5 Eylül 2006
Kruvaze ceketler çok modaÉ Kravatların yerini ise papyonlar alacak. Ve tay derisine dikkat! İşte dünyanın en lüks erkek giyim markalarından biri olan Ermenegildo Zegna’nın tasarım direktörü Alessandro Sartori’nin kış erkek modasıyla ilgili verdiği bazı ipuçları. Ama bununla da bitmiyorÉ
Türkiye’de 10 yılı aşkın bir süredir var olan İtalyan lüks erkek giyim markası Ermenegildo Zegna’nın Nişantaşı’ndaki mağazasını herhalde birçoklarınız bilir. Farklı yaş gruplarına ve zevklere seslenen koleksiyonlarıyla İtalyan stilini seven erkeklerin vazgeçmediği alışveriş duraklarından biridir. Markayı vazgeçilmez kılan bir diğer özelliği de aynı zamanda dünyanın en eski ve kaliteli kumaş ve yün üreticilerinden biri olarak özel dikim bölümüyle erkeklere couture hizmet vermesi. Örneğin kendi ölçülerinize uygun özel dikim bir takım elbise isterseniz, mağazada bulunan yüzlerce kumaş arasından dilediğinizi seçebilir, beş hafta sonra İtalya’da özenle hazırlanarak içinde adınızın yazılı olduğu elbisenizi gelip teslim alabilirsiniz. İşte geçtiğimiz ay İtalya’da buluştuğum Ermenegildo Zegna’nın, geçmişinde Gucci gibi markalara koleksiyonlar hazırlamış başarılı tasarımcısı Alessandro Sartori’den kış sezonuna dair ipuçları...
Erkek koleksiyonlarında fark yaratmak zordur. Bunu nasıl başarıyorsunuz?
- Alessandro Sartori: Farkımız yaratıcılığa bakış açımız değil. Erkeklere nasıl yaklaştığımız. Onlar kıyafet seçerken, kumaş ve malzeme detaylarına, giyilebilirliğe çok önem veriyorlar.
Modayı yakından takip ediyorlar mı?
- Bugün, onların da en az kadınlar kadar modaya önem verdiklerini söyleyebilirim.
Daha önce Türkiye’ye geldiniz mi?
- Evet. Her yıl iki ya da üç kez geliyorum.
İstanbul sizde ne gibi duygular uyandırıyor?
- Zıtlıkların şehri. Size istediklerinizi sunuyor. Kaosuyla, kalabalığıyla ön plana çıksa da, huzur aradığınızda size bunu da verebilme zenginliğine sahip. Havasına ve mutfağına bayılıyorum.
Lüks erkek giyiminde yeni trendler nedir?
- Mevsimsel trendlerde renkler, malzemeler ve baskılar değişiyor. Daha uzun süreli trendlerse "Modanın izinden gidin ama şık olmak kaydıyla" mesajını veriyor. Yani moda kurbanı olmadan, tarzınızı kişiselleştirin. Günümüz şıklığının özeti de bu!
Yeni sezonun vazgeçilmez parçalarını söyleyebilir misiniz?
- Keten, vücudunuza oturan bir ceket, baskılı bir gömlek ve bir çift timsah veya yılan derisi ayakkabı.
Erkeklerde daha iddialı bir görünümle karşı karşıyayız yaniÉ
- Biliyor musunuz, erkekler kışın daha iyi giyiniyor. Üstlerle oynayabiliyorlar. Yazın ise moda kusurları hemen ortaya çıkıyor. Kış için kadınların dünyasından esinlendiğim baskıları ipeklilerde, kruvaze ceketlerin ve yeleklerin çok moda olacağını söyleyebilirim. Kravatların yerini ise papyonlar alacak. Materyal olarak da tay derileri çok ayrıcalıklı bir yere sahip.
Moda sözlüğünüzden metroseksüellik tamamen silindi mi?
- Kesinlikle. Daha erkeksi bir görünümleri var. Vücutlarını, iyi kurgulanmış kalıplarla ortaya çıkarma peşindeler. Nasıl göründüklerini, silüetlerini önemsiyorlar. Çıplaklık ve feminenlikten uzakta, kendi stillerini yarattıklarını hissetmek istiyorlar.
Türk erkeklerinin zevkini nasıl yorumluyorsunuz?
- Son derece şık olduklarını söyleyebilirim. Özellikle gençler, modayı yakından takip ediyor, farklı stilleriyle dikkat çekiyorlar.
Sizce bir kadını seksi gösteren anahtar kelimeler nelerdir?
- Kendinden uzaklaşmaması yeterli. Sade ve rafine seçimler yapmalı. Seçimlerinin vücut yapısıyla uyum içinde olması ve tarzına eklediği detayları iyi taşıyabilmesi önemli. Giyim tarzıyla hatlarını ortaya çıkarsa da bunu asla abartılı bir şekilde göstermemeli. Kendi stili olmalı. Bunu başarmanın en iyi yollarından biri de aksesuarları ustalıkla kullanmaktan geçiyor.
Kışa kruvaze ceketler damgasını vuracak, erkeklerde de pantolon belleri yüksek
"Ermenegildo Zegna koleksiyonları, ilhamını caz dünyasından alıyor. Koleksiyon lüks ve doğal materyallerden oluşuyor. Deriyi birçok yerde kullandım. Dar kalıplarla devam ediyoruz ama renkler tamamen değişiklik gösteriyor. Koyu renkler güçlü renklerle öne çıkıyor. Training Days olarak adlandırılan ilk tema sportif parçalardan oluşuyor. Jean’ler ve deri ön planda. İkinci tema, "Jazz Club", daha ciddi bir çizgiye sahip. Kahve, camel ve kırmızı tonları kullanıldı. Bu kışa bence kruvaze ceketler damgasını vuracak. Pantolonların belleri biraz yükseliyor. Yani, erkek modasının ana hatları tamamen değişiyor. Üçüncü temanın adı ise "Festival". Deri ön plana çıkıyor.
Organik giyinin!
Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşımın bana göz atmamı söylediği bir site çok ilgimi çekti. Adresi; www.pemaorganik.com. Yılın yarısı gibi bir dönemde Hindistan’da Goa’da yaşayan Gülenay Antep’in tasarladığı endüstriyel kenevirden yapılan sade tasarımları içeriyor. Siteyi gezdiğinizde son yıllarda çok moda olan, benim de bayıldığım balıkçı pantolonları, bermudalar gibi günlük hayatımızın vazgeçilmez parçalarını bulabilirsiniz. Peki nedir bu işin detayı dersenizÉ Antep durumu şöyle özetliyor: " Anadolu’ya has bu dokumalar İstanbul’da üretiliyor. Pema Organik giysileri herkesin ölçülerine göre özel olarak dikiliyor. Kumaşlar elde dokunduğu için teslim süresi 7-8 gün. Genelde kenevirin doğal lif rengi kullanılıyor. Bir de deniz tuzu ile ağartılmış, beyaza yakın bir krem rengi var alternatif olarak." Almak isterseniz kişiye özel ve elde dokuma özellikleri sizi korkutmasın. Kısa pantolon; 125, balıkçı pantolonu; 120, pantolon; 155, erkek üst; 120, bluz; 115 YTL.
Kanyon’a yeni bir renk
Vakko, Nişantaşı’ndaki konsept mağazalarından sonra yeni sezona Kanyon’la merhaba diyor. Burada Vakko koleksiyonları dışında, Vakko Couture, Vakko Shoes & Bags markalarını satacak. Eğer bir çanta ve ayakkabı tutkunuysanız buraya uğramadan kesinlikle alışverişinizi tamamlamayın derim.
MODA HABER
Belinize güveniyor musunuz?
Atalar’ın yeni koleksiyonları nostaljik ama bir önceki koleksiyonlara göre "daha az feminen" olarak tanımlanıyor. Çekimleri harika, Nihat Odabaşı imzalı. Detaylara gelince... Daha maskülen tasarımlar öne çıkıyor, emprimeler, el işleri nakışlarla romantizmin altını çizen tasarım ekibi, siyah-antrasit, çizgililer, deri-metal, taş ve droplarla daha erkeksi tarzlar ortaya koyuyor. Bu resimde ise özellikle altını çizmek istediğimiz detay, bu kış elbise, pardesü, triko, gömleklerin üzerine takılan kalın kemerlerden bir tane edinmek zorunluluğu. Stil sahibi olan ve beline güvenen kadınlara duyurulur.
Öğrencilere fırsat
Moda ve trendler deyince aklımıza ilk gelen markalardan Topshop, Topman ve Miss Selfridge eylül ayında okulların açılmasına yönelik farklı bir kampanya hazırlıyor. Öğrenciler, ’Back to School’ kampanyası çerçevesinde koleksiyonlardan seçtikleri bir ürünü yüzde 10 indirimle alma şansına sahip olacaklar. Bu sayede diledikleri tasarımlara uygun fiyatlarla ulaşabilecekler.
Tarzınızı kişiselleştirin
Aksesuar ve takı tarzını kişiselleştiriyor. Bu nedenle de önemli. Nişantaşı’ndaki Coquet’in yeni sezon koleskiyonunda gördüğüm gece-gündüz her an takabileceğim bu kolyeyi örneğin ben çok beğendim. Hem gösterişli hem de 39.50 YTL.lık etiketiyle akılda kalacağına alınsın daha iyi!
Yazının Devamını Oku 29 Ağustos 2006
Size "Erkekler mi kadınlara, yoksa kadınlar mı erkeklere daha çok benzemeye başladı?" diye bir soru yöneltilirse, cevabınız ne olurdu? Bunun için dilerseniz önce yeni sezon modasına bir göz atın; doğru yanıtı bulacaksınız.
Geçtiğimiz aylarda Milano’da düzenlenen erkek modasına yön veren şovları izlediğimizde aklıma gelen bu soruyu, yeni sezon şekillendikçe kendime daha çok sorar oldum. Hemen belirtmekte fayda var; bu bir metroseksüellik, überseksüellik ya da her ne takı alan bir seksüellikse, onunla pek alakalı değil. Çünkü burada düşünülmesi gereken erkeklerin takıp takıştırması, gözaltı kremi kullanması veya manikür pedikür yaptırması değil. İki dünyanın çatıştığı noktada, modanın 2006 sonbahar-kış sezonuna has bir tarz yakalaması.
Yapılan araştırmalar, modayı takip eden kadınların birkaç yıl öncesine oranla maskülen bir görünüme daha çok önem verdiğini ortaya koyuyor. Bu da onlara kendilerini seksi hissettiren anahtar kelimelerin, dekolte veya mini değil, erkeksi detaylar ve net kesimler olduğunu ortaya çıkarıyor.
Bu araştırma, dünya modasına yön veren tasarımcılar ve markalar arasında yapılırken, yüzlerce kadına sorulan sorular da artık kadınların zorlama bir seksapeliteye ihtiyaç duymadıklarını gösteriyor. Düşük bellerden sonra, teşhircilik ve çıplaklık kavramından uzak duran kadınlar için iyi bir haber değil mi? Yani uzun lafın kısası, öncelikle kadınlar bu sezon erkeklerin dünyasından görünümlerine katkıda bulunacak her şeyi çalıyor. Kadınlar kravat, fötr şapka, çizgili maskülen ceketler, pantolonlar, koyu renk trikolar, erkek yaka gömlekleri ile sahip olduğu bu yeni kimlikle kendini çok mutlu hissediyor.
Erkekler aynanın karşısında daha çok vakit geçiriyor
Erkekler cephesinde ise durum farklı değil. Metroseksüellik kavramı onları artık kesinlikle rahatsız ediyor. "Bu yıl überseksüel erkekler moda" diye bangır bangır bağırdığımız George Clooney tipleri ise bir revizyona uğruyor.
Dünyanın en lüks erkek giyim markaları arasında yer alan ve zengin bir koleksiyona sahip Ermenegildo Zegna’nın tasarımcısı Alessandro Sartori ile geçtiğimiz ay İtalya’da bir araya geldiğimizde, şu soruyu ona da sorduk: Erkekler tarzıyla giderek daha mı çok kadınlara benziyor?
Sartori, son yıllarda erkeklerin özellikle moda konusundaki zevklerinin ve alışkanlıklarının yön değiştirdiğini, alışverişte, ayna karşısında daha çok zaman harcadıklarını belirtiyor: "Onlar için artık kesimler ve kalıplar çok önemli. Dar kalıpların içinde kendilerini rahat hissediyor, silüetlerinin ortaya çıkmasını istiyorlar. Kumaşlar ve renkler konusunda daha cömertler. Örneğin bu yıl tay derilerini, kürkleri, timsah ve yılan derilerini tasarımlarda sık sık kullandık. Ve çok olumlu geri dönüşler aldık. Özetle onlar artık kendilerini önemsiyorlar ve kadınların dünyasından onların ince estetik ruhlarını çalıyorlar. Bu sınırları çizilmiş bir feminenlik olarak tanımlanıyor." Parlak baskılar, tişörtlerde pul işlemeler, leopar desenler, mor, kırmızı gibi canlı renkler ise bu "sözde" konservatif dünyanın yine yıldızları.
Rıfat Özbek ile Mavi buluştu
Pollini için yaptığı tasarımlarıyla adını tüm dünyaya duyuran Rıfat Özbek, uzun bir aradan sonra Türk bir markayla işbirliği yapıyor. Mavi Jeans’in 15. yılı için, yeni sezonda özel bir koleksiyon hazırlayacak olan Özbek, az sayıda üretilecek bu koleksiyona "Rıfat Özbek for Mavi" adını vermiş.
Bodrum’da bir araya geldiğimiz Özbek, bu koleksiyonu hazırlamaya karar vermesinde Mavi’nin yöneticilerinden Elif Akarlılar’ın büyük payı olduğunu belirtiyor.
MODA KRİTİK
Yine reklamlar, yine ünlüler
Yeni sezon başlarken yabancı dergilerin birbiri ardına yayınlanan çarpıcı reklamları benim her zaman çok ilgimi çeker. Sonbahar-kış koleksiyonları, yine birçok ünlü markayı, tanınmış isimlerle buluşturuyor. Bunlar arasında en çok dikkatinizi çekecek iki ünlü kadın Madonna ve Julia Roberts.
Madonna ekibiyle ile birlikte H&M için poz verirken, Hollywood’un en çok kazanan kadınları arasında yer alan aktrist Julia Roberts, Gianfranco Ferre için poz veriyor. İki ünlünün objektifler karşısındaki performansı ise şüphesiz mükemmel!
Yazının Devamını Oku 22 Ağustos 2006
Düşük beller, özellikle de iddialı olanlar, bu kış rafa kalkıyor. Beller yükseliyor, moda seksi değil, erkeksi bir görünüm alıyor. Tasarımcıların daha maskülen bir feminenlikten bahsettiği kış aylarında en çok dar kesimler dikkat çekiyor.
ARTIK DEMODE
Son günlerde basının gündeminden düşmeyen mini bikini altları estetik mi değil mi tartışıla dursun, şu bir gerçek ki kesinlikle dikkat çekici.Şimdi size üzücü bir haberimiz var, düşük beller bu kış rafa kalkıyor. Beller yükseliyor, moda seksi değil, erkeksi bir görünüm alıyor!
