Paylaş
Nijeryalı dolandırıcılar yeniden sahneye çıktı
İstanbul Ticaret Odası'nın tüm üyelerini dolandırmak için bundan tam dört yıl önce girişimde bulunan Nijeryalılar, şimdi yeniden ağlarına düşürecekleri yeni Türklerin peşine düştüler. Çeşitli kanallarla elde ettikleri listelere mektuplar göndererek, birikimlerinin transferinde aracılık yapacaklara yüzde 30'a varan komisyon vaadediyorlar. Öneriyi kabul edenlerden havale masrafı adı altında 10 bin dolar para istiyorlar.
Ham petrol rezervleri açısından dünyanın en zengin üç ülkesinden biri olan Nijerya, dolandırıcılıkta da dünya çapında ün saldı. Bu ülkede güvenebilecek birini bulmak nedredeyse mucize. Öyle ki çevrede aynı işi yaptığını söyleyen bir çok Maliye, Savunma, Enerji Bakanı, kamu kuruluşlarında üst düzey yönetici olduğunu iddia eden Nijeryalı var ki, bunlardan hangisinin gerçek görevli oldğunu ayırdetmek oldukça zor.
Nijerya ile iş yapmak isteyip de sonunda dolandırılanların sayısı hiç de azımsanmayacak oranda... Hatta bu dolandırıcılar İstanbul Ticaret Odası'nın tüm üyelerini dolandırmak için bundan dört yıl önce girişimde bulunmuştu. Ancak, o dönemin oda yönetimi, iş teklifinde bulunan bu Nijaryalıları Nijerya'dan araştırtmış, sonunda dolandırıcı olduklarını ortaya çıkartmıştı. Bunun üzerine, üyelerinin dolandırılmasını son anda önlemişti. Şimdi aynı dolandırıcılık çetesi yeniden sahnede. Ağlarına düşürecekleri yeni Türklerin peşindeler. Çeşitli kanallarla elde ettikleri listelere mektuplar göndererek, avlarının oltaya takılmalarını bekliyorlar.
Aslında Nijeryalı dolandırıcılar sadece Türkleri değil, İngilizleri ve Amerikalılar'ı da dolandırmayı alışkanlık edinmiş.
Israrlı mektuplar
Arkadaşımız Zeliha Aslan'ın yaptığı araştırmaya göre, önce temin ettikleri listelerdeki adreslere işadamlarına bıkmadan usanmadan mektup gönderiyorlar. Bu mektuplarda kendilerini Nijerya'daki önde gelen bir petrol şirketinde üst düzey yönetici olarak tanıtıyor. Birikimlerini yurtdışına transfer etmek istediğini, ancak güvenlik nedeniyle bu işlemi gerçekleştiremediğini aktarıyor. Transfer işleminde kendisine aracılık edildiği taktirde paranın yüzde 30'unu komisyon olarak ödemeyi vaadediyor. Şayet Nijeryalının bu talebine sıcak bakıp, yazışmaları sürdürdüğünüz taktirde bu kez, işin rengi ortaya çıkıyor. Yüzde 30'luk komisyon için sizden havale masrafı adı altında 10 bin doları kendi hesabına aktarmanız isteniyor. Oltaya gelip, 10 bin doları yatırdığınız taktirde komisyonu bir yana bırakın, yatırdığınız paradan da oluyorsunuz. Bu parayı kurtarmak için bir de kalkıp, Nijeryalara kadar giderseniz, bu kez dayak yiyip, kendinizi elçiliğe zor atıyorsunuz.
İTO uyardı
İstanbul Ticaret Odası yetkilileri, daha önce yaşadıkları tecrübeler nedeniyle kendilerini Nijerya'da üst düzey yönetici diye tanıtan ve para sızdırmayı amaçlayan dolandırıcılara karşı dikkatli olmaya çağırıyor. Yetkililer, dolandırıcılık alanında Nijeryalıların kötü bir geçmişleri olduğunu, bu nedenle değil transfer için para göndermek, iş yapmak için girişimde bulunurken bile çok dikkatli davranılması konusunda uyarıyor. Yetkililer, ‘‘Zaman zaman bu mektuplar ortaya çıkıyor. Dalgalar halinde gelip biraz yayıldıktan sonra kesiliyor. Bu mektupları alanların çok dikkatli olmaları gerekiyor. Bu mektuplar aracılığıyla istenilen adreslere kesinlikle numune ya da boş antetli kağıt gönderilmemeli. Eğer Nijerya'yla iş yapmak istiyorlarsa iş yapılacak firma hakkında mutlaka araştırma yapılmalı. Bunun için de büyükelçilikten ve ticaret odasından bilgi alınmalı. Bu nedenle İTO olarak Nijerya Etüdü adlı bir kitap hazırladık. Bu kitapta, iş yapılabilecek güvenilir Nijaryalı şirketlerin isim ve adresleri var. Bunların dışındaki hiç bir kişi ve kuruluşla para ve mal alışverişinde bulunulmasını önermiyoruz’’ dedi.
