat çekmek istiyorsunuz ama elbette sadece giydiklerinizle değil.
Avangarde tasarımlarıyla "farklı" olmak isteyen herkese seslenen Elaidi, kendine güvenen "yenilikçi kadınlar" için tasarımlar hazırlıyor.
İşletme konusunda kariyer yaparken, altı yıl önce bir tasarım markası yaratmaya karar veren Mehtap Elaidi, o gün bu gündür İstanbul’un moda merkezi Nişantaşı’nda avangarde çizgisini moda tutkunlarıyla buluşturuyor. Elaidi, içinde herkesin kendi zevkine uygun bir şeyler bulabileceği, tek bir gömleğiyle bile tarzınızı değiştirebileceğiniz bir tasarım markası. Markanın kurucusu Mehtap Elaidi, modayı hayatın süzgecine koyarak stil sahibi herkes için tasarladığını belirtiyor.
Daha yolun başında kendine tasarımcı diyenlere, moda uygulayıcısı olduğunu ve modayı hayatın süzgecine koyarak ortaya avangarde dokunuşlu bir şeyler koyduğunu belirtiyor: "O zamanlar tasarım daha iddialı bir kelimeydi. Artık hayatımızın çok içinde ve daha kolay kullanılıyor. Artık tasarıma değer verdikçe, daha tasarım ağırlıklı işler ortaya çıkıyor. Sunduğunuz kumaşın kalitesinden dikişine kadar her şey önemli bir koleksiyon yaratırken... Ben üç yıl önce yaptığım bir eteği bugün bile sokakta görebiliyorum."
Her şeyden biraz
Tek bir detaya ağırlık vermeden, özellikle yazın dantel ve tül gibi moda detaylarını aralarda kullanan Elaidi, hayata bakış açısını da tasarımlarında olduğu gibi "her şeyden biraz" olarak tanımlıyor:
"Büyük bir koleksiyon hazırlarken ağırlıklı olarak kendi zevkinize göre bir şeyler tasarlamanız oldukça zor. Çıkış noktanız yine kendiniz oluyorsunuz, ama farklı zevklere hitap etmek için sınırlar geniş tutuluyor. Ne yaparsanız yapın, eğer gerçek bir şeyden yola çıkıyorsanız, kendi dokunuşunuz bir yerlere değiyor. Buraya herkes ne alacağını bilerek geliyor. İçeri ilk kez giren ve sürekli müşterimiz haline gelen çok kişiler de var. Markanın hedef kitlesi cesur kadınlar. Yaşları 25 ile 60 arasında değişiyor. Aktif bir hayat süren, evde veya iş yerinde yoğun, yenilikçi, hayata karşı belli bir duruşu olan insanlar."
Koleksiyonunda siyah ve beyaz renkler ağırlıkta. Bu iki ana rengi tek tek veya bir arada yaz-kış mutlaka kullanan tasırımcı, siyaha ağırlık vermiş ve bunu bej geçişlerle desteklemiş. Onun çizgisinde renkler çok ön planda değil. "Kendine ait bir hayat yaşamayı seven bir kadını anlatıyor bu tasarımlar. Bu kadınlar, stiliyle dikkat çekmeyi seviyor ama kıyafetleriyle var olmuyor" diyen Elaidi’de, kıyafetler dışında tasarım aksesuvarlar da yer alıyor. Yeni mevsimde burada yine takılar ve yaza özel bir şapka koleksiyonu yer alacak.
Trend olarak üretilmeyen zamansız parçalar
Koleksiyonlarını yaratırken "değişik" olmalarına dikkat eden Mehtap Elaidi, alınan kıyafetlerin her sezon farklı şekillerde kombine edilebileceğini belirtiyor. "Tasarımlarda her zaman modern etnik yorumlar görebilirsiniz. Şalvar ve kaftan Elaidi’nin olmazsa olmazlarından. En az dört model kaftanımız oluyor ve farklı kumaşlarla seçenekler artırılıyor. Ve her modelden çok az adet üretilerek tasarımlar kişiye özel hale getiriliyor". Elaidi’nin yeni koleksiyonunda elbise ve etekler ağırlıkta. Nedeni ise düşünmeden üzerinize pratik bir şeyler giyip çıkma lüksünü size yaşatmak.
ALIŞVERİŞ SEPETİ
Şehirli, rahat ve şık
Club Beymen, 2006 ilkbahar yazını üç farklı temada yorumluyor: New Navy, Sun ve Porselen... Kadın koleksiyonu Alev Ciliv, erkek koleksiyonu ise İtalyan tasarımcı Andrea Pompilio tarafından hazırlanan sezon, sarıdan club lacivertine, fuşyadan kayısıya kadar geniş bir renk seçeneği sunuyor. Club Beymen kadını yazın, alışılmış sportif şıklığının yanı sıra daha feminen detaylara bürünüyor. Erkeklerde ise hareketli şehir yaşamı, markanın rahat çizgisi ve tarzıyla anlatılıyor.
Modern seçimler
Cacharel, klasikten spora uzanan çizgisinde kumaşları ve kalıpları ile dikkat çekiyor. Yumuşatılan kumaşlar trendi ile birlikte tek ceket modası geri dönüyor. İngiliz tarzı tweed’ler, daralan siluetler ve pilesiz pantolonlar da öne çıkan parçalar arasında. Hızlı şehir temposuna ayak uydurmak için seçimler yapan, gece-gündüz şıklık peşinde olan herkes için.
Doğaya dönüş
LC Waikiki koleksiyonu "doğaya dönüş ve zamanda yolculuk" teması ile baharı karşılıyor. Bu yaz danteller, nakışlar, ipeksi dokular, çiçekler ile romantizmi şehre getiren marka, Afrika, Meksika ve 70’ler temalarına sahip. Kütahya, Su Ülkesi, Doğanın Sesi, Gecenin Rengi, Mor Rüya, Okyanus ve Yosun Bahçesi isimli koleksiyonlar, kadına yalın ama şiirsel bir görselliği bir arada sunuyor.