Bodrum sahillerinde görmeye alışık olduğumuz görüntüler, yani şu son zamanlarda kendinden sıkça söz ettiren "ultra düşük bel" bikiniler kadınların moda söz konusu olduğunda sınır tanımadıklarının bir göstergesi. Hele bir de fiziksel görünümleri müsaitse...
Geçtiğimiz hafta Bodrum’da bu ve benzeri bikinilerin kuşatması altında şu sorunun cevabını aradım. Düşük belin kadınların görünümlerine katkısı var. Ama bu düştü düşecek bikini altlarının Sezen Aksu’nun da özellikle altını çizdiği gibi "memlekete bir faydası var mı?" Öncelikle estetikten uzak ama kesinlikle iddialı... Gerçi yazlık "in" mekánlarının kuralı da bu. Kendi modanı kendin yarat!
Yazının Devamını Oku 9 Ağustos 2006
Erkeksi siluetler kadar "küçük kadın" görünümünün de prim yaptığı yeni sezonda hatlar daha belirgin... Ayrıca detaylar kadar kumaşlar da şıklığınızda söz sahibi. Yeni bir sezona girmeye hazırlanıyoruz. Modanın bu kadar hızlı değişim yaşaması, özellikle moda takipçilerinin herkesten bir adım önde olmasını gerektiriyor. Bu nedenle de yazın bu en sıcak günlerinde, aylar öncesinden belirlenen trendleri ana hatlarıyla yazmak da bizlere düşüyor. Şimdilik sadece bir bilgi olsun diye... Çok derinlere inmeden, detaylara dokunmadan.
Öncelikle sizlere bir ipucu; moda yönünü tamamen değiştiriyor. Siluetler daha belirgin, kesimler daha net, kadınlar daha feminen görünüyor. Ama bu abartıdan uzak, detaylardan yoksun bir sezon geçireceğiniz anlamına gelmiyor. Kürk yine ihtişamın temsilcilerinden biri olarak yaka ve kollarda yerini alıyor.
2006 sonbahar-kış modasında, yumuşak geçişlerle kendini belli eden sevimli bir kadın görünümü hakim... Temiz siluetler yaratan tasarımcılar, vücut hatlarını ortaya koyan kesimleri sıkça kullanıyorlar. Parlak kumaşlar gecelere damgasını vururken, koyu tonlar canlı ve güçlü renklerle buluşuyor.
Kemer olmadan asla
Kemer, bu kış da koleksiyonların tamamlayıcı aksesuvarı... Çünkü yaratılan bu "küçük kadınlar" konseptine çok yakışıyor. İlhamını geçmişten alan, özellikle de 40’lardan kalma uzun kabanların bellerinde, vücut hatlarını belirginleştirmek için kullanılıyor. Platform topuklar, büyük çantalar, tasarım harikası uzun triko üstler, dar denimler sokak modasını lüksle buluştururken, yaratılan bu zıtlık "urban look" olarak moda sözlüklerine giriyor.
Gri, kırmızı gibi kış aylarında kendini gösterecek sıcak ve çarpıcı tonlar, Marc Jacobs, Stella McCartney, Chloe gibi tasarımcıların kombinasyonlarına ruhunu veren "esas" renkler arasında... Ve koleksiyonlarda fark edilir bir yoğunlukta yer alıyorlar. Muhteşem ikili, siyah ve beyaz ise uyumlu birlikteliklerini özellikle aksesuvarlarda devam ettirecek gibi görünüyor.
Bu yaratılan şık ve zarif kadınlardan biri olmak size çok uzak mı geliyor? O halde "daha erkeksi" seçimlere yönelebilirsiniz. Ceketler, yüksek manşetli gömlekler, bol dökümlü bir pantolonla tamamlanan kısa maskülen bir ceket, yelek, gardıropların vazgeçilmezlerinden olacak. Bu görünüm kravat gibi belirleyici bir aksesuvarla tamamlanacak.
İngiliz tarzı kabuk değiştiriyor. İskoç havalı kombinasyonlarda rahatlık ve kumaşlar, geleneksel dokunuşlar dikkat çekiyor. Bunun dışında binicilerden etkilenen tasarımcılar, özellikle tipik binici pantolonlarını koleksiyonlarına ekleyen markalar, kışın çok moda olacak yün bereler, kalpaklar ve şapkalar yanına bir de binici kasketlerini ekliyor.
Yazının Devamını Oku 25 Temmuz 2006
İTKİB’in 15’incisi gerçekleştirilen Genç Tasarımcılar Yarışması’nın birincisi, Mehmet Işık’ın "Kukla" temalı koleksiyonu oldu. Altı parçalık koleksiyonunda kuklalara bedenlerde yeniden can veren Işık, onların renksiz ve dramatik yaşamlarını "beyaz" renkte, kırmalar, tahta menteşeler ve ellerden sarkan iplerle ifade ediyor.
Her tasarımın bir hikayesi vardır... Somut... Soyut... Gerçeğe dönüşür, farklı yorumlarla bedenlerde yeniden hayat bulur. İşte renklerle değil, detaylarla renklenen "kukla"ların dramatik dünyalarına konuk oluyoruz şimdi de...
Bizi bu dünyanın içinde kimi zaman hüzünlü, kimi zamansa şaşırtıcı bir yolculuğa çıkaran isim ise, henüz çok genç bir yetenek, tasarımcı Mehmet Işık... 23 yaşında. Uzun süredir kurduğu düşlerin gerçeğe dönüştüğüne hálá inanamıyor. Onun için ani, beklenmedik ve çok da mutluluk veren bir derece bu. Çünkü yarışmaya sadece bir haftada hazırlanmış, dosya teslimine kadar hiç uyumamış. Finale kalana, kıyafetleri dikilene kadar kendi deyimiyle hep "son"larda kalmış. Finale kaldığında adı en son açıklanmış, mülakata en son girmiş, kıyafetleri en son dikilmiş.
Duygusal, içine kapanık, bazen duygularını ve tasarımlarını ifade etmekte zorlanıyor... Önümüzdeki yıl İtalya’ya giderek, daha önceleri hayal ettiği ama bir türlü gerçekleştirmediği eğitimi alacak. Gelecekte ise hedefi, elbette kendi markasını yaratmak. Bunun kolay olmadığını, daha önünde uzun yıllar olduğunu biliyor. Mimar Sinan Üniversitesi Hazır Giyim ve Konfeksiyon Bölümü’nü bitirdikten sonra, Vakko ve Hakan Yıldırım’ın yanında staj yapan Işık, özellikle Yıldırım’ın yanında tasarım adına çok şeyler öğrendiğinin altını çiziyor: "Evet, eğitim çok önemli ama eğer yaratıcılığınız yoksa istediğiniz kadar eğitim görün, adınızı bir yerlere yazdıramazsınız."
Onu en çok filmler etkiliyor
Bir hafta kala yarışmaya katılmaya karar veren Mehmet Işık, temanın hareket olduğunu öğrenince, kısa zaman önce izlediği "İpler" filminden yola çıkmış. Biraz İnternet’te araştırma yaptıktan sonra, İlkay Uluköklü’nün Kukla Yaşamlar adlı şiirinden etkilenerek bir koleksiyon hazırlamış.
Detayların öne çıktığı koleksiyonda, özel olarak marangozlara yaptırdığı ve kuklaları ifade eden tahta düğmeler, eklem yerlerini vurgulamak için kullandığı menteşeler ve ütüyle yapılan kırmalar dikkat çekiyor: "Kuklaların aslında görünmeyen, dramatik yüzlerini işlemek istedim. Aslında çok renkli ve eğlenceli olmayan hayatlarını yansıtıyor bu kıyafetler. Aralarında iki tasarım var ki, biraz hacimli; onlar da biraz hayatlarının eğlenceli taraflarına dokunuyor.
Renk olarak sadece beyazı kullanan Işık, bu rengin hareket edebilen cansız bir varlığı en iyi yansıtan renk olduğuna inanıyor: "Kukla cansız bir varlık. Ama başkası sayesinde de olsa, hareket ediyor. Hareket edilmese siyah, canlı olsa renkli yapardım. İkisinin ortasında durduğu için tüm koleksiyonda beyaz kullandım."
"Tema seçimim doğruydu"
Birinci olmasının nedenini öncelikle seçtiği temaya bağlıyor. İlk 30 kişi arasına girene kadar tam ne hissettiğini anlamamış Işık. Ancak tüm finalistlerle bir araya gelince ve aylarca hazırlanan adayları görünce korkmuş:
"Aralarında en iddiasız, en hırslı olmayanlardan biri bendim. Herkese yardım ediyor, kendi işimi sona bırakıyordum. Son dakikaya, kıyafetlerin tamamını bir arada görene kadar kendimle ilgili hiçbir şey düşünmedim. Ne zamanki hepsini bir arada gördüm. O zaman yaptıklarımı çok beğendim. Birinci olduğumu öğrenince şok oldum."
ALIŞVERİŞ SEPETİ
Zeki, 2006 yazı için hazırladığı birbirinden çarpıcı modellerle hem modayı yakından izliyor, hem de plajlarda görsel bir zenginlik yaratıyor. Tasarımın ön plana çıktığı ve detayların yoğun olarak hissedildiği modellerde, süslemeler, el işlemeleri, brode nakışlar, swarovski taşlar dikkat çekiyor. Puantiyeyi de kullanan Zeki, üçgen, altı ipli bikinilerinde kullandığı bu desenle daha dinamik bir görüntü yakalıyor.
Yazının Devamını Oku 20 Temmuz 2006
Sezonun giyilmesi en cesaret isteyen trendlerinden biri olan şortlar, gece-gündüz farklı kombinasyonlarda kendini göstermeye devam ediyor. Özellikle de sıcakların iyice hissedildiği şu günlerde... Şu kesinlikle bir gerçek ki, moda ruhu da bedeni de ele geçiriyor. Buna itirazı olanlar sezon başında el kaldırsın; başına geleceklere razı olanları ise inanın sürprizlerle dolu bir dünya beklemiyor. Çünkü biz size "moda kurbanı" olun, markaların esiri olun demiyoruz. Modanın öne çıkardığı parçaları denemek için cesaretinizin olup olmadığını sınıyoruz. Genelleme yapmayalım ama bazılarımız için zaten her sezon giyilmesi zor parçalarla tanışmak aslına bakarsanız psikolojiyi sarsıyor! Tekrar ediyorum, bu yazılar sizleri zorla bir modanın peşine takmak için değil; izini sürenlere veya sürmek isteyenlere rehberlik etmesi içindir.
Belki de tüm kış boyunca bir türlü giremediğimiz "forma" artık girme zamanı. Aksi taktirde trendlerin bazılarından mahrum kalmak durumuyla yüz yüzeyiz. Geceleri uçuşan ve bedeni adeta sarıp sarmalayan "Sindrella" elbiselerini bir kenara bırakın; dar bermudalar, onun da ötesinde şu trendy şortlara veda! Şimdi kendimize şu basit soruyu soralım:
Sezonda hemen hemen her koleksiyonda yer alan, süper mini ya da değil, "en moda" şortları alışveriş listelerimize eklemek istiyor muyuz? Bırakın moda olmalarını bir yana, günün her saatinde farklı kombinasyonlara uyum sağlayacak modanın bu en "küçük" parçaları, rahatlığı ve şıklığıyla da, yazın sıcak günlerinde en ideal seçeneklerimizden. Kesinlikle kışkırtıcı ve stilinizin bir parçası olmak konusunda iddialı.
Bir bu eksikti!
Yepyeni trendlerle tanıştığımız kışın son günlerinde, şortların moda dünyasına bu kadar hızlı giriş yapmasıyla, beyaz bacaklarına ve kış uykusundan uyanmamış bedenine bakan kadınların birçoğunun tepkisi aynı olmuştu: "Bir bu eksikti!" Daha çok genç kesime hitap edeceğini düşündüğümüz şortlar, bu düşüncemizin aksine, bugün geniş bir yaş grubuna ve farklı tarzlara sesleniyor. Spor tarza yakın olanlar için sportif detayların ve kumaşların öne çıktığı modeller kadar, geceleri; saten parlak modeller, ofis ortamında daha ciddi ve klasik bir görünüm için ketenler öne çıkıyor.
Şorta karşı konulmuyor
Iceberg, Betsey Johnson, Louis Vuitton, Stella Mc Cartney, Bottega Veneta, Paul Smiht, Missoni, birbirinden şık şort tasarımları ve kombinasyonlarıyla biz kadınlara fazla seçme şansı bırakmıyor. Daha doğrusu "karşı koyma" şansı... Modaya öncülük eden tüm bu markalar, şortları beline kemerle ya da bedene oturan şık ceketlerle tamamlarken, geceleri parlak saten şortlar, seksi üstlerle veya beyaz transparan, kimi zaman etnik ruhlu, dantel gibi detaylarla süslü gömleklerle buluşuyor. Benim size önerim ise, eğer stil sahibi görünmek istiyorsanız, maskülen bir yelek içine giydiğiniz düz spor bir atletle şık kombinasyonlar yaratmanız. Altına yine düz sandaletler, özellikle geceleri parlak taşlı modeller, sizleri her ortama rahatlıkla taşıyacaktır. Eğer frapan bir tarzınız varsa, o zaman hayvan desenli şortlar, bunlar arasında siyah-beyaz leoparlı seçenekler, renkli grafik baskılılar, yine düz tişörtler ve beline ekleyeceğiniz kemerlerle trendy görünüyor.
ALIŞVERİŞ SEPETİ
Fark edilen gözlükler
Sesa Grup tarafından Türkiye dağıtımı gerçekleştirilen Ermenegildo Zegna gözlükleri, yazın erkek modasına hızlı bir giriş yapıyor. Geçtiğimiz haftalarda Türkiye’de satılmaya başlanan bu koleksiyon, dünyanın bu en lüks erkek giyim markalarından birinin kaliteli çizgisini ve şık tasarım ruhunu taşıyor. Polarize camları ve zarif tasarım detaylarıyla modeller dört ayrı seri altında toplanıyor.
Çiçek bahçesi
Nelson yeni yaz koleksiyonunda çiçek desenlere ağırlık veriyor. Yedi ayrı tema altında toplanan modeller arasında çiçek desenlerinin öne çıktığı Bouquet koleksiyonu, desenlere uygun nakış, delik işi, payet işlemeler ve taş baskılarla zenginleştirilmiş. Koleksiyonda, bikiniden tek parça mayoya, mayokiniden tankiniye, üçgen kesimden balenli kesime kadar her tarza uygun seçenek var.
Çocuklar için
Flik Flak çocuk saatleri, canlı ve renkli tasarımlarıyla Swatch mağazalarında yerini aldı. Miniklerin dünyasında yer edinmiş animasyon tiplemelerinden, dövmelere, sevimli midillilere kadar her türlü renkli tasarımın yer aldığı bu saatlerin kayışı, kirlendiği zaman çamaşır makinesinde yıkanabiliyor.
Yazının Devamını Oku 4 Temmuz 2006
Yaz başından beri, çoğu kombinasyona ruhunu veren kemeri, alışverişin temposunun arttığı şu günlerde hálá kullanmayan veya kullanmaya cesaret edemeyenler için bir kez daha hatırlatmak istedik. Zira moda takipçilerine bir sözümüz yok. Onlar ünlü tasarımcıların ayakkabı ve çantalarından sonra koleksiyonlarına ekledikleri kemeri çoktan gardıroplarına dahil ettiler bile. Hatta yaz alışverişlerini erken tamamlayanlar Fendi’nin özellikle B Bag serisinin takımı olan ve rugan modellerinin çok tuttuğu B Belt’leriyle görüntülendiler. Trendsetter’lar ya da kendi tarzını yaratanlar ise, renkli saten bir kurdele parçasını bile değişik şekillerde yorumlayarak şıklıklarına ortak ettiler. Kadınların dikkat çeken stillerinde bu yaz kemer oldukça söz sahibi.
Fendi, Lanvin, Louis Vuitton, Donna Karan, Oscar De La Renta, Stella Mc Cartney, Veneta gibi markaların koleksiyonlarında baş tacı ettikleri bu detay, yaz gardıroplarında ince-kalın, saten, rugan veya deri yorumlarıyla karşınızda.
Kilolu olmak gibi bir derdiniz varsa kesinlikle kemerden uzak durmayı tercih edeceğinizi biliyoruz. Özellikle de bu yaz! Dedik ya, artık moda kemerler kalın ve tokalı modelleri gibi kalçaya takılmıyor, göğüs altına veya bele ekleniyor. İşte bu aksesuvara "tehlikeli" denmesinin nedeni de bu! Tıpkı yasaklar gibi... Engel olundukça ve adını moda koydukça, stil sahibi kadınları baştan çıkarıyor. Tarzları ve vücut tipleri ne olursa olsun...
Sienna Miller gibi stil ikonlarında görüldüğü üzere, ince kemerler, sıcak yaz gecelerinde, fiziğiniz de el veriyorsa, mini elbiselerde yine göğüs altında kullanılıyor. Uzun couture elbiselerde ise daha kalın ve özellikle saten kemerler iri fiyonklarla daha da belirginleştiriliyor.
Kalın kemerler tasarımcılar "tehlike" sinyalleri verdiği modellerden. 60’lardan izler taşıyan, kabarık etekli elbiselerin bellerinde, tıpkı Donna Karan koleksiyonlarında olduğu gibi kadınların prensesler kadar zarif ve şık çok gösteriyor.
Her tarzın bir "kemer"i var
Asya etkisi: Bol kimono tarzı bluz ve elbiseleri tamamlayan bu kemerler, geceleri, uzun dümdüz yerlere kadar uzanana klasik gece elbiselerinin göğüs altında da iri bir fiyonkla çok ihtişamlı duruyor.
Romantik: Renkli bir saten şerit, düz bir tişörtün beline takıldığında bile tarzınıza bambaşka bir hava katabilir.
En moda: Rugan kalın kemerler, elbiselerin belinde parlak fiyonk kemerler, ince göğüs altından geçenler, altın veya gümüş işlemeliler, beyazın üzerinde siyah, siyahın üzerinde beyaz veya elbisenin kumaşından kalın kemerler çok moda.
Sofistike: Chanel’in metal, bele veya kalçaya iki kez dolanan metal zincir kemerleri, üzerine eklenen bir takım küçük detaylarla da aksesuvar dünyasının kültlerinden.
ALIŞVERİŞ SEPETİ
Tam zamanı
Koton mağazalarında, Designer’s Line içinde yer alan Bora Aksu tasarımları da dahil olmak üzere tüm ürünlerde, yaz mevsiminin yüzde 50’lere varan ilk indirimi başladı. Yaptığınız alışverişlerde, HSBC Koleksiyonda ceketler 15.99-119.99, kapriler 5.99-59.99, elbiseler 5.99-139.99 , etekler 5.99-79.99 , gömlekler 5.99-69.99, pantolonlar 13.99-89.99 YTL. arasında değişen fiyatlarla Ö
Kırmızının cazibesi
Zengin koleksiyonuyla kadınların favori ayakkabı markaları arasında yer alan Steve Madden, yaz sezonuna yine iddialı giriyor. Platform ve dolgu topuklu modelleriyle öne çıkan markanın özellikle rugan ateş kırmızısı modeli, dünyada trnedsetter’ların da tercihi. Steve Madden ürünlerini Hotiç, Boyner, Elle, Bambi gibi seçkin mağazalarda bulabilirsiniz.
Tarzı "sıra dışı"
Ayakkabı alırken seçenekleriniz artıyor. İngiliz Irrefular Choice, tıpkı adı gibi sıra dışı modelleriyle dikkat çekiyor. Koleksiyonunda yer alan zarif modeller, dolgu topuklar, kurdele, çiçek ve kumaş detaylarıyla süslenerek gündüz-gece ayırımını ortadan kaldırmış. Sizlere modanın en şık örneklerini sunuyor.
Yazının Devamını Oku 28 Haziran 2006
Çocukluğunun küflü anılarından yola çıkarak kendilerine yepyeni bir ilham kaynağı bulan tasarımcılar, yine beyaza dost çok şık bir detayla, delik işleriyle karşınızdalar! Küflü sandıklardan romantizmle sarmalanmaya hazır bedenlere taşınan bir yaratıcılık öyküsünün kahramanları: Delik işleri... Anneannelerimizin sandıklarından annelerimizin çeyizlerine, sonra da yatak odalarına taşınan delik işler, tasarımcıların geçmişten daha "sıradışı ve farklı" bir şeyler koparabilmek düşüncesiyle yola çıktıkları bu yolculukta, son durakları olan podyumlara, ama tabii ki modern bir yorumla taşınıyor.
Bu detaya sahip olan tasarımlar daha görür görmez sizi bambaşka duygularla donatıyor. İçimizde saklı olan romantizmi çekip çıkarıyor; çocukluk yıllarımızla aramızda bir köprü kuruyor, kadınsı taraflarınıza getirdiği bu farklı yorumla kendinizi yeniden keşfetmenizi sağlıyor.
YATAK ODALARINDAN BEDENLERE
Bu zarif detay, yatak odalarından podyumlara taşınırken, içinde barındırdığı yaşanmışlıkları önce modernize edilmiş tasarımlara, sonra da bedenlere aktarıyor. Dedik ya, romantizm bambaşka bir yorumla karşımızda!
Delik işleri, beyazın başrol oynadığı yaz sezonunda, dantellerle, şifonlarla, birbirine geçmiş doku ve detayların bir araya geldiği koleksiyonlarda kendine apayrı bir yer ediniyor. Bu yaz, ilhamını geçmişin küflü zamanlarından alan tasarımcılar arasında yer alan Chloe, çocuksu bir romantizmi anlatan koleksiyonunda delik işlerine bol bol yer veriyor.
Sezonun en göz önünde ve belki de en favori elbiseleri ise Miu Miu’nun ve Prada’nın mini yorumları. Son derece feminen ve çocuksu havasıyla, yaza damgasını vuruyor. Sıradışı Anna Sui ise bu yaz da yine kendinden bekleneni yapmış ve bu delik işleriyle süslü salopetiyle geçmişin en çocuk zamanlarına geri dönmüş. Aynı anda hem romantik, hem çocuksu hem de seksi nasıl mı görünebilirsiniz? Biraz yenilikçi bir tarafınız varsa, işte böyle!
ŞIK OLACAĞIM DERKEN KOMİK OLMAYIN
Bu yaz, delik işleriyle yorumlanan, her biri farklı bir hikayeye sahip birçok tasarımı bir arada görebilmek mümkün. Size biraz yataktan çıkmış hissi verecek olan bazı tasarımları kendi tarzınıza göre yorumlayıp, dilediğiniz şekilde giymek elinizde. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, Geçmişteki anları yakalamak ve çocukluğunuzu yeniden yaşamak için sadelik ve doğallıktan fazla uzaklaşmamak!
Delik işleriyle donatılmış tasarımları giyerken, limitleri bilmek ve kendi tarzınızın dozunu iyi ayarlayabilmek çok önemli. Aksi takdirde moda kurbanı olmanız ve kendinizi komik duruma düşürmeniz an meselesi!
ALIŞVERİŞ SEPETİ
İlhamını denizden alıyor
2006 yaz sezonunun öne çıkan teması "Club Nautique Aviron", Façonnable vitrinlerinde. Erkek dünyasının en moda ürünlerinden enine çizgili pastel polo tişört, gömlek ve trikoları, kısa pantolon ve şortlarla buluşturan Façonnable, yazı, denizi ve romantizmi yaşamak isteyen kadınlar için de özellikle beyaz ve mavinin bir araya geldiği elbiseleri ve marine gömlekleri ile dikkat çekiyor. Küçük armalar ve ince biyeler ise koleksiyonun en öne çıkan detayları.
Moda; iki ters bir düz!
2006 yaz sezonunda yaratıcı ve trendy mayo, bikini ve plaj aksesuvarları tasarımlarıyla kendini tamamen yenileyen Ayyıldız, el emegi göz nuru ile hazırlanmış modelleriyle dikkat çekiyor. Siyah, platin, altın rengi, bej, beyaz ve mavi kot örgü bikinilerin yanı sıra derin dekolteli, cesur örgü bustiyerler de koleksiyonun favorileri arasında.
Hálá mayokininiz yok mu?
Sunset’te çiçekli bikiniler, örgü mayokiniler, sportif mayolar, etekler, pantolonlar, elbiseler ve yüzlerce çeşit mayo ve aksesuvardan biri mutlaka sizin için! Dilerseniz, bu yaz bir değişiklik yapıp son yılların en trendy giysisi mayokini alın. Düz ve desenli, taşlı veya boncuklu, ipli veya bantlı, kaplı veya kapsız onlarca seçeneğin olduğu mayokinileriniz ile plajların en göze çarpan kadınlarından biri siz olun.
Yazının Devamını Oku