9 Ocak 2007
Giyim tarzınız, iş hayatında sizi başarıya götürüyor. Bu yılki ofis şıklığının yeni "kodlarını" açıklayan ünlü tasarımcılar, klasik seçimler yerine, trendleri tarzınıza dahil ederek yeni bir görünüm yaratmanın peşindeler.
Ofisteki giyim tarzınız, kariyeriniz üzerinde önemli bir etkiye sahip. Ama tasarımcılar, doğru tarzı kendinizden çok uzaklaşmadan bulmanızı öneriyor. Örneğin, iş hayatında çok aktif olan birinin kendine hiç özen göstermemesi kadar seçimlerinde aşırıya kaçması da yöneticiler üzerinde olumsuz bir etki bırakıyor. Amerika’da yapılan araştırmalara göre, üst düzey yöneticiler, aşırıya kaçmadan tarzını kişiselleştirebilen birinin özgüveninin tam olduğunu düşünüyor ve yeni giyim konseptinde "temiz görünümü" önemsiyor.
İtalya’da ise durum biraz daha farklı. Modanın kalbinin attığı bu şehirde, stil uzmanları, iş yerinde etkin görünmek isteyen kadınlara trendleri tarzlarına adapte etmelerini öneriyor. Ve herkesi seçimleri konusunda özgür bırakıyor.
"Aşırılık" anlayışının kişilere göre değiştiğini düşünen uzmanlar, bunun dozunu ayarlamayı biz kadınlara bırakıyorlar. İşte yeni nesil ofis modasının çıkış noktası da bu: Artık daha özgür ve sizi anlatıyor!
Tayyörün yerini denim alıyor
Bir kadının işindeki profesyonelliği, klasik ofis giyim kurallarına uyup uymamasına göre ölçülmüyor. Gucci’nin kreatif direktörü Frida Giannini’ye göre artık tayyör ve yüksek topuklarla işe gitme zorunluluğu ortadan kalktı. Giannini "Bugün ben dahil hiçbir arkadaşım böyle giyinmiyor. Daha çok jean ve gömlek tercih ediyoruz."
Şıklığı düşünecek vaktiniz var mı?
Yeni ofis modası konseptinde temiz görünüm öne çıkarken, bu erkek egemenliğindeki iktidarı da tehdit ediyor. Moda, agresif detaylar yerine sade ve modern tercihler yapmak. Daha "arkadaşça" olan bu tarz kesinlikle sizin en güçlü silahlarınızdan biri oluyor!
Peki, iş hayatının yoğun temposunda, şık görünmek için kendinize vakit ayırabiliyor musunuz? Ünlü İtalyan modacı Alessandro Dell’Acqua’nın bu soruya yanıtı şöyle: "Bence şıklık, sadelik ve uyum demek. Hoş bir elbise ile giyilen yüksek topuklar herkes için şıktır."
O halde modanın önerdiği "Bon Ton" parçaları (klasik kesimli etek, ceket ve takımlar) hayatımızdan uzaklaştırıyor muyuz? Daha günlük veya vintage detaylarla bir arada son derece feminen göründükleri için, kişiselleştirildikleri sürece, hayır!
Ofislerdeki kurallar değişiyor. Renkler, zıt kumaşlar, farklı dokularla buluşuyor. Özetle, işinizdeki yaratıcılığınızı giyim tarzınıza da yansıtmanız için, herkes sizden biraz daha "oyuncu" olmanızı bekliyor. Kariyeriniz yaratıcılığınızdan etkileniyor.
Ofisteki "yeni şıklık" konsepti
Vücut hatlarınızı ortaya çıkaran parçalarla buluşmaya hazır olun. Sizleri çok daha zarif gösteren kombinasyonlar, "lüksü ve feminenliği" çağrıştıran yeni bir modern şıklık kavramına ayna tutuyor. Bu "temiz" ve sofistike görünüme sahip olmak için paradan daha fazlasına ihtiyacınız var. Aksesuvarları ustaca kullanmalı, bedeninizi iyi tanımalısınız.
Bu noktada; kış için tüvid ve yün tayyörler, kalem etekler, kısa ceketler, dar pantolonlar, yelekler, dar trikolar, vintage havalı şifon bluzlar, 60’ların etkisinde elbiseler, kemer ve şapka gibi aksesuvarlarla bir arada. Bu arada denim, geçmişte olmasa bile bu yıl kombinasyonlarda başrol oyuncusu olmaya hazır. Ve...Yüksek topuklar! Son derece kadınsı, özgüvenin bir yansıması. Bu aylarda, bilekte platformlu botlar çok moda.
FORMAL
Renkler: Gri, kahve, siyah.
Üst: Gömlek ve ikili triko takımlar. Dekolte tercih edilmiyor.
Alt: Erkek kesimli pantolonlar, mini olmayan kısa etekler... Ama kesinlikle çorapla!
Detay: Taranmış temiz kesimli saçlar, doğal bir makyaj. Zarif, göze batmayan takılar...
Ayakkabı: Pantolonlarla kesinlikle yüksek topuklar, eteklerle balerin veya açık modeller.
ÖZGÜR
Renkler: Kendi aralarında uyum içinde olan tüm renkler...
Üst: Vintage gömlekler; özellikle de 70’li yıllardan kalma...
Alt: Uzun gösterişli veya dizüstü... Jean’ler kesinlikle vazgeçilmez ama yırtık olmaması kaydıyla...
Detay: Saçlarda en moda kesimler ön planda. Kalıcı makyaj yaptırılabilir. Antik görünümlü mücevherler veya iri tasarım takılar gözde.
Ayakkabı: Stiletto’lar ya da şık bir spor ayakkabı... Seçim sizin!
MODA HABER
Şemsiyenizi unutmayın!
Danteller, fiyonklar ve birbirinden göz alıcı kumaşlarla yaratılan şemsiyeler artık bir ihtiyaçtan öte, şıklığınızı tamamlayan önemli bir aksesuvar. Vakko’nun taşımaktan keyif alacağınız bu şemsiyeleri tasarım ve fonksiyonelliği bir araya getiriyor.
Fiyatı: 125-225 YTL.
Evdeki şıklık
Dikişsiz iç giyimin rahatlığını dış giyime de taşıyan Morera, dişiliği ön plana çıkaran Catitude ve masumiyeti simgeleyen Angels koleksiyonları ile ev şıklığınızı tamamlıyor. Evrim Timur’un başında olduğu tasarım ekibinin hazırladığı koleksiyondaki eşofman takımları çok beğendim. Ürünlerin fiyatları tek ürünlerde; 11.50Ğ52.90 YTL., takımlarda 46.90Ğ53.45 YTL.
Moda artık daha ucuza
Demsa Group bünyesinde yer alan Guess, Fornarina, Gerard Darel, Conbipel, Laura Ashley, Etam, Colours&Beauty, Mothercare, Von Dutch mağazalarında sezon indirimi başladı. Modayı yakından takip edenlerin tüm ihtiyaçlarını bulabilecekleri bu markalardan Guess ve Fornarina’nın kıyafetleri kadar aksesuvarları da dukkat çekiyor.
BENİM olmalı
Deride "vintage"
Deri modasını yeni koleksiyonuna bütünüyle yansıtan MRM Deri, sizlere zengin seçenekler sunuyor. Tabakalanmış deriden, giyilmiş efekti vermek için farklı yıkama tekniklerinin kullanıldığı bu vintage modeller çok şık. MRM ürünleri, İstanbul, Ankara ve Bursa’daki kendi mağazalarının yanı sıra, Boyner Mağazaları’nda bulunabilir.
Yazının Devamını Oku 2 Ocak 2007
Tarzınız, dış dünyayla ilişki kurduğunuz beden dilinize yön veriyor. Eğer başkalarına benzemek istemiyorsanız, bu arzunuzu "doğru" giysilerle yapabilir ve beden dilinizle etkili mesajlar verebilirsiniz.
Kıyafetler vücudumuzun bir parçası olmasa da, sizi farklı göstermek konusunda önemli bir yere sahipler. Bir elbisenin ya da rengárenk bir kazağın etrafa kişiliğiniz hakkında bir şeyler fısıldıyor olması kimilerine pek de mantıklı gelmiyor. Oysa, sizi en çok anlatan ve tanıtan beden dilinize giyim tarzınız yön veriyor. Giyim kuşamınıza göre değişen ruh haliniz veya ruh halinize göre değiştirdiğiniz stiliniz, dışarıya verdiğiniz mesajlar üzerinde de etkili oluyor. Burada, kim olduğunuz veya kim olmak istediğiniz çok önemli! Kendinizi en doğru şekilde ifade etmek için öncelikle ne istediğinizi bilmeli ve bu doğrultuda sizi kendinize yabancılaştırmayacak seçimlere yönelmelisiniz. İşte farklı tarzlar ve vermek istedikleri mesajlarla ilgili bazı ipuçları...
Siyah tutkusu: Modayı takip etseniz de seçiminizi tepeden tırnağa siyah ve klasik parçalardan yana kullanıyorsunuz. Bu, kendine güvenen, değişimlerden fazla hoşlanmayan ve kararlı bir yapıya sahip olduğunuzu gösteriyor. Bu tarz insanlar, bedenleriyle dışarıya verdikleri mesajlarla da bunu en doğru şekilde yansıtabildikleri için farklı görünüyorlar.
Moda takipçileri: Modanın izinden giden ve bu değişime ayak uydurarak sürekli kendini yenileyen kişilerin, kişilik yapılarına baktığınızda daha çok bu yenilikçi taraflarını ön plana çıkardıklarını görebilirsiniz. Yeni insanlarla tanışmak, yeni yerler görmek ve yeni şeyler denemek konusunda daha girişken ve isteklidirler. Beden dilleri de bunu doğruluyor; bir ortamda hareketleri ile dikkat çekmeyi ve fark edilmeyi seviyorlar.
Sadelikten taviz vermeyenler: Modern ve sade seçimler yapan, arada tarzını birtakım aksesuvarlarla ortaya koymak isteyenler, etrafına açık mesajlar veren grupta yer almıyor. Onlar herkesin bir adım dışında kalmayı seven ve seçici davranan kişiler. Bir ortamda onların beden dillerinden, biraz daha ulaşılmaz olduklarını anlayabilmek çok da zor olmuyor.
Sportif tarzlar: Sadelik ve modernizm arasında kalmış, biraz daha "geleneksel" tarzların bir adım önünde duran, rahatı ve konforu her şeyin üzerinde tutan bu grup, kendini önemseyen kişilerden oluşuyor. Onlar da seçici yanlarıyla öne çıkıyor. Dış dünyayla kurdukları iletişime de, tıpkı giysilerinde olduğu gibi, rahatlık yön veriyor. Kendilerini rahat hissettikleri insanlar ve ortamlarda verdikleri sıcak mesajlar, bunun tam tersi bir durumda, aynı doğrultuda sınırlarını çiziyor. Mimikler, ellerin pozisyonu direk bir yakınlaşmayı reddediyor.
Couture ve şaşaalı ruhlar: İhtişam, şaşaa ve feminenlik tarzınızda belirleyici ise sizi iki gruba ayırabiliriz. Birinci gruptakiler dışa açık, kendine son derece güvenen ve dikkat çekmekten hoşlanan kişilerden oluşuyor. Sadece nasıl göründüğünü önemsiyor ve bunu diğer kişilik özellikleri ile birleştiriyor. Bedenini kullanmayı kesinlikle seviyor. Ve bunu iyi başarıyor.
Diğer grup ise salt fiziğini bir avantaj olarak kullanıyor. Kişiliğiyle bağdaşmayan bu abartının içinde kendini arıyor. Bu arayış beden diline yansıyor; bu nedenle tarzı ve verdiği mesajlar birbiriyle örtüşmüyor.
Sıra dışı ve avangard bir stil: Giymesi de taşıması da zor parçaları onlar ustaca bir araya getiriyor. Fazlaca yaratıcılık gerektiren bu durum zaten görsel olarak onları farklılaştırıyor. Bunun bilincinde oldukları için de bu, mesajlarına yansıyor. Kendilerine güveni tam olan bu grubun girdikleri ortamlarda kullandıkları en güçlü silah ise beden dilleri. Fark edilmeyi seviyor, ilgiden hoşlanıyorlar. Tasarım parçaların öne çıktığı bu kombinasyonlar, bugün tarzını kişiselleştirmek isteyen kadınların da yakın takibinde.
Tek bir parçayla kendi "moda"nızı yaratın
Kışın en öne çıkan aksesuvarları arasında yer alan kasketler, birkaç sezondur modaya yön veren İngiliz tarzının yansımalarından biri. Sizleri tek bir parça ile stil sahibi yapmaya yetiyor. Bu kış, özellikle dar bedene oturan yelekler ve süveterlerle, dar denimlerle buluşan tişörtleri tamamlıyor. Bu kasketleri ekoseli ve tüvit seçenekleri pul ve payetli motiflerle süslenirken, örgü yorumları da soğuk günlerde vazgeçilmez oluyor. Koleksiyonlarda kasketler kadar gündüzleri yün şapka ve boneler, geceleri ise Armani gibi dünyaca ünlü markaların gece koleksiyonlarında görebileceğimiz şık kepler çok moda. Bu kepler, düz siyah bir elbiseye bile bambaşka bir hava katıyor. Üzüm motifli, 50 ve 60’lı yılların bonelerini Marks&Spencer, YKM ve Boyner’de farklı markaların standlarında bulabileceğiniz gibi, daha sportif triko modelleri Harvey Nichols’da Y3 koleksiyonunda, Nike, Diesel ve Miss Sixty’de bulabilirsiniz.
"Tarzımız, en öne çıkan beden dilimiz"
Prof. Dr. Zuhal Baltaş, beden dili ile moda arasındaki ilişkiyi kısaca şöyle özetliyor: "Beden dili iç dünyanın dışa yansıması. Duygu ve düşüncelerimizi yansıtma araçlarımız bedenimiz; duruşumuz, jestlerimiz, mimiklerimiz, diğer insanlarla kurduğumuz iletişimdeki mesafemiz, temasımız, yönümüz, oturma biçimimiz gibi pek çok öğeyi içeriyor. Tercihlerimiz ise kendimizi dış dünyaya tanıtan mesajları oluşturuyor. Bu nedenle tarzımız en öne çıkan beden dilimiz. Hayatın içinde olmayı tercih eden herkes modayla az da olsa ilişki kuruyor. Tarzınız ise kişilik özellikleri ve pozisyonunuzun izlerini taşıyor. İş sahibi, çalışan, sanatçı, sporcu, ev kadını vb. herkes bu döngü içerisinde tarzını belirliyor."
MODA HABER
Değişim fark ediliyor
Batik’teki hızlı değişim devam ediyor. Kış sezonunu Newchic, Slash, Jokey adlı üç ana temada toplayan markanın altın zincirli uzun trikoları dışında, gri, siyah ve ekru renklerinde, taytlarla kombinlenen uzun düz modelleri, denim ve gabardin yelekleri tarzınıza yeni bir soluk getirecek. www.batik.com.tr
Marka takılar beğeniliyor
So Chic mağazalarında ünlü markaların takı koleksiyonlarını bulabilirsiniz. Seçenekler arasında; Kenzo, Joop, Thomas Sabo, Mexx gibi markaların bulunduğu mağazalarda özellikle Nina Ricci’nin bu zarif modellerini ve So Chic’in kendine ait tasarımlarını çok beğendim. www.sochic.com.tr
Yazının Devamını Oku 26 Aralık 2006
Modern, feminen görünmeyi seven, detaylara önem veren özgür kadın tarifi sizi de anlatıyorsa, koleksiyonlarını sürekli yenileyen stil sahibi markaları listenizin en başına koyun. Yeni yıl gecesinde abiye seçenekler bulmakta zorlananlar için önerimiz, markaların o gece için özel olarak hazırladıkları yeni yıl koleksiyonları... Couture tarzda elbiseler giymek istemeyenler için bu kış öne çıkan parçalar, 60’lar tarzında miniler, parlak brokar mantolar, balon etekler ve balon kollu kısa ceketler, sırt dekolteli üstler, saten-dantel karışımı dizüstü elbiseler...