Temizleteyim derken gelinliğinden oldu
Gelinliğinizi sizden sonra kızınızın, hatta torununuzun giyebileceğini düşünüp de temizletmeye karar verirseniz, kuru temizleme firmanızı çok iyi seçmeniz gerekiyor. Aksi takdirde okuyucularımızdan Deniz Başıbüyük Fişekçi gibi siz de hayal kırıklığına uğrayabilir, kuru temizlemecinin sorumsuzluğu yüzünden gelinliğinizden olabilirsiniz.
Deniz Başıbüyük Fişekçi, gelinliğini temizletmek için Akan Kuru Temizleme'ye vermiş. Ancak almaya gittiğinde gelinliğin kumaşının tamamen yoğunluğunu kaybettiğini, renginin neredeyse limon küfüne dönüştüğünü görmüş. Akan Kuru Temizleme yetkilileri, bunun her zaman olabileceğini, ancak gelinliği eski rengine dönüştürüp geri vereceklerini söylemişler. Ne var ki bu kez gelinliğin rengi biraz daha açılmış, ama kumaş da iyice yıpranmış. Deniz Fişekçi'ye gelinliği üçüncü kez temizlemeyi öneren firma yetkilileri, daha sonra yapabilecekleri herhangi bir şey olmadığını, isterse mahkemeye başvurabileceğini söylemişler.
Konuyla ilgili olarak arkadaşımız Fadime Çoban, Akan Kuru Temizleme yetkilisi Yaşar Bakır'la görüştü. Gelinliğin kumaşından ötürü bu tür renk değişimlerinin olabileceğini belirten Bakır, bunu müşteriye de daha önceden bildirdiklerini iddia ediyor. Oysa Fişekçi, böyle bir açıklamanın kendisine yapılmadığını söylüyor.
Otobüs biletine ev numarasını yazdılar
Bir otobüs firması hata yapıp, biletlerinin üzerine sizin ev telefonunuzu bastırırsa, neler olabileceğini bir düşünün... Bütün gün telefonunuzda bilet isteyenlere yanıt vermenin yanında yıpranan sinirleriniz de işin cabası.
Okuyucularımızdan Filiz Özmen'in başına böyle bir olay gelmiş. Ulusoy'un biletlerinde Çankaya bürosunun telefonu yerine Özmen'in ev telefonu basılınca, Özmen dört ay boyunca sabahlara kadar çalan telefonla uğraşmak zorunda kalmış. Birçok kez firmayı arayıp soruna çözüm bulunmasını isteye Özmen, bir türlü sonuç alamamış. Hürriyet'in Tüketici Köşesi'ne mektup gönderen Özmen'in sorunuyla ilgili olarak arkadaşımız Fadime Çoban Ulusoy'la görüştü.
Ulusoy'un Halkla İlişkiler Sorumlusu Dilşat Şimşek, hatanın İstanbul'da basılan biletlerden kaynaklandığını belirterek, ellerinde yaklaşık 100 bin adet hatalı bilet bulunduğunu kaydetti. Satılan biletler için bir şey yapamayacaklarını ancak bütün bölge müdürlüklerine talimat göndererek biletler satılırken Çankaya numarasının üzerinin çizilip doğru numaranın yazılacağını söyledi. Yeni basılan biletlerde de böyle bir hatanın sözkonusu olmayacağını belirtti.
POSTA KUTUSU
KAYSERİ'den Mürüvvet Büyükduman'ın çalışırken ses çıkartan Frigidaire marka çamaşır makinası onarıldı.
BURSA'dan Nesrin Ünsalsoy'un soğutma problemi olan Arçelik marka buzdolabı yenisiyle değiştirildi.
KONYA'dan Ahmet Çakır'ın tamir için gönderdiği Sega Master adlı televizyon oyununun eksik parçalarını ihlas Pazarlama tamamlayarak, gönderdi
İZMİR Güzelyalı'dan Yasemin Huntürk'ün su akıtan Arçelik marka buzdolabı yenisiyle değiştirildi.
İSTANBUL'dan Oğuz Uç'un ödenmeyen depozito ücreti Cine5 tarafından iade edildi.
İZMİR Altıntaş'tan Ümit Koç'un yedek parçası olmadığı gerekçesiyle onarılmayan Aidata marka bilgisayarıyla ilgili sorunu Boğaziçi Bilgisayar tarafından giderildi
İSTANBUL'dan Aziz Kul'dan hediye olarak aldığı ürünün değişimi sırasında yaşadığı sorunlar nedeniyle Çarşı Mağazası tarafından özür dilendi.
İSTANBUL Maslak'tan Selcan Batur'un pamukparalar karşılığında almak istediği ancak bir türlü eline ulaşmayan ürünü Pamukbank tarafından teslim edildi
BURSA'dan Tuğrul Gemalmaz'ın ayağını yara yapan ayakkabısı Özdilek Mağazası tarafından değiştirildi.
Paylaş