Paylaş
Peri masalını andıran düğünü tüm dünyada yaklaşık 3 milyar kişinin izlediği ifade ediliyor. HurriyetWEBTV’de yayınlanan 4 videonun toplam izlenme oranı bile neredeyse 130 bini buldu.
YouTube'dan canlı yayınlanan düğün ise internette rekor kırmış durumda. Düğün esnasında ve hemen sonrasında düğünle ilgili saniyede Twitter'da 300, Facebook'ta ise 74 ileti gönderimi ve paylaşım yapılmış.
Düğün günü toplam 24 saat içinde Facebook'ta Kraliyet Düğünü'yle ilgili 6.8 milyon insanın yorum yapmış ve son bir hafta içinde bu sayı 9.4 milyonu aşmış.
Düğünün internet ve televizyondan izlenme oranı ile ilgili istatistiklere bakıldığında, düğün seremonisi için özel canlı yayın ağ sistemi oluşturulan video paylaşım sistemi YouTube'daki kanalı en az 400 milyon kişi ziyaret etmiş.
Öyle ki, bu rüya düğünün dünyanın her yanında internet üzerinden eşzamanlı izlenme sayısı Dünya Kupası'nın internet üzerinden izlenme rekorunu bile uzak ara geride bırakmış. Çünkü Dünya Kupası'nın canlı yayınlanan videolarını aynı anda 1.6 milyon kişi izlemişti.
Mesela HurriyetWEBTV’de yayınlanan düğüne ilişkin 4 ayrı video toplam 128 bin 330 kez “tık”lanmış. Çok ciddi bir rakam.
Yahoo'da kraliyet düğünü 40 bin kez aratılırken, bundan önceki rekor Japonya'da 11 Mart'ta meydana gelen deprem ve tsunamiye aitti. Google’da ise düğüne ilişkin 55 milyonun üzerinde listelenmiş veri var.
İngiltere'de, BBC, ITV ve Sky News televizyon kanalları arasındaki reyting yarışını ise BBC kazanmış durumda.
Nikâhın kıyıldığı anda tam 16 milyon kişi BBC ekranlarının başındayken, ITV'yi ise bu rakam 8 milyon kişi. Ancak televizyon reytinglerinde 1966 Dünya Kupası ve Prenses Diana'nın 1997'deki cenazesinin rekorları henüz kırılmış değil.
ABD'de ise 14 farklı TV kanalı, İngiliz Kraliyet düğününü canlı yayında vermiş. Bizim ülkemizde de başta CNNTÜRK olmak üzere pek çok haber kanalı düğünü canlı verdiler.
Dünya basınında Prens William ve Kate Middleton çiftinin öpüştüğü fotoğraf birinci sayfalarda yerini aldı. Ama Arap medyasının düğüne fazla önem vermemesi ise dikkat çekti.
Örneğin, Birleşik Arap Emirlikleri’nde yayınlanan Al Khaleej Gazetesi birinci sayfasına girmediği haberi, 36'ncı sayfada sel haberleriyle birlikte verirken, düğünün haberi Dubai Gazetesi Al Bayan'da ise ancak 33'üncü sayfada yer bulabildi. İran ulusal kanalında ise "Halk monarşi yönetiminden bu aşırı gösterişli ve masraflı düğünün bedelini sormalı" telkinin yapılması ise ilgi çekiciydi…
Evet, teknolojini baş döndüren gelişimi, buna bağlı ucuzlayan elektronik araç ve gereçler, hatta artık hemen herkesin elinde görmeye başladığımız tablet bilgisayarlar, küçücük mobil telefonlara bile sığan multi-medya özellikleri nedeni ile dijital medya yani internet medyası analog medyanın önüne de geçme yolunda.
Çünkü düne kadar ülkemizde bile birkaç yüz bin kişi ile ifade edilen internet kullanıcısı sayısı neredeyse ülke nüfusumuzun yarısına ulaşmış durumda. Bebek ve yaşlıları kıyaslama dışında tutarsak internet mecrasını kullanarak ülkemizdeki nüfusunun neredeyse yüzde 80’ine ulaşmanın mümkün olduğunu söyleyebiliriz.
Örneğin Hurriyet.com.tr’yi günde yaklaşık 2 milyon kişi ziyaret ediyor. Bu bakımdan Hurriyet.com.tr Türkiye’nin en büyük, dünyanın sayılı dijital yayınlarından biri durumunda. Bu nedenle Hurriyet.com.tr yer alan haberler tıpkı TV’lerde olduğu gibi aynı gün hatta aynı saatler içinde gündem oluşturabiliyor.
Öte yandan, ister özel yayın sunucuları üzerinden ister çeşitli yayın platformlarını kullanarak olsun çok hesaplı maliyetlerle kurulabilen WEBTV’lerin önümüzdeki yıllarda en gözde iletişim araçlardan biri olacağı söylemek yanlış bir öngörü olmasa gerek.
Ama şu bir gerçek ki, yaratıcı ve yenilikçi projeler geliştiren, rakiplerine göre proaktif davranan markalar internette köşe başını erken kapacak.
Bunun için statik kurumsal web sitelerine sahip olmak yetmez. Artık markanızın sosyal ağlarda ve internet haber ağlarında da öne çıkması şart. “Aman geç kalmayın” derim...
Ertan Acar’ı http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...
Paylaş