Tüm bu trend parçaları "Sera" adını verdiği yeni yıl koleksiyonunda kullanan Patrizia Pepe, o gece için hem stil sahibi hem de şık parçalara yer veriyor. Geçtiğimiz yıl Arzu Sabancı’nın sahip olduğu Hayat İç ve Dış Ticaret A.Ş tarafından ülkemize getirilen marka, dünyada da birçok stil sahibi Hollywood yıldızının tercihleri arasında.
Vitrindeki ürünler iki saatte tükeniyor
Patrizia Pepe, 1993 yılında, kendi modasını yaratmak isteyenler için Patrizia Bambi ve Claudio Orrea tarafından kurulmuş. Bugün Uma Thurman gibi yıldızların, top modellerin alışveriş yaptığı Milano mağazasında vitrine konan tüm yeni ürünler iki saat içinde tükeniyormuş.
Modern, abartıdan uzak güncel koleksiyonlara sahip Patrizia Pepe, şık ve feminen bir duruşu önemseyen kadınlara sesleniyor. Her parçadan sınırlı sayıda getirildiği gibi, koleksiyona iki haftada bir yeni ürünler ekleniyor.
Couture olmayan abiye seçenekler
Yeni yıl için gece anlamına gelen "Sera" adında bir koleksiyon hazırlayan Patrizia Pepe’nin Pazarlama Direktörü Sena Yelkencioğlu’na göre, tasarımların farkı her birinin ayrı bir detay barındırması. Yelkencioğlu "Tasarımlarda yoğun olarak kullanılan sırt dekolteleri, danteller ve göz alıcı parlak kumaşlarla daha da vurgulanıyor. En moda balon etekler, balon kollu üstler, kesimleriyle sizi olduğunuzdan daha ince gösteren jean veya kumaş pantolonlarla, parlak mini eteklerle buluşuyor. Öne çıkan renkler siyah, beyaz ve altın tonları" diyor.
Tutkuları ateşleyen modeller
Ayakkabı kadınlar için bir tutku ve kıyafetlerin tartışmasız tamamlayıcısı. Patrizia Pepe’nin hemen yanında yer alan Bianco, kadınların en beğendiği ayakkabı ve aksesuvar markalarını aynı çatı altında topluyor. Bu hafta bu mağazada, Missoni, Alessandro dell’Acqua, Dice Kayek, Lerre, Lefresh, Saddler, Pedro Garcia ve Rucoline’in gece koleksiyonlarındaki saten, kadife ve taşlarla süslü iddialı modelleri bulabilmeniz mümkün. Yüzde 30 indirimle sahip olabileceğiniz modeller arasında kadife ve leopar desenli olanlara ilgi büyük.
MODA HABER
Avrupa’daki benzerlerini aratmıyor
Tasarımcı Özlem Süer, 1928 yılında ünlü Alman mimar Housemeister tarafından inşa edilen ve ikinci derece tarihi eser olan "Özlem Süer House Deluxe" binasında bir moda tasarım üssü kurdu. Öncelikle bu işin gerçekleştirileceği bu eski binaya hayran kaldığımı söylemeliyim.
Bu konsept, Türkiye’de tasarımı seven ama bu konuda fazla seçeneği olmayan kişiler adına çok sevindirici ve uygulanış biçimiyle Avrupa’daki benzerlerini aratmıyor. Kişiye özel tasarımların dışında gelinlik tasarımlarına da öncelik veren Süer, tasarım danışmanlığı hizmetinin de yer alacağı bu dört katlı mekanda, 25 kişilik tasarım ekibiyle birlikte çalışıyor.
Markaların gece şovu
Tanınmış markaları Türkiye’ye getiren La Visione’nin Akmerkez’deki mağazasında Dolce Gabbana, Versace, Ferre, Exte, CNC, Iceberg, Roberto Cavalli, Just Cavalli gibi markaların koleksiyonlarından gece seçenekleri bulabilirsiniz. Dar kesimli parlak pantolonlar, omuz ve göğüs dekolteli çarpıcı elbiseler, abiyeleri tamamlayan mantolar askılarda ilk göze çarpan şık parçalar arasında.
Parlak bir kış masalı
Swatch’ın altı şık modelden oluşan "Yılbaşı Koleksiyonu", sizleri karlarla kaplı ışıltılı bir masala davet ediyor. Favorim olan Arctic Touch, kar taneleri ve lame dokunuşlarla süslenmiş. Üstelik Eskimo evi şeklindeki özel kutusunda sunuluyor. Sedefli kadran üzerindeki gümüş kabartmalı rakamlar ve yıldızları sayesinde bu saat hemen hemen her kıyafete uyum sağlıyor. Arctic Touch Türkiye’ye sadece 250 adet gelmiş. Fiyatı ise 172 YTL.
Yazının Devamını Oku 19 Aralık 2006
Kadınlar artık lüksü farklı şekillerde yorumlamak konusunda uzman. Yeni yılda ne giyeceğiniz hálá kafanızda bir soru işaretiyse, sezonun öne çıkan modellerine birlikte bir göz atalım mı, ne dersiniz? Neyse ki, gardırobumda siyah bir elbisem var; kafam rahat! Stil danışmanlarının biz kadınlara tavsiyeleri doğrultusunda, özel günlerde giymek için gardıroplarımıza bir abiye ve bir de kısa kokteyl elbisesi ekledik. Ayrıca modayı takip ediyorsanız, bir seçeneğiniz daha var: O da kış gecelerine damgasını vuran yine siyah (ve de iddianıza bağlı; bir de beyaz) bir smokin. Ceket-pantolon takımlarınızın yanına, vücudunuza iyice oturan bir de smokin eklediniz mi, kafanız rahat olacak!
Yeni yıla az kaldı... Bu nedenle hızını artıran alışveriş temposunda, tek düşündüğümüz; o gece ne giyeceğimiz. Bu yılın modasına bakarsak, gecenin şifresinin "lüks" olacağını tereddütsüz söyleyebiliriz. Koleksiyonlarda sunulan lüks ve nefes kesen aksesuvarlar, moda takipçilerinin tutkularını körüklerken, hacimli silütler de göz alıcı aksesuvarlarla kadınlara kendilerini ortaya koyma şansı veriyor. Onları moda konusunda sınıyor. Geceleri, uzun couture elbiseler ve seksi takımlarla giyilen ince topuklu taşlı stiletto’lar ve bu yıl tasarımlarda dengeyi yakalayan platformlu topuklar, gecelere sofistike ve kadınsı bir ruh katıyor.
Siyah bir tutkudan öte
Siyah yine gecenin başrol oyuncularından biri. Ancak sezonda koyu renklerden sıkıldıysanız, kırmızı ve mürdüm tonlarıyla bir farklılık yaratabilirsiniz. Louboutin’in tabanlarında bile kullandığı bu renk, özellikle taftaların söz sahibi olduğu volümlü tasarımlarda kendini gösteriyor. Daha da çarpıcı bir görünüm için leoparla bir araya geliyor.
Partinin en şık kadını kim?
Özel bir gece için yeni giysiler alarak kendinizi daha iyi hissediyor olmanızı anlıyoruz. Ama bunu stresli bir durum haline getirmeyin. İşinizi son dakikaya bırakıp, mutlaka yeni bir şey giyeceksiniz diye de hata yapmaktan kaçınmalısınız. Bu noktada önerimiz, siyah şık bir elbise olacak. Bele oturan etekleri hacimli elbiselerden birini, ya da artık bir "kült" haline gelen, uzun straplez bir model tercih edebilirsiniz. Gece kıyafetleri, sezonda kısa kürk veya karpuz kollu brokar ceketler, altın renkte aksesuvarlar, parlak taşlı çantalar, uzun saten eldivenlerle tamamlanıyor.
Bu kış, ultra kadınsı, silüetleri ortaya çıkaran gece elbiseleri, her ortama uyum sağlama ve sizi olduğunuzdan daha ince gösterme konusunda uzman. Elbise de belde kemer ve derin göğüs dekoltesinden kaçış yok. İpeklilerin şifonla buluştuğu, tek başına kadife veya taftaların öne çıktığı gecelerde bir parça parıltıya mutlaka ihtiyaç duyuluyor.
Her keseye uygun gece koleksiyonu var
Sezon indirimleri başladı. Yüzde 20-50 arasında indirim olan gece koleksiyonlarına tükenmeden bir göz atabilirsiniz.
Afrodit: Nişantaşı Exclusive ve Suadiye mağazasının üst katındaki ipek şifon elbiseleri çok şık.
Escada: Siyah, mor ve bej hakimiyetindeki couture koleksiyonu sezonun favorilerinden.
Beymen: Ünlü markaların couture seçenekleri mevcut. Gece için Fendi, Dior ayakkabı ve aksesuvarları dikkat çekiyor.
Vakko: Nişantaşı’ndaki Shoes and Bags mağazası görülmeli.
Damat: Yeni yılda erkeklerin şıklığına yön veriyor.
İpekyol-Twist-Mackha: Siyah, bej ağırlıklı, tasarım kokan gece parçalarından biri sizin için.
Roman: Şık abiyeleri, en lüks partiler ve davetler için ideal.
Ves Deri: Jennifer Lopez, Steve Madden ve Betsey Johnson ayakkabı koleksiyonu lüks markalara ulaşamayanlar için ideal. Özellikle J.LO’nun topuklu ayakkabıları, Steve Madden’ın Givenchy tarzı gizli platformlarını görmeden seçim yapmayın.
Accessories: Gece için ne ararsanız var. Uzun tüylü taçlar, pul ve payet işli el çantalarını çok beğendim.
Topshop: Düz elbiselerin üzerinde muhteşem duran ve saçın bir tarafına oturtulan tüylü keplerin uygun fiyatlı olanları burada.
Patrizia Pepe: Nişantaşı ve Kanyon’da siyahtan vazgeçemeyenlerin her tarzda kombinasyon yapma seçeneği var.
Moda takipçileri bu adreste buluşuyor
Bundan 23 yıl önce, Aquaverde’yi Türkiye’ye getiren Nino-Sandra Erer çifti, yıllar önce açılan Akmerkez mağazasının markanın dünyadaki ilk mağazası olduğunu belirtiyor. Markanın yaratıcısı Alain Nafaou ise denim literatürüne girmiş bir isim. Hemen belirtelim; Aquaverde jean’lerinin farkı, benzersiz kumaşları ve kusursuz kalıpları. Öyle ki modeller vücudunuzun şeklini alıyor, dokusuyla hissedilir bir konfor sağlıyor.
Koleksiyonlar bir hazine
Raer ve Nolita daha önce duymayanlar için keşfedilmesi gereken bir hazine! Stil sahibi ve farklı görünmek isteyen erkekler için spor tarzda, şık seçenekler sunan Raer’in kadın koleksiyonu da erkeksi çizgiye sahip. Modayı kendi stiline adapte eden kadınlar için İtalya’nın en tanınmış markası Nolita, tasarımlarını rengarenk detaylarla süslüyor. Oldukça modern, kimi zaman seksi ve avangard olarak tanımlanan koleksiyon, dünyanın neredeyse her köşesinde satılıyor. Sandra Erer: "Nolita ve Raer, her sezon kendini yenileyen ve müşterilerine sürprizler hazırlayan bir marka" diyor. Akmerkez’den sonra, geçtiğimiz yıl Suadiye’de açılan Aquaverde’de Paris Hilton ve Madonna’nın şapkalarından vazgeçemediği Ed Hardy markasının diğer ürünlerini de bulabilirsiniz.
MODA HABER
Bu jean’leri giyin, daha ince görünün
Bu sezon, Replay’in düşük bel ve boru paça seçenekleri çok ilgi görüyor. Vücut tipinize uyum sağlayan "Talitha (531)", özellikle daha ince görünmek isteyenler için ideal. Kapri tercih edenlere ise aynı "527"nin farklı yıkamalarını öneriyoruz. Her iki model de çizmelerle rahatlıkla giyilebilir. Markanın "We are Replay" koleksiyonunda ise gece için şık üstler yer alıyor.
Yeni yıl öncesi alışverişler renkleniyor
Benetton, hızlanan bayram ve yeni yıl alışverişleri için sizlere yine rengarenk seçenekler öneriyor. Nakışlı, ponponlu, payetli, simli, jakarlı atkı, bere ve eldivenler, gece için dantel, nakış, işleme ve payetlerle detaylandırılmış şık giysiler, her zevke uygun sayısız triko alternatifleri kısa kürk ceketlerle tamamlanıyor.
O gece "yıldızlaşın"
Her yıl olduğu gibi bu yıl da Swarovski’nin yeni yıl koleksiyonu dikkat çekiyor. Koleksiyonda yontulmuş kristallerden yaratılmış süs eşyaları ve mücevher görünümünde aksesuvarlar yer alıyor. Ben aralarından yeni Crystal Mesh tasarımı şık abiye gece çantasını, taşlı tacı ve saç tokalarını çok beğendim. O gece kendinizi özel hissetmek için bu değerli parlak taşların dünyasında bir yolculuk yapabilirsiniz.
Yazının Devamını Oku 12 Aralık 2006
Londra’da yaşayan ünlü tasarımcı Bora Aksu, moda dünyasındaki değişimleri, yeni projelerini ve ilkbahar-yaz koleksiyonunu Kelebek’e anlattı. Modayı dış dünyayla kurduğu bir iletişim şekli olarak tanımlayan Bora Aksu, modanın merkezi olarak kabul edilen Londra’nın birçok kez ödüllendirdiği genç ve başarılı bir isim... Geçtiğimiz hafta düzenlenen "Lüks" konferansını izlemek üzere Herald Tribune’ün davetlisi olarak İstanbul’a gelen tasarımcıyla, "Yüzüklerin Efendisi" ve "Truva" filmlerinin kostümlerini hazırlayan Artisan grubu ile yeni ortaklığını, modanın bugünü ve geleceğini konuştuk.
Kadınlar, kadın gibi olmayı özlediler
Modada artık tek bir trend’den bahsetmek söz konusu değil. Kadınların daha kadınsı olmaya başlayacakları dönemler geliyor. 80’ler ve 90’larda ortaya çıkan grunge akımının bile önümüzdeki dönemlerde feminen yorumlarına tanık olacağız.
Rahatlık rafa kalkıyor
Aslında kadınlar bohem ve sportif tarzların öne çıktığı son yıllarda rahata çok alıştılar. Bu biraz, küçük kızların annelerinin kıyafetlerini giymelerine benziyor. Bu nedenle, sürekli değişecekler. Dar kıyafetler ve yüksek topukları giyecek ve ardından hemen eski hallerine dönecekler. Moda daha "oyuncu" olacak.
Türk kadınlarının kendilerine güveni tam değil
Kadınlar eskiye oranla kendilerine daha çok güveniyorlar. Moda artık onlar için sadece bir araç... Trendleri birebir almak yerine, istedikleri gibi uyguluyorlar. Ama maalesef bu durum Türkiye’de daha oturmadı. Nedeni de Türk kadınlarının tam olarak kendilerine güvenmemeleri... Önümüzdeki sezonlarda moda onlara "kişisel" zevklerini ortaya koymaları ve oyun oynamaları için yeni fırsatlar tanıyacak.
Sportif detaylar couture’le buluşuyor
Kadınsı bir görünümün özlemini duyan kadınlar, rahatlığı reddedemiyor. 2007 ilkbahar-yazında spor kıyafetlerden ilham alınarak yaratılmış detaylar, couture bir yorumla sunuluyor. Spor kıyafetleri tamamen simli kumaşlardan yapmak, sportif detayları topuklu ayakkabılarda görmek gibi...
Kopyalanmamak için ayrışmalısınız
Amacım sürekli yeni kesimler ve şekiller bulmak... Düşünsenize; defile yapıyorsunuz ve akşamına tüm dünya sizin koleksiyonunuzu internetten görüyor. Bu nedenle tasarımcılar öyle kumaşlar, detaylar ve kesimler kullanıyorlar ki, bir kişinin direkt fotoğrafı görerek bunu yapabilmesi mümkün olamıyor. Yani bir şekilde ayrışmak gerekiyor.
Tasarım lüks olmaktan çıkıyor
Lüks, herkes için ulaşılamaz olanı anlatan bir kavram. Bir tasarımcı olarak, bir kıyafetin yapımının 10 gün alacağını biliyorsam, fiyatını düşünmeden bunu yapmak istemem bana göre bir lüks... Son yıllarda tasarım bir şekilde lüks olmaktan çıkarılmaya çalışılıyor. Bu nedenle de yakında lüksün tanımı bir daha yapılacak. En son Victor&Rolf, H&M ile işbirliği yaptı. Bu ortaklıklar sayesinde amaç tasarımı ulaşılabilir kılmak.
Yazın adı; "Dokunulmazlık"
Royal Opera ve Balesi’nin yeni sahneleyeceği bir gösteri için benden dans topluluğunun kostümlerini hazırlamam istendi. Hazırlık döneminde sık sık onların provalarına gittim, notlar aldım, resimler çektim. Bu esnada, giydikleri şeyler çok ilgimi çekti. Provada son derece rahat edilen bu kıyafetlerden sonra, sahneye çıkarken daha şık kostümler giyiyorlardı. Yani bir anlamda sporla lüks buluşuyordu. Koleksiyonumu o kare üzerine kurmak istedim. Bu nedenle ilkbahar-yaz, sporun couture ile karşılaştığı bir nokta oldu.
O sırada Converse New York bana sponsor oldu. Oradan yüzlerce ayakkabı geldi. Ben onları ayakkabı formlarından çıkarıp kıyafetlerde kullanmaya başladım. Adı "Dokunulmazlık"... Bence çok gizemli bir koleksiyon. Pasteller ve ışıltı, korseler ve jarseler bir araya geliyor. Zıtlıkların birlikteliğinden rahat ve lüks bir görünüm doğuyor.
Film tadında bir defile
Görselliğiyle tüm dünyayı kendine hayran bırakan "Yüzüklerin Efendisi" ve "Truva" filmlerinin kostümlerinin yaratıcıları, ilk kez bir tasarımcı için; Bora Aksu için kolları sıvadı.
Bora Aksu, şubat ayında Londra Moda Haftası’nda tanıtacağı 2007-08 sonbahar-kış koleksiyonunda, izleyicilere sanatsal bir şov sunmaya hazırlanıyor. Aksu, konuyla ilgili şunları söylüyor: "Yeni koleksiyon için ’Yüzüklerin Efendisi’ ve ’Truva’ filmlerinin kostümlerini hazırlayan ünlü İngiliz firma Artisan ile çalışmaya başladık. Onlar, tasarladığım birtakım parçaların metal ve deri kalıplarını yapmaya çalışıyorlar. Bu herkes için sürpriz olsun diye çok ayrıntı vermiyorum, ama bu parçaları final grubunda kullanacağım. Bence artık sanat ve moda iç içe. Bu da bizi yaratırken sınır tanımama konusunda özgür kılıyor. Bu defilede daha sanatsal bir yaklaşım var. Heykeli kumaşla nasıl buluşturabilirim diye düşündüm ve kendimi çok yaratıcı olan bu insanlarla bir arada buldum. Simon, Artisan’ın başındaki isim... O da daha önce modayla ilgili hiçbir şey yapmadıkları için en az benim kadar heyecanlı."
Metal ve deri yakınlığına dikkat!
Bu kış metal, koleksiyonlarda sadece kıyafeti tamamlayan aksesuvar olarak değil, onları süsleyen zengin detaylar olarak kullanılıyor. Kış modasında, kıyafetlerin üzerinde küçük metal formlar, zımbalar, fark edilir bir görünüm yaratmak için sıkça kullanılıyor. Özellikle yumuşak derilerin öne çıktığı bu aylarda, pantolon ve ceketler zımbalanmış görüntüsüyle daha modern bir görünüm kazanırken, ince kumaşlar da metal süslemelerle biz kadınların iddia arayışlarına cevap veriyor.
Sezonda çok moda olan kovboy tarzı çizmelerin metal zımbalarla tamamlanan modelleri, mini siyah elbiseler ve dar pantolonlarla çok daha kadınsı bir tarz yaratmak için ideal. Kendine güvenen kadınların tercihi deri pantolonlarda ise ceplerin etrafında yoğunlaşan bu detaylar, en sade halinizle bile bir fark yaratıyor. Çanta ve kemerlerde de gördüğümüz zımbalar, yaz koleksiyonlarında da taşlarla birlikte jean’leri süsleyecek; bilginize...
MODA HABER
Bir tasarım harekatı
Orka Group’un "Türk" uygarlığının sahip olduğu simgeleri ve yaşam kültürünü tüm dünya insanlarının da keşfetmesini sağlamayı amaçlayarak yarattığı BTURK tişörtlerinin ambalajları çok ilginç... Tamamen doğal malzemeden üretilen ambalajlar, padişah fermanını andıran mühürlü kutular olarak tasarlanmış. BTURK Tween vitrini, mağaza dekoru ve özel ambalajıyla önümüzdeki günlerde çok konuşulacak. Koleksiyondaki fiyatlar 89-119 YTL arasında değişiyor.
Yüzde 50’ye ilgi büyük
Yılbaşı alışverişleri markaların indirim oranlarını yükseltmesiyle giderek hızlanıyor. Her zevke ve yaşa hitap eden ürün grupları ve zengin koleksiyonuyla dikkat çeken Afrodit, yeni yılı yüzde 50 indirimle karşılıyor. Afrodit mağazalarından alışveriş yapanlar, beğendikleri ürünlere etiket fiyatının yarısına sahip olabilecekler.
Yeni yaşam merkezi
İstanbul’da yeni açılan Colony Outlet Alışveriş Merkezi, YKM Outlet, Decorium, Mudo, Step, Fahri Kuz, Adil Işık, Herry, Y-London, Vivid, Pierre Cardin, Abbate, Siemens, Soley gibi büyük markaları buluşturuyor. Yemek katı ve sinema salonlarıyla sadece alışveriş değil bir yaşam merkezi olan mekanda, bir önceki sezonun ürünlerini ekstra indirimlerle satın alırken, yeni sezonda da yüzde 50-60’a varan indirimleri takip edebilirsiniz.
Benim olmalı
Yeni yıl alışverişleri başladı
Yılbaşı alışveriş temposunu hızlandırmak isteyenler, Machka’nın 18 farklı renk seçeneğine sahip ince kaşmir twin setlerine, taş işlemeler ve aksesuvarlarla zenginleştirilen trikolarına bir göz atabilirler. Twin setler 139-159, trikolar ise 319-389 YTL arasında.
Yazının Devamını Oku 5 Aralık 2006
Sizleri, mağazadan içeri girer girmez bambaşka bir insan haline getiren alışveriş tutkunuza bir son vermenin ya da en azından onu frenlemenin bir yolu var mı? Uzmanlar bu güçlü dürtünün en azından kontrol altına alınabileceği görüşünde.
İndirim dönemi yeşil ışık yaktı! Vitrinler "yüzde 20 indirim" duyurularıyla renklenirken, hediye çekleri, indirim kuponları, fırsat reyonları herkesi alışverişe çağırıyor. Alışverişi bir bağımlılık olarak nitelendirilen psikologlar, kendinize ufacık bir şey bile almanın hipnotize edici, sakinleştirici etkisine dikkat çekiyorlar. Nitekim, bundan vazgeçebilmek bir hayli zor! Şiddetle önerilen ve yapılması gereken cüzdan kontrolünü elinize almak ve sizi savurgan olmaya zorlayan dürtülere karşı koyabilmek. Nasıl mı? İşte size bazı ipuçlarıÉ
Isınma turları atın
Alışveriş tutkusu, beynimizin salgıladığı dopamin hormonuyla yakından ilgili. Dopamin, beyindeki motivasyon ve hedefe yönelik konsantrasyonu artıyor. Yeni bir şey gördüğünüz zaman ona sahip olma isteğiyle harekete geçen bu hormon, özellikle indirim zamanlarında bizler için büyük tehlike oluşturuyor. Bu durumda, ilk adım vitrin gezerken cüzdanınızı evde unutmak. Böylece her görüp beğendiğinizi alma dürtüsünü bastırabilirsiniz.
Grup alışverişini bırakın
Alışveriş tutkunu arkadaşlarınızla alışverişe çıkmanın üzerinizdeki alma baskısını yedi kat artırdığı söyleniyor. Bu nedenle, alışveriş yapmaya çok da meraklı olmayan bir arkadaşınızla dışarı çıkmanızı öneririz. En azından "al bunu kesin" sözlerini duymayacak, size gerçekten yakışanı bulmak için çok para harcamayacaksınız!
Ödemeyi peşin yapın
Kredi kartları bizlere gerçekten de çoğu zaman para harcamıyoruz hissi veriyor. O halde kartları unutun! Alışverişlerde peşin ödene yapmak hem size bir miktar peşin indirimi sağlayabilir, hem de gerçekten paranızın eksildiği hissini yarattığı için alma dürtünüzü kontrol altına alabilir. Eğer ödeme zorluğu çekiyorsanız, en azından belki de fazla ve gereksiz harcama yapmaktan kurtulabilirsiniz.
Alışveriş günlüğü tutun
Eğer harcama dürtüsü sizi ele geçirmişse, o zaman bir alışveriş günlüğü tutmayı deneyin. Alışveriş öncesi ve sonrası ruh halinizi not edin. Stresli bir günün sonunda kendinizi bir mağazada mı buluyorsunuz örneğin. Bu günlük sayesinde, zayıf anlarınızı saptar, eğer başarabilirseniz, o dönemlerde vitrinlerden uzak durabilirsiniz.
Alışveriş onlar için sadece bir tutku değil
Alışveriş tutkusuyla bilinen stil ikonları Kate Moss ve Sienna Miller, yoğun iş tempolarından fırsat buldukça, tanınmış markaların mağazalarını ve vintage butikleri ziyaret eden ünlüler arasında. Bakımına ve kıyafetlerine büyük paralar harcamasıyla bilinen Madonna ise bu tutkusuna kızı Lordes’i de ortak etmiş görünüyor. Anne-kızı, Londra sokaklarında sık sık alışveriş yaparken görebilmek mümkün. Onlar için de adeta bir hastalık haline gelen bu durumdan kutulmak için alışveriş yaparken yandaki önerilerimizi dikkate alın.
MODA HABER
Avantajlı alışveriş
BigBlue, avantajlı kampanyalarıyla alışverişlerinizi keyifli hale getiriyor. Örneğin, büyük indirim öncesi, mağazalarından bir ürün alanlar için ikinci ürün yarı fiyatına! Terletmeyen özel dokumalar, şişme montlar, pul, payet ve nakışlarla süslenmiş jean’lerle renklenen BigBlue koleksiyonunun bu fırsatlarından tüm mağazalarında faydalanabilirsiniz. Jean: 39.50 YTL. Trikolar: 39.50 YTL.
Jumper’lar çok moda
Tasarım kalbinin attığı markalardan Derishow sezonda jumper modellerini deri ayrıcalığı ile sunuyor. Derin göğüs dekolteli, tulip formlu eteği ile anvelop olarak tasarlanan giysiler, içine triko veya bluz giyerek kullanılabilir. Daha "stil sahibi" bir görünüm için altına opak çorap veya tayt önerilebilir.
Onsuz asla
Faik Sönmez kış gardıroplarının vazgeçilmesi manto ve kabanlarında kullandığı kürk detayları ve brokar kumaşlarıyla tarzınıza farklı bir yön veriyor. Uzun, kısa, kapişonlu, derin v kesimli veya kapalı yakalı mantoların kürk detayları ve kadife şeritlerle süslendiği koleksiyonda, kabanlarda 60’lı yılların kalıpları öne çıkıyor. Tüylü, balıksırtı, çizgili, yünlü kumaşların kullanıldığı modeller spor çizgiyi tercih edenler için tasarlanmış.
Benim olmalı
Modern tasarımlar
Swatch, 2006 sonbahar-kış "bijoux" koleksiyonu, dört ana temasıyla tarzınıza renk katıyor. Farklı renk, desen ve malzeme alternatifleriyle günümüz modasına uyan tüm modeller, her ortama uyum sağlıyor, tasarımıyla göz dolduruyor.
Karanlıkların kraliçeleri
Modada siyah yine vazgeçilmezliğini korurken, farklı yorumlarıyla "kadınsı" bir görünümün mimarı oluyor.
Bu kış da kadınlar renk olarak siyahtan vazgeçemiyor. Modanın klasik renkleri baş tacı ettiği sezonda griler, mürdüm ve koyu kahve tonları siyah takip ediyor. Bu dramatil olduğu kadar kadınsı ve seksi görünüm, gücünü transparan veya dekolteden değil, kullanılan materyallerin ve detayların zenginliğinden alıyor, İpeklere eşlik eden kadifeler, dantellerle süslenirken, viktoryen dokunuşlar ya da karanlıkta beliren bir romantizmin dünyamızı ele geçiriyor. Siyahların söz sahibi olduğu koleksiyonlarda, pantolonlarda binici ve dar kesimler, elbise ve eteklerde balon formlar,ceketlertde kısa boylar, karpuz kollar, bluzlarda fırfırlar, geceleri ise bedeni kuşatan formlar çok moda.
Bu kış için stil ipuçlarına gelinceÉ Üzerinize elbise gibi oturan bebe yaka, göğüs altındam ince pililerle detaylandırılmış bir manto; karpuz kollu kısa bir ceket (ipek krep veya kadife olabilir), dar kesimli bir pantolon ya da uzun straplez ipek bir elbise, rugan platform tabanlı bir ayakkabı ve/veya uzun çizme gardırobunuzda mutlaka bulunmalı.
