Paylaş
Ağaoğlu kendi firmasının reklam filmindeki duruşu ile nedense bana Bisse reklamlarında rol alan rahmetli Sakıp Sabancı’yı anımsatıyor hep.
Ali Ağaoğlu’nun rol aldığı kendi projelerinin reklam filmleri o kadar başarılı olmuş ki iddialar doğru ise satışını yaptığı dairelerin fiyatları şimdiden yüzde 30’a varan oranlarda artmış.
Gazete ve dergilerin reklam filmleri başlayan iş dünyasından reklam yüzleri kullanma akımı, Deri Tanıtım Grubu (DTG) ve Makine Tanıtım Grubu (MTG) reklamlarıyla sürmüştü. Bisse reklamlarında rol alan Rahmetli Sakıp Sabancı, DTG ve MTG reklamlarında rol alan iş dünyasının kanaat önderi isimleri sosyal sorumluluk çerçevesinde bu görevleri üstlenmişlerdi. Kendi reklam filminden 1 milyon dolar alan Ali Ağaoğlu da bu parayı okul yaptırmada harcayacakmış.
Öte yandan, Milliyet Gazetesi’nden Tebernüş Kireşçi’nin haberini okuyunca “Bu işin iki reklam filmi ile kalmayacağı belliydi” dedim kendi kendime. Çünkü Ağaoğlu’nun rol aldığı reklam filmleri ile “word of mouth”ta (ağızdan ağza iletişimde) ve pazarlamada hedeflenen başarı yakalanmıştı ve bu konuda limitlerin sonuna kadar zorlanacağı belliydi.
Geçtiğimiz günlerde inşaat sektörünün önde gelen isimlerinin bir araya geldiği toplantıda Ali Ağaoğlu, “Korkmayın sektör tıkanmaz. Ama böyle bir şey olursa parayı verin, sizin reklamlarınızda da oynarım” deyince kendisine rakipleri Emaar, Sinpaş ve Fi Yapı’dan teklifler yağmış.
Tekliflere Ali Ağaoğlu kapıyı 5 milyon dolardan açmış. Ağaoğlu’nun en yüksek rakamı istediği şirket, dünyanın en yüksek binası Burc Dubai’nin de yapımcısı olan DubailiEmaar’mış. Ali Ağaoğlu, iddiaya göre Sinpaş’tan 2 milyon dolar, Fi-Yapı’dan da 3’er milyon dolar istemiş.
İnşaat firmaları Ali Ağaoğlu’nu reklam filmlerinde rol alması için ikna etmeye çalışa dursun adı henüz açıklanmayan bir moda markası atı alıp çoktan Üsküdar’ı geçmiş. Ağaoğlu, bir tekstil markasının Paris Hilton ile rol arkadaşlığı teklifine 1 milyon dolara ‘olur’ demiş bile.
Ağaoğlu, “En az parayı bu şirketten istedim. Çünkü Paris Hilton ile birlikte oynamamız gündemde. 1 milyon dolara bu yüzden razı oldum. Hilton faktörü olduğu için indirim yaptım. Sonuçta hangi firmanın reklamında oynarsam oynayayım eğitim kazanacak. Kazanacağım parayla okul yaptırmayı sürdüreceğim” diyormuş.
Dikkat ediyorum Ali Ağaoğlu iyi bir reklam veren olduğu için midir nedir? Reklam yıldızlığı pek eleştirilmiyor. Hatta pek çok kalem bu konuda imtina ediyor. Ama sosyal medyada, örneğin twitter’da; “klavyenin kemiği yok” misali zaman zaman sert eleştiriler okuyoruz. Sosyal medyayı iyi takip edenler, ne demek istediğimi anlarlar. Bu yüzden sosyal medyada da Ali Ağaoğlu markasının yönetilmesi gerekiyor. Söz uçar yazı kalır ya, o bakımdan…
Ali Ağaoğlu cesur çıkışları, yatırımları, gayrimenkul projelerini pazarlamada kullandığı ilginç yöntemler ile hep anılacak. Bundan 1 yıl önce “yüzde 1 peşin” ile başlayan, bugün “10 bin peşin, daire senin” ile devam eden pazarlama taktikleri ile Ağaoğlu, rekabetin limitlerde yaşandığı bir sektörde gemisini başarı ile yüzdüren ender kaptanlardan biri.
İletişim ve marka yönetiminde günübirlik manevralarla hareket edilmez. Çünkü bundan 5 ya da 10 yıl sonra şekillenecek algı, bugünden tesis edilmeye başlar. Bu nedenle, kendi inşaat projelerinin reklam yüzü olması önerisi geldiğinde, Ali Ağaoğlu’nun hem kişisel hem de kurum markasının gelecekteki algısını düşünerek, hatta ince eleyip sık dokuyarak “evet” dediğini düşünüyorum.
Peki gelecekte,“Ali Ağaoğlu” denilince zihinlerde ne gibi çağrışımlar olacak?
Başarılı, kanaat önderi ve referans noktası bir sektör lideri ve onun kurum markası mı? Yoksa sempatik bir reklam yıldızı mı?
Siz ne dersiniz?
Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam, www.facebook.com/ertanacar001 veya www.twitter.com/ertanacar sosyal ağları üzerinden de takip edebilirsiniz…
Paylaş