Dünya markası olma yolunda

Kalite, detay ve rahatlık üçgeninin doğru kurulduğu tasarımlara imza attığını belirten Kanadalı tasarımcı Nargisse Ennasri Akyüz’ün, evlenip ülkesinden İstanbul’a geldikten sonra yarattığı markası N’isse yakında dünyaya açılıyor.

Özgün tasarımlarıyla Nişantaşı’nın öne çıkan markalarından biri olan N’isse, sadece bulunduğu ülkede değil, dünyada marka olma yolunda ilerlemeyi hedefleyen bir butik. Farkını modern çizgisi, kaliteli kumaş ve dikiş kalitesiyle ortaya koyuyor. Kuruluşundan bu yana geçen iki senede ulaştığı müşteri grubu, onlara göre bu ayrıcalığın kısa sürede fark edildiğinin en önemli göstergesi. Eşiyle birlikte kurduğu N’isse’nin aynı zamanda tasarımlarına imza atan Kanadalı Nargisse Ennasri Akyüz ile markanın kısa zamanda ulaştığı başarının perde arkasını konuştuk.

- Tasarımcısı olarak biraz kendinizden ve markanızdan bahseder misiniz?

Kafamdakileri yansıtmaktan korkmayan bir tasarımcıyım. Bir ürün yaratırken ben ve takımım satış endişesi yaşamayız. Bizim için önemli olan kalite, detay ve rahatlık üçgenini doğru kurabilmek.

- N’isse adını nereden alıyor?

Kendi adımın (Nargisse) kısaltılmış hali. Bu eşimin fikri. Ayrıca isme karar verdikten sonra fark ettik ki tersten okunuşu da, eşimin ortağı olan, kardeşinin adı. Enteresan bir rastlantı veya işaret diyebiliriz.

- Markayı kurarken yola çıkış noktanız neydi?

Markayı Kanada’dan İstanbul’a eşimin yanına yerleştikten sonra yaratmaya karar verdik. Eşim, uzun yıllardır İngiltere pazarına üretim yapan bir tesise sahipti. Önce, ürünleri denemek için Kanada’nın Montreal şehrini seçtik. Olumlu tepkiler alınca, İstanbul’da konsept bir mağaza açıp, Kanada’ya da ihracat yapmaya karar verdik. Böylece hem markalaşma sürecini başlatmış olup hem de bizim için bakir bir markete hızlı bir giriş yapmış olduk.

- Hangi yaş grubunu hedef alıyorsunuz? Tarzınız nedir?

Kendini güzel ve özel hissetmek isteyen her kadın bizim potansiyel müşterimizdir. Odaklandığımız nokta, farklı ve kaliteli ürünler tasarlayıp bunları gündelik yaşama uyacak şekilde hayata geçirmek. Dolayısıyla kendimizi belli bir yaş grubuyla sınırlandırmadık. Konsept mağazamızda her yaş grubuna hitap edebilecek bir model bulunuyor. Ayrıca her sene aynı tarzı takip edeceğiz diye bir kısıtlama içine de kendimizi sokmuyoruz. Tamamen o anın verdiği hisler ve vizyon ile farklı ürünler üzerine odaklanıyoruz.

- Türkiye’de kadınların giyim zevklerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Hata yaptıkları noktalar var mı?

Türk kadını çok şık, kendine dikkat ediyor. Tabii, bu İstanbul’da edindiğim izlenim. Sizin beğenmediğiniz bir elbiseyi başka biri yüklü miktarlar ödeyerek alabiliyor. Bu durumda birileri hatalı demek doğru olmaz.

- Trendleri takip eden koleksiyonlar mı hazırlıyorsunuz?

Trendleri izliyorum. Ama çoğunlukla benim ve ekibimin özgün fikirleri ağır basıyor tasarımlarda. Bu da bizi biraz farklı kılıyor. Dediğim gibi detay, kalite ve rahatlığın uyumu her zaman ana kriterimiz.

- İlham kaynaklarınız neler?

Eski filmler bana her zaman ilham kaynağı oldu. Modada geçmişin izleri her zaman var olacak.

- Geleceğe dair hedefler koydunuz mu?

Yurt dışından aldığımız olumlu geri dönüşler doğrultusunda, Kanada’da iki mağaza açmayı düşünüyoruz. Dünyanın öbür ucunun buradaki kaliteye bakışı heyecan verici.

- Farkınızı kısaca nasıl anlatırsınız?

Tasarımlarda dikiş kalitesi çok kuvvetli. Özellikle bu sezon ve gelecek sezonda, bu anlamda "iş kadını grubu" çok öne çıkacak.

Dikişte kaliteye önem veriyoruz

Natürel tonlar ve aralarına serpiştirilmiş sarı, yeşil ve kırmızılar var. Dikimde, kontrast renkte puntolar kullandık. Kaliteli ipek ve şifonlar göze çarpan kumaşlar arasında. Bunun yanında keten ve ipeklerden oluşan ürünler ve saten tafta elbiselerde iddialıyız.

Sezonda "onsuz" asla

Sezona damgasını vuran beyaz, özellikle büyük cepli valiz tipi çantalarda kendini gösteriyor. Bu yaz, özellikle Sharon Stone, Kate Moss, Sienna Miller, Jennifer Aniston gibi ünlülerin vazgeçemediği YSL, Dior ve Fendi çantalar gardıropların baştacı.

Adı: Gaucho Bag, Dior’dan. Antrasit yeşil eskitilmiş modeli şu sıralar Avrupa’da yok satıyor ve yaklaşık 1100 Euro civarında.

Sonbahar-kış modasında da çantalar büyük

Marc Jacobs imzalı Louis Vuitton koleksiyonlarında çantalar, dokuları ve detaylarıyla olduğu kadar büyüklükleriyle de dikkat çekiyor. Anlaşılan o ki, büyük boy çanta modası daha uzun zaman gardıroplarımızdan eksik olmayacak.

B Fendi Bag. Ülkemizde de kadınların gözdesi. Bu yaz, özellikle beyaz, kenarları siyah şeritlerle çevrili modeli, kalın kemeriyle birlikte takım olarak kullanılıyor. Küçük boyları 750 Euro; büyükleri, 1400 Euro civarında.

ALIŞVERİŞ SEPETİ

Dünya markaları buluştu

Etiler Akmerkez’de dünya markalarını aynı çatı altında buluşturan La Visione, Dolce & Gabbana, Just Cavalli, Versace, Ferre, Exte, CNC, Iceberg’in ilkbahar-yaz koleksiyonlarının en şık ürün grupları ile sizlere şık bir yaz vaat ediyor. Her tarza uygun, gündüz olduğu kadar gece seçeneklerinin de bulunduğu mağazada zengin aksesuvar seçenekleri de var.

Rengine bak

Samsonite, yeni serisi Sahora Brights ile şık seyahat kavramında yepyeni bir çığır açıyor. Desa mağazalarında bulabileceğiniz bu seri, renkleriyle olduğu kadar, geniş ve kullanışlı iç hacmi ile de benzerlerinden ayrılıyor. Sahora Brights; zevkli, konforlu, performansı yüksek, emniyetli, manevra kabiliyetine sahip ve büyüleyici olarak tanımlanıyor.

Bir mücevher kadar şık

So Chic ilkbahar-yaz koleksiyonunda yer alan çiçek motifli ve modern tasarımlarıyla sizlere son derece dinamik ve zengin bir koleksiyon sunuyor.

Kendi tasarımları ile birlikte Thomas Sabo, Benetton, Joop, Pierre Cardin, Mexx, Kenzo, Marc O’Polo, Cacharel, Morgan, Ted Lapidus, Sisley, Carrera, Nina Ricci, Manuel Zed, Nuovegioie gibi dünyaca ünlü gümüş mücevher markalarının ürünlerini de So Chic mağazalarında bulabilirsiniz.
Yazarın Tüm Yazıları