Paylaş
KİŞİ başına düşen yıllık tüketim 2.5 litreden 6.5 litreye çıkmasına rağmen, her gün 59 milyon litre maden suyunun şişelenemeden kaynağında boşa aktığı Türkiye’de şirketler, şimdi rotayı uluslararası pazarlara çevirdi. Bunda da uluslararası pazarlarda Türkiye’de yeni piyasaya sürülen meyve aromalı ve gazı azaltılmış hafif içimli ürünlere olan talebin hızla artması etkili oldu. Krize rağmen geçen yıl yüzde 20’lik büyüme oranlarını yakalayarak, pazar hacmini 700 milyon TL’ye ulaştıran şirketler, 10 milyon dolar olan ihracatı, ilk etapta 50 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.
Dice Kayek tasarımı
Maden suyunda pazarın hızla aromalı ürünlere kayması, limon, çilek, vişne, elma gibi klasik tatlara nar, nane, kavun, ve karpuzun da eklenmesini sağladı. Akmina’nın üreticisi Danone’nin ardından Premium Life markasıyla gazı azaltılmış, hafif içimli maden suyunu piyasaya süren Uludağ da, uluslararası pazarlarda Fransız Perrier’e rakip olmaya hazırlanıyor. Şişe ve etiket tasarımını Dice Kayek’in yaratıcısı Ece ve Ayşe Ege’nin yaptığı Premium Life’ın uluslararası lansmanını Moscow World Food ve Almanya’daki Anuga Gıda ve İçecek Fuarı’nda gerçekleştirmeyi planlayan Uludağ, Premium’u dünya markası yapmayı amaçlıyor. Kınık da, Pepsi Grubu adına yurt dışı için özel olarak ürettiği ViViDo marka 5 farklı meyve aromalı maden sularına nane, kavun ve karpuz aromalılarını ekleyerek, farklı tatlarla yurt dışı pazarlarda etkili olmaya çalışıyor.
38 şirket rekabet ediyor
Toplam 1 milyon 570 bin şişe maden suyunun tüketildiği Türkiye’de ilk meyve aromalı maden suyunu üreten Freşa, geçen nisan ayında da Mixy’i piyasaya sürdü. 52 yıldır maden suyu üretimi gerçekleştiren Beypazarı’nın vişne, elma, çilek ve limon aroma ürünleri piyasaya sürerken Sırma da, çilek aromalı vitaminli maden suyuna narı da ekledi. Sarıkız, ahududu aromalı maden suyuyla sektörde fark yaratmaya çalışırken, Çınar, karışık meyve aromalı maden suyu çeşitleriyle rekabete katılıyor. Özkaynak da piyasaya sürdüğü 5 farklı aromayla pazardaki payını artırmaya çalışıyor. Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, bakanlıktan ruhsat almış 38 şirket maden suyu sektöründe faaliyet gösteriyor. Türkiye’deki kaynak sularının Avrupa’da üretilenlere oranla mineraller açısından zengin olması, ihracat şansını artırıyor.Farklı ülkelere ihracat yapan firmalar, yeni nesil ürünlerle 10 milyon dolar olan ihracatı 50 milyon dolara çıkartmayı hedefliyorlar.
Premium’u dünyaya açıp Perrier’e rakip yapacak
DOĞAL ve meyve aromalı maden sularıyla sektörde rekabet eden Uludağ, yeni piyasaya sürdüğü Premium Life maden suyu ile yurt dışı pazarları hedef alıyor. Bu yolla, Fransızlar’ın dünyaca ünlü Perrier maