Paylaş
Bugün ise ‘Nasıl kazanıyorlar?’ soruna verdikleri yanıtla. Gelecekte ise ‘Paralarını nereye harcıyorlar?’ sorusuna verdikleri yanıtlara göre itibar görecekler”…
Bu yukarıdaki son derece önemli mesajlar saklı ifade Soyak İnşaat Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk’e ait. 1. İtibar Zirvesi’ndeki konuşmasından alıntı yaptım.
Benim nacizane kurucusu olduğum iş, medya ve iletişim dünyasından ustaların biraraya geldiği İtibar Atölyesi tarafından düzenlenen, 1. Türkiye İtibar Zirvesi tamamlandı. Kaçıranlar için bugün zirveden bir parça söz etmek istedim.
Türkiye İtibar Zirvesi'nde iş dünyası, kamu, medya ve iletişim sektörlerinden 24 farklı kanaat önderinin konuşmacı olarak katıldığı konferans ve panellerde "itibar" kavramı kamu, özel sektör ve medya alanlarında tüm yönleri ile mercek altına alındı.
İtibar Atölyesi İstişare Kurulu Üyesi Tufan Darbaz’ın tüm ev sahipleri adına hoş geldiniz konuşması ile başlayan ve “İtibarın Mimarisi” adını taşıyan zirvenin ilk gününde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu, Orta Anadolu İhracatçılar Birliği (OAİB) Başkanı Adnan Dalgakıran, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, Destek Patent Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz, Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak, Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni yardımcısı Talip Aktaş, Hürriyet Daily News Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni David Judson, CNN TÜRK Haber Kordinatörü Yavuz Oğhan ve Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu birer konuşma yaptılar.
İtibar kavramının birçok farklı sektör liderleri tarafından farklı bakış açıları ile ele alındığı 1. Türkiye İtibar Zirvesi'nde Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu "görünmeyeni yönetme sanatı" başlıklı konuşmasında, itibarın iletişimin doğru stratejileriyle yönetilmesine ve bunu da profesyonellerin yapması gerektiğine değindi. Ocakoğlu, ‘itibar ölçümlemesi'nin mutlaka üniversite öncülüğünde, bir araştırma şirketi, STK'lar ve meslek örgütlerinin el ele vererek yapılması gerektiğini vurguladı.
Zirvede en çok rağbet gören oturumlardan biri de EGD Başkanı Celal Toprak’ın yönettiği Hurriyet.com.tr Genel Yayın Yönetmeni Fatih Çekirge’nin yanı sıra Hurriyet Daily News Genel Yayın Yönetmeni David Judson ve Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Yardımcısı Talip Aktaş’ın da katıldığı “Medya Penceresi’nden İtibar” başlıklı oturum oldu. Bu oturumda konuşan Fatih Çekirge, “İtibar” kavramının cesaretle yönetilmesi gerektiren bir süreç olduğuna dikkat çekerek, Libya örneğini verdi. Ülkesinde zor günler yaşayan Kaddafi ve Libya’nın ülke itibarına değinen Fatih Çekirge, “İtibar, demokrasilerde halk itibarının gerçekleştiği alanlardır. O yüzden seçimlerin olduğu bir ülkede yaşıyor olmaktan, laik, demokratik bir hukuk devletinde yaşıyor olmaktan gurur duyuyorum. Bizim en büyük itibarımız, Mustafa Kemal ve arkadaşlarının bize verdiği itibardır” dedi.
Zirvenin ana medya sponsoru CNN TÜRK’ün Haber Kordinatörü Yavuz Oğhan da konuşmasında, hem medyanın hem de tüm kurumların hızla güven kaybetmelerine dikkat çekti. Oğhan, GFK'nın CNN TÜRK için yaptığı araştırma sonuçlarına dayanarak; CNN TÜRK'ün en önemli avantajının "uluslararası deneyime ve network'e sahip olan haber kanalı" olduğunu söyledi. Yine araştırma sonuçlarına göre CNN TÜRK algısının rakiplerinden daha tecrübeli bir kanal olduğunun ortaya çıktığını vurgulayan Oğhan, bu itibarı korumak için CNN TÜRK'te, hıza doğruluğu kurban etmediklerinin altını çizdi.
TİM Başkan Vekili Mustafa Çıkrıkçıoğlu ise, itibarın okullarda çocuklara öğretilmesi gerektiğini belirterek, ''İktisatta ahlak yoktur, ama itibarda ahlak vardır. İtibar ancak ahlakla bütünleşiyor'' dedi.
Çıkrıkçıoğlu, itibar olmadan bir adım atmanın mümkün olmadığını, günümüz dünyasında sadece kişinin, kurumun değil ülkelerin itibarının da çok büyük önem taşıdığını söyledi. İtibar ifadesinin ölçülebilir bir karşılığı bulunmadığını, bu nedenle bir şey hakkında ''az itibarlı'' veya ''çok itibarlı'' diye bir değerlendirme yapmanın mümkün olmadığını ifade eden Çıkrıkçıoğlu, ''Okullarda çocuklara itibarın önemini anlatmak, öğretmek gerekiyor. Bundan dolayı itibarı sadece ekonomi ile sınırlandırmamak gerekiyor. İktisatta ahlak yoktur, ama itibarda ahlak vardır. İtibar ancak ahlakla bütünleşiyor'' diye konuştu.
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ise kendilerini olduğu gibi yansıtan şirketlerin itibar açısından daha olumlu bir yaklaşım sergilediklerini vurguladı. Türkiye'de ekonomiye bakışın genellikle üretim ve ihracat odaklı olduğunu belirten Yılmaz, ''Bu doğru, ancak Türkiye'de artık bunların yanına başka şeyleri de ekleme zamanı geldi. Her şeye rağmen Türkiye'nin yükselmekte olan itibarı, Türk markalarının da vereceği katkıyla daha da artacaktır. Eğer evrensel değerlere bağlı olarak gelişmemizi sürdürürsek, bu ülkemizin itibarına katkı sağlayacaktır'' dedi.
OAİB Başkanı Adnan Dalgakıran da bir şirketin başka şirketin yolundan giderek itibar elde etmesinin mümkün olmadığını ifade ederek, ''İtibar için şirketin kendi özgün hikayesini yazması gerekiyor. Dolayısıyla itibar, doğrudan sizin kendi hikayenizi yazmanızla doğru orantılıdır. Diğer taraftan markalaşma da itibar da her sektör için farklılık arz ediyor'' yorumunu yaptı.
“İtibarın Mühendisliği” adını taşıyan zirvenin ikinci günü, Türkiye Etik ve İtibar Derneği Başkan Yardımcısı Ali Rıza Ersoy, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği Başkanı Serdar Dinler, TMSF Kurumsal İletişim Müdürü Yusuf Adıgüzel, TAV Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Bengi Vargül, Hurriyet.com.tr Pazarlama Koordinatörü Elif Bakiler, ERA Research'ten Elvan Oktar, Absent Reklam Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Güleçyüz İşçi, AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer ve Soyak Kurumsal İletişim Müdürü Fatma Çelenk'in de aralarında bulunduğu çok sayıda seçkin isim konuşmacı olarak yer aldı.
Her yünü dopdolu ufuk açan bir zirveydi. İtibar kavramı her yönü ile mercek altına alındı. Çok şey kaçırdığınız için hayıflandığınızı duyar gibiyim. Üzülmeyin benzer toplantılara devam edilecek.
Paylaş