Tazmanya Canavarı da makarnaya girdi 650 milyon TL’yle dünya 5’incisi olduk
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
TORTELLİNİ, tagliatelle, papardelle gibi İtalya’ya özgü lezzetlerin yanı sıra, patlıcanlı, biberli, kepekli, Tazmanya Canavarlı çeşitlerin de market raflarına taşınmasıyla birlikte, makarnada pazar 650 milyon TL’ye ulaştı. Tüketimde yaşanan bu hızlı artış, Türkiye’nin yeniden dünyanın en büyük beş makarna üreticisi ülkesinden biri konumuna gelmesini sağladı.
ÜRETİCİ ve ithalatçı firmaların tüketimi artırmak amacıyla İtalya’ya özgü yüzlerce sos çeşidinin yanı sıra, organiğinden acı biberlisine, Tortellini’den Tagliatelle’ye, Papardelle’den patlıcanlıya, Tazmanya Canavarlı’dan kepekliye kadar bir çok farklı lezzete sahip makarnaları, market raflarına taşımasıyla birlikte pazar, 650 milyon TL’lik hacme ulaştı. Tüketimde yaşanın hızlı artış, yıllık paketli makarna üretiminin 320 bin tona ulaşmasını sağladı. Bu da, Türkiye’nin yeniden dünyanın en büyük beş makarna üreticisi ülkesinden biri konumuna gelmesine yol açtı. Bunda da üretici firma sayısının 22’ye ulaştığı Türkiye’den aralarında İtalya’nın da bulunduğu bir çok ülkeye yapılan ihracat önemli rol oynadı. Arkadaşımız Mert Temizkan’ın araştırmasına göre, sektörde Piyale, Filiz, Barilla, Nuh’un Ankara, Arbella, Pastavilla ve geçtiğimiz aralık ayında Bizim Mutfak markasıyla sektöre giren Ülker ön plana çıkıyor.
Tam buğday makarnası
Barilla’yla da rekabete katılan Filiz makarna, acı biberli, organik, yumurtalı ve kepekli çeşitleriyle yetişkinleri, renkli paketlerde satılan mantı, helezon, kalem, spagetti, şekilli makarnaları ile de çocukları hedef alıyor. Aralarında peynir ve ıspanaklı Tortellini, lazanya, tagliatelle, papardelle’nın da bulunduğu Barilla’nın La Collezione serisini de Türkiye’ye taşıyan firma, bu yolla farklı lezzet arayanları yakalamayı amaçlıyor. Firma, tam buğdaydan yapılan Barilla’nın Integrale serisini de bu yıl Türkiye’ye getirmeyi amaçlıyor.
Ülker de pazara girdi
Ülker de Bizim Mutfak markası ile burgu, kelebek, fiyonk, ince uzun, spagetti, tel şehriye ve arpa şehriye olmak üzere Türkiye’de en çok tüketilen 7 çeşidi ile rekabete katılıyor. Elif ve Veronelli markaları ile piyasada yerini alan Nuh’un Ankara’nın, kendi adıyla vitamin ve mineral ilaveli, domates, ıspanak katkılı sade ve kepekli çeşitleri bulunurken, Veronelli markası ile de soslu makarna ürünleri sunuyor. Bu çeşitler arasında domatesli Napolitan, peynir ve mantarlı Chesse Mushroom ve sebzeli Vegetable ürün çeşitleri yer alıyor. Piyale de patlıcanlı farfelle, domatesli burgu, soyalı bukle, sütlü uzun tırtıl, vitaminli penne, yumurtalı uzun erişteleri ile rekabete katılıyor.
Hedef çocuklar
1997 yılında Türkiye’nin ilk çocuklara özel makarna üretimini gerçekleştiren Pastavilla’nın, çocuklara özel 4 farklı çeşidi bulunuyor. Arbella’nın ise Family serisinde Warner Bros ile lisans anlaşması bulunuyor. Looney Tunes, Bugs Bunny, Daffy Duck, Sylvester, Tazmanya Canavarı, Tweety, Justice League, Superman, Batman ve Wonder Woman çizgi film karakterlerden oluşan makarnaların üretimini gerçekleştiriyor.
56 kuruştan başlıyor 8 TL’ye kadar çıkıyor
MAKARNA sektöründe perakende pazarı iki ayrı segmente ayrılıyor. Premium segmentine giren markalar damak tadına hitap ediyor. İkinci segmentte ise geleneksel ve ucuz makarnalar yer alıyor. Bu segmente giren markaları tüketenler daha çok makarnayı ana yemeğin yanında tüketiyor. Fiyatların 56 kuruştan başlayıp, 8 TL’ye kadar ulaştığı sektörde, ağırlıklı olarak standart makarna çeşitleri tercih ediliyor. Burgu, kelebek, fiyonk, ince uzun, spagetti, tel şehriye ve arpa şehriye, makarna tüketiminin yüzde 77’sini oluşturuyor.
Dünya makarna üretiminin yüzde 4.3’ü Türkiye’de
DÜNYA makarna üretimi 10 milyon tona ulaşırken, makarna üretimi birkaç ülkede yoğunlaşıyor. İtalya 3 milyon ton makarna üretimiyle pazarın yüzde 32’sini elinde bulunduruyor. İtalya’yı yüzde 12 ile Amerika, yüzde 11 ile Brezilya ve yüzde 6 ile Rusya izliyor. Türkiye ise dünya makarna üretiminde yüzde 4.3 payla 5’inci sırada bulunuyor.