PaylaÅŸ
AKSESUVARDA, logosunu sahibinin köpeÄŸinden alan Agatha’nın yanı sıra, Accessorize, Claire’s gibi dünya markalarının peÅŸ peÅŸe pazara girmesiyle birlikte Türkiye’de faaliyet gösteren yerli, yabancı zincirlere baÄŸlı maÄŸaza sayısı bir anda 400’e çıktı. Bu zincirlerle birlikte takı merakı erkeklere de sıçrayınca, bijuteri de pazar, bir anda 200 milyon dolarlık hacme ulaÅŸtı. Toka fiyatlarının 150 TL’ye kadar ulaÅŸtığı sektörde, farklı tasarımlarıyla ön plana çıkan So Chic, Assortie, Euromoda gibi yerli zincirler de yurt dışına açılarak uluslararası marka olma yolculuÄŸuna çıktı.Â
Hızla yayılıyor
Mağaza sayısı 100’ü bulan So Chic ile 99 mağazaya ulaşan Euromoda, Türkiye’nin en yaygın bijuteri zincirleri arasında ilk iki sırayı paylaşıyor. Bu zincirleri, 65 mağazayla Assortie, 24 mağazayla Bfair, 20 mağazayla Takıştır, 14 mağazayla Coquet, 5 mağazayla Moj, 4 mağazayla Next izliyor. Yerli bijuteri zincirleri arasında 5 mağazalı Yargıcı’nın yanı sıra Mudo gibi konfeksiyon markaları da bulunuyor. Türkiye’de de zincirleşen uluslararası markalar arısında Agatha, Claire’s ve Accessorize ön plana çıkıyor. Dünya çapında 400 mağazaya ulaşan Fransız Agatha’nın Türkiye’de 8, Amerikan Claire’s’in 9, İngiliz Accessorize’ın de 36 mağazası bulunuyor. Toka fiyatlarının 150 TL’yi bulduğu sektörde, sawaroski taş ve plexiglass malzemeden üretilmiş, rodyumla kaplanmış el yapımı ürünler ön plana çıkıyor.
Gramı 300 dolar
Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, aksesuvar fiyatları, üretildiği malzeme, üzerlerinde bulunan taşın kalitesi ve sayısına bağlı olarak değişebiliyor. Cuquet Bujiteri’de plastik ve cam karışımı, plastikten daha sağlıklı ve uzun ömürlü, camdan daha ekonomik ve işlenebilir bir özelliğe sahip olan plexiglass malzemesi ile üretilen tokalar 15 TL ile 80 TL arasında değişirken, rodyum, palladyum ve altın kaplama üzerine swarovski taşlarla bezenmiş tokaların fiyatı ise 100 TL’ye kadar çıkıyor. Platin grubunda 1 gramlık şişesi yaklaşık 300 dolar olan rodyum elementi zenginliği temsil ederken, platin ve altın gibi metallerin yeterli olmadığı yerlerde kullanılıyor.
Erkeklere özel mağaza
SEZGİN Grup’a ait So Chic markası, dinsel ürünleri ile öne çıkarken, toplam 5 mağazası bulunan Moj markası ise aksesuvar ürünleri ile erkeklere hitap ediyor. Erkekler için ise genellikle
sade ve örgülü deri bileklikler, tek uçlu deri kolyeler ile metal zincir kolyeler satılıyor. Erkek bijuterisinde genellikle çeşitli metallerden veya altın ve gümüş kaplama tek renkli veya çift renkli bileklikler ve kravat iğneleri, künyeler, piercingler üretiliyor.
PaylaÅŸ