Sirke 10 yıl yerinde saydı, elma ve narla 40 milyon doları yakaladı

ELMAYLA diyet listelerine girip, vişne, nar, limon, hurma ve balzamikle gençleri yakalamayı başaran sirkeciler, 10 yıl yerinde saydıktan sonra 40 milyon dolarlık pazara ulaştı.

Haberin Devamı

2009 yılını yüzde 20’lik büyümeyle kapatmayı hedefleyen sektördeki rekabete, Çin’in pirinç, İtalya’nın beyaz şarap ve şampanya sirkeleri de katıldı.

 

10 yıl süreyle bir türlü büyümeyi başaramayan sirke pazarı, elmayla diyet listelerine girip, vişne, nar, limon, hurma ve balzamikle gençleri yakalayınca, bir anda 40 milyon dolarlık büyüklüğü ulaştı. Krize rağmen 2009 yılını yüzde 20’lik büyümeyle kapatmayı hedefleyen sektördeki rekabeti, Mitsukan Rice, Amoy, Thai Heritage, Save Plus, Chitsuruya Sushi, Mengazzolli, Villa Bellenta, Clovis ve Aceteficio Meng gibi ithal markalar da körüklüyor.


95 yıl önce başladı

Bundan 95 yıl önce Türkiye’de ilk markalı üretimi EskiÅŸehir, Odunpazarı’ndaki evinin bodrum katındaki meÅŸe fıçılar içinde üreten Kemal Kükrer’in yanı sıra TariÅŸ, Künhe, Vefa, Fersan ve DoÄŸanay gibi yerli firmaların hakimiyetinde bulunan pazarda, ballı elma, viÅŸne, nar ve hurmayla kızışan rekabete ithalatçı firmalar, pirinç, ÅŸarap ve ÅŸampanyalı sirkelerle katıldı. Pazırın yarısını merdiven altı üretimin elinde bulundurduÄŸu sirkede Kemal Kükrer, ballı elma sirkesiyle diyet listelerine girmeyi baÅŸarırken, nar, viÅŸne ve hurma sirkesiyle de gençleri yakalamayı amaçlıyor. Fersan’ın çeÅŸnili limonlu sirkeyle rekabeti kızıştırdığı sektörde, Kühne ve DoÄŸanay, nar ve balsamikle ön plana çıkıyor. Vefa Bozacısı’nın klasik üzüm sirkesinden taviz vermediÄŸi pazarda, kendine has kokusuyla ön plana çıkan ahÅŸap fıçı sirkesinin üreticisi Tariş’te son olarak ürün yelpazesine Ä°talyanlar’ın balsamik sirkesini ekledi. Â

Haberin Devamı


En fazla üzüm

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, sindirim sistemini ve vücuttaki lekelerle ölü deri döküntülerini temizleyen, su ile karıştırıp içildiğinde boğaz yollarını açan, öksürüğe ve boğaz ağrılarına iyi gelen, ateşi düşüren, vücuttaki yağ hücrelerinin yakılmasını hızlandırdığı savunulan sirke tüketiminin, yüzde 70’ini üzüm, yüzde 25’ini de elma oluşturuyor. Geri kalan yüzde 5’ini ise nar, hurma, limon, vişne, pirinç, şarap, şampanya gibi özel tatlar elinde bulunduruyor.


Tek farkı üzümün cinsi

Dünyada en fazla tüketilen sirke türü balsamik olmasına rağmen, Türkiye’de üzümden elde edilen klasik sirke, liderliği elinden bırakmıyor. Klasik sirke ile Balsamik arasandaki farnkı ise üretimde kullanılan üzümün çeşidi oluşturuyor. Balzamik sirkede kullanılan üzüm, sadece İtalya’da yetiştiriliyor. Antalya Bölgesi’nde gıda dağıtım alanında faaliyet gösteren Gülel Ailesi’nin 1999 yılında Kemal Kükrer sirkelerinin isim hakkını satın almasının ardından sektörde yoğunlaşan pazarda hakimiyet, Fersan, Kemal Kükrer, Doğanay, Tariş ve Kühne’nin elinde bulunuyor.

 

Haberin Devamı

Balla karıştırdı yeni marka yarattı

KEMAL Kükrer, bal ile elmayı doğal yöntemlerle üreterek ballı elma sirkesini üreten ilk firma oldu. Gençlerde sirke alışkanlığı sağlamak için nar, vişne ve
hurma gibi farklı tatlarla üretim yapan firma, Sultan Bağları adıyla da daha ekonomik bir markayı piyasaya sürdü.

 

Pirinçlisi Çin’den şaraplısı İtalya’dan

ÇİN ve Japon mutfağında yaygın olarak kullanılan pirinç sirkesi, Türkiye’de Mitsukan Rice, Amoy, Thai Heritage, Save Plus, Chitsuruya Sushi gibi ithal markalarla girdi. Et ve sebze yemeklerinde kullanılan şampanya, kırmızı ve beyaz şarap sirkesi ise Mengazzolli, Villa Bellenta, Clovis, Aceteficio Meng markalarıyla market raflarında yerini aldı.

 

Haberin Devamı

Limon kattı  yüzde 30 büyüdü

ŞALGAM suyu ile ön plana çıkan Doğanay, balsamik, elma ve üzüm sirkesi kapasitesini 4 milyon litreye çıkararak yıl sonuna kadar yüzde 10 büyüme hedeflerken, 2008 yılında yüzde 30 büyüme gerçekleştiren Fersan’da üzüm ve elma sirkesine son olarak limonlu sirkeyi ekledi.

Yazarın Tüm Yazıları