Yazının Devamını Oku 28 Kasım 2006
Aksesuvarlar, şıklığınızda kesinlikle söz sahibi. Kendini "moda gurusu" ilan etmiş birinin bile, yanlış aksesuvar seçimiyle bir moda kurbanına dönüşebileceği düşünülürse, bu konuda doğru adımlar atmak şart. Son birkaç sezondur modaya ağırlığını koyan aksesuvarlar, "kişisel" bir tarz ortaya koymanızda belirleyici rol oynuyor. Aksesuvar kullanmanın belirli kuralları yok. Sizden, kendinizi hangi tarza yakın buluyorsanız o yönde karar vermeniz bekleniyor. Sezon modasında öne çıkan parçalarda en sade kıyafetin bile havasını değiştirebilirsiniz. Kaldı ki, daha iddialı bir görünüm ortaya koymak istiyorsanız daha şanslısınız!
Sonbahar-kış sezonunda Prada, Fendi, Marc Jacobs, Chloe, Miu Miu, Dolce&Gabbana, Dior gibi aksesuvar koleksiyonlarıyla bir tutku yaratan dünyaca ünlü markalar, modanın yönünü belirliyor.
Sezonda, platform ve dolgu topuklu ayakkabı, çizme ve botlar, büyük, valiz tipi çantalar, uzun ve gösterişli kolyeler, yün bereler, kadife ve yumuşak deri kalın kemerler, Mary Jane tarzı, yuvarlak burunlu nostaljik ayakkabılar, bizleri 70’lerin görkemli dönemlerine götüren iri küpeler, kalın tokalı, vintage görünümlü kemerler, yine sivri burunlu, uzun topuklu stiletto’lar, yarım botlar, deri eldivenler çok moda.
Vintage yine moda
Aksesuvar modasında modernize edilmiş, nostaljik görünümlü materyaller öne çıkıyor. Vintage görünümlü tüm bu detaylar arasında, dore ve kadife birlikteliği, eskitilmiş deriler, iri tokalar retro elbiseler, renkli ve uzun trikolar, grafik desenli bluzlar ve dar kesimli denim pantolonlarla kombine ediliyor. Yine modern tarzlara eşlik eden aksesuvarlar arasında yüksek topuklu ayakkabılar, kapitone çantalar, kaşkollar, fötr angora şapkalar, deri eldivenler, altın rengi kolye ve küpeler var.
Sokak modasını takip eden herkes için detaylar önemli. Renkli atkılar, iri tokalı veya zincirli kemerler, kısa botlar, spor ayakkabı, bere ve şapkalarla tamamlayabileceğiniz bu tarz, yaratıcılığınızı ortaya koymak için sizleri özgür bırakıyor. Accessories, Coquet, Claire’s, Yargıcı Accesoires, Kokosh, Agahta, Mudo Accessories, So Chic gibi en moda parçaları bulabileceğiniz bu mağazalar, moda konusunda kendinizi gösterebilmeniz için iyi bir fırsat!
Detaylar barok tarzın etkisinde
Son yıllarda barok tarzın geri dönmesiyle modaya hakim olan ihtişamlı görünüm, detaylarda da kendini gösteriyor. Altın renkte metal takılar, leopar baskılar, yüksek dolgu topuklu, süet bot ve çizmeler, pullu boneler, kürkler, tarzınıza kadınsı bir dokunuş eklemek için...
Geceleri ise zarif görünümünüzde söz sahibi abiye ayakkabı ve çanta modellerinde altın, gümüş gibi metalik tonlar, siyah ve kırmızı, göz alıcı saten, rugan ve kadifelerle buluşuyor. Zincir saplı, pul ve payet işlemeli el çantaları, mücevher görünümündeki takılarla Hollywood ihtişamını gardıroplarınıza taşıyor. Özellikle ayakkabı tasarımlarında Swarovski taşlı parçalar veya dantel eklemeler tüm gözleri ayaklara çeviriyor. İmitasyon kürkler, bu yıl da çok moda. Siyah, beyaz ya da leopar baskılı etoller özel günlerinizde size eşlik ediyor. Sezonun aksesuvar modası, içimizi ısıtan tüm cesur renkleri içinde barındırıyor. Vazgeçilmez siyah dışında, kahve ve ekru tonları, kırmızı ve mor tasarımcıların gözdesi.
Sezonun top 5’i
Sezona damgasını vuran pekçok aksesuvar arasında gardıroplara bu beş parçanın eklenmesi şart.
1- Platform tabanlı, topuklu çizme veya düz bir babet.
2- Bere veya şapka.
3- Valiz tipi çanta.
4- Opak çorap veya tayt 5- Uzun kolye ve küpe
Bu çantadan rahatı yok!
Bu boy çantaların hayatımıza girmesiyle artık hiçbir yere sığmaz ve hiçbir çantayı beğenmez olduk. Elinizi attığınızda içinde kaybolduğunuz bu çantalar, son iki yıldır tüm ünlü tasarımcıların gözdesi. Kısa saplıları, uzun saplıları ve bol ceplileri var. En güzel yanı ise günlük hayatınızda da, özel davetlerde de kullanma şansınız var. Leopar baskılı, siyah ve kahve tonları çok moda. Eskitilmiş derilerin, zincir ve zımbalarla süslendiği tasarımlar, örgülüler ise kesinlikle sıra dışı ve modern bir görünüme sahip.
MODA HABER
Takıda farklı bir imza
Duygularını, hayallerini ve yaratıcılığını takı tasarımı üzerine yoğunlaştıran Betina Demişulam’ın Nişantaşı’nda açtığı ’Mon Reve’ adlı mağazasında, yarı değerli taşlardan oluşan ddialı takılar var. Demişulam, Beymen, Posh gibi modanın üssü olan mekanlarda da koleksiyonlarını satıyor, Dilek Hanif ve Network gibi tanınmış markaların defileleri için de tasarım yapıyor. Yurt dışında da satılan takıların fiyatları 35-350 YTL. arasında değişiyor.
Ünlülerin tercihi
Hollywood’un ünlü isimlerinin saat markası Jacob&Co, Akmerkez’de satılmaya başlandı. En son koleksiyona eklenen pırlantalı "5 Time Zone Watch" (beş farklı ülke saatini gösteriyor) tutkunu ünlüler arasında Jennifer Lopez, Michael Jordan, Mariah Carey, Sir Elton John, David ve Victoria Beckham, Madonna, Justin Timberlake gibi isimler var.
Benim olmalı
Moda dünyasının yeni tutkusu; Lava
Aşk, tutku ve pırlantanın benzersiz enerjisi "Lava" da birleşti. Ben modellerini çok zarif buldum. De Beers Grubu’nun Pazarlama ve Satış şirketi DTC’nin 16 ülkede yürüttüğü pırlantalı mücevherler kampanyası kapsamında konsept tasarımı ve uygulaması ilk kez Türkiye’de yapılan yeni aşk mücevheri Lava, gücünü ortasındaki iri pırlantadan alıyor. Kolye, yüzük ve küpeleri moda dünyasının ilgisini çeken Lava’nın farklı tasarımlarını, Altınbaş, Eriş, Efe, On ve Zen Mücevher’de bulabilirsiniz.
Yazının Devamını Oku 21 Kasım 2006
Bir marka düşünün; koleksiyonlarını dünyaya satıyor. İç pazarda ise tasarımın hálá tam anlamıyla anlaşılamadığını düşündüğü için daha sessiz kalıyor... Bu hafta, tasarım giymeyi seven, annesiyle aynı mağazadan alışveriş etmek isteyen herkesle BNG’yi tanıştırmak istiyorum.
Sade bir tişörtün üzerine giydiğiniz bir triko veya altına giydiğiniz tasarım bir pantolonla tarzınızı sıra dışı ve farklı kılabilirsiniz. İşte modada tasarım, kendi tarzını yaratmak isteyenler için bu nedenle bu kadar önemli. Aksesuvarlar, kemerler ve takılar kadar, kesimlerin tarzlara yön verdiği günümüzde, modanın izinden giden değil de yaratıcı koleksiyonlarıyla öne çıkan Türk markalar bir elin parmaklarını geçmiyor.
Sezonun en moda parçalarıyla da son derece çarpıcı bir tarz ortaya koymanız mümkün. Ama biraz daha avangard bir dokunuş için daha fazlasına ihtiyacınız var.
Avrupa’da daha çok tanınıyor
Özgüveni olan ve stil sahibi kadınlara seslenen BNG’nin çıkış noktası da bu. Felsefesi bir kadın mağazaya girdiğinde onu baştan aşağıya giydirmek, tarzını tamamlayan ve ihtiyacı olan tün parçaları bulabilmesini sağlamak.
Belki benim gibi siz de ilk kez duyacaksınız, BNG bugün Avrupa’nın birçok önemli moda merkezinde, A.B.D ve Japonya’daki şık butik ve çok katlı alışveriş merkezlerinde satılan bir Türk markası. Geçmişinden gelen triko altyapısının da yardımıyla Avrupa’nın seçkin markalarıyla yarışıyor. Türkiye pazarında ise sadece 35 noktada satılan BNG’nin hikayesini ve konseptini, tasarımcısı ve yaratıcısı Nilgün Gülen’den dinledik.
Triko tasarım markasına dönüştü
Nilgün Gülen, trikoda güçlü Bülent Gülen markasının kurucusu, Bülent Gülen’in eşi. Çift, uzun yıllar sonra, katma değeri yüksek koleksiyonlar yaratmaya karar vermiş ve üç yıl önce birlikte BNG markasını kurmuşlar. Marka, yurtdışında, özellikle Avrupa’da iyi satıyor. Onları şu an en çok heyecanlandıran şey ise yeni girdikleri A.B.D ve Japonya pazarında hızla ilerlemeleri. Gülen: "Önümüzdeki günlerde, Beverly Hill’s, Rodeo Drive’da bir butikte triko koleksiyonumuz olacak. Japonya’nın en ünlü mağazası Takashimaya’dan sipariş aldık. Yine orada Prada gibi ’en iyi tasarım’ ödülü almış bir butiğin arkasında tasarım odaklı Sensui’nin ikinci katında koleksiyonumuzu satacağız".
Teknoloji tasarımla buluştu
BNG kadını siyahla bütünleşen, sıra dışı giyinmeyi seven özgüveni olan bir kadın. Zaten koleksiyona baktığınızda kesim detayları hemen göze çarpıyor. Gülen bu konuda; "Bugün, BNG koleksiyonunda 30-65 yaş arası kadınların isteyebileceği her şey var. Bu nedenle anne-kız aynı yerden giyinebilirsiniz. Koleksiyon, herkesin beş-altı parçayı üzerlerinde taşıyabileceği mantıkla hazırlanıyor. Triko, ya tek başına, ya da deri ve penyelerle kombinleniyor" diyor.
Modadan uzak koleksiyonlarda, sadece gündemde olan bir rengi görebilirsiniz. Bazı ürünlerin özelliğiyse farklı şekillerde giyilebilmesi. "Hedefimiz beğenilen tasarımlarla satış noktalarımızı arttırmak. Bu bir tasarımcı koleksiyonu değil, ben de ortaya bir tasarımcı kimliği koymaya çalışmıyorum".
2008 kışında koleksiyon Japon etkisinde
BNG koleksiyonunda, parlak materyallerle yünler bir araya geliyor. Vücudu rahatsız etmeyen, metal dokulu ürünler, çoğunlukla Japonya’dan alınıyor. Deriler farklı şekillerde kombine ediliyor, koton ve yün dokulu tasarımlar, konsepte uygun kemer, şapka ve berelerle tamamlanıyor.
Konforlu son teknolojinin kullanıldığı efektli kumaşların dikkat çektiği sezonda, 2008 kışında da metal olan, parlak ve ince görünümlü baby alpakaları da görebilmeniz mümkün. Yine hafif ama iri dişli trikolar bir sonraki kışın da favorileri olacak. Yine önümüzdeki kış, özel derilerle yaratılan tasarımlar kadar, deri-triko karışımı paltolar göreceğiz. Daha sade bu kesimler Japon esintileri taşıyormuş.
Kış kadınları erkeksi ama seksi
Kış koleksiyonlarında geceleri kadınlar siyah-beyaz smokin tarzı takımlarıyla erkeksi bir tarza ve son derece feminen bir görünüme sahip.
Geçtiğimiz hafta moda ve lüksü aynı çatı altında buluşturan ünlü mağazalar zinciri Harvey Nichols’ın açılış partisinde, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de modayı yakından takip eden kadınların bu erkeksi görünümden çok etkilendiklerine bizzat şahit oldum. Geceye siyah elbiseler ve siyah smokin tarzı pantolon-ceket takımlar damgasını vurdu. Dünyada da özellikle Kate Moss, Sharon Stone, Hilary Swank, Jennifer Lopez, Nicole Kidman, Victoria Beckham gibi yıldızların başlattığı bu moda, düzgün bir fizik gerektiriyor, sade bir saç ve makyajla tamamlanıyor. Yakalarda ve pantolon kenarlarında ince saten şeritlerle desteklenen takımların içine, fırfırlı viktoryen tarzında beyaz bir gömlek veya içinizde bir şey yokmuş gibi durması için dantelli bir atlet giyebilirsiniz. Bu ikilinin özelliği, erkeksi duruşu. Ama kadınların dünyasına uyarlandığı zaman, dar kesimli, bacakları sarmayan pantolona ve kesinlikle bel oyuntusunu ortaya çıkaran bir cekete dönüşüyor. Sınırları çizilmiş bir tarz, daha sade dokunuşlara ihtiyaç duyarken, çıplak ayaklara giyilen seksi ve iddialı şık stiletto’lar dikkat çekiyor.
MODA haber
Moda onun işi
İspanyol ortaklı moda markası Tita, kış koleksiyonunda 70 ve 80’li yıllara göndermeler yapan, retro, glam-rock ve vintage tarzında tasarımlara yer veriyor. Ekoseler, baskılı jarseler ve uçuşan kumaşların dikkat çektiği koleksiyonda, modern kesimlere ruhunu veren karışık efektli deriler, metalli ve jakarlı kumaşlarla renkli kombinler yaratılıyor. Trikolarda yarasa kollar, leopar baskılar ve kürk aksesuvarlar ise gardıropların olmazsa olmazları.
Bu ürünler Techno-Kokoş
Işıltılı moda akımlarıyla tarzınızı renklendirebilirsiniz. Bağdat Caddesi’ndeki Kokosh, üzeri inci ve taşlarla kaplı mouse’ları ile ofis ortamlarını değiştiriyor. "En Kokosh Mouse"lara ilgi gösteren ve yoğun bir çalışma temposuna sahip kadınlar ve teknolojiye tasarımın elinin değmesinden son derece memnunlar... Mouse’ların fiyatları, 189-259 YTL. arasında değişiyor.
Taksit yağmuru başladı
Koton, kasım ve aralık ayları boyunca alışverişlerinizi bol bol taksitlendiriyor. Modanın izinden giden koleksiyondan tüm kart sahiplerine 150 YTL.’ye kadar olan alışverişlerde dört, 150 ve üstü alışverişlerde özellikle HSBC Avantage kartlılara 10 taksitle ödeme imkanı sağlıyor. Koton, Türkiye’de 114, dünyada 40 mağazaya sahip.
Adımlarıma dikkat!
Bambi’nin kış koleksiyonunda özellikle gece için çok şık seçenekler mevcut. Marka, yeni sezonda ailesine stil ikonu Jennifer Lopez’in birbirinden şık ayakkabılarını da eklemiş. Seksi yıldızın bir o kadar seksi tasarımları arasında bu süet platformlu modeller mutlaka benim olmalı! Bu arada yok sattığı için bulabilirsek tabi... Fiyatı: 197 YTL.
Yazının Devamını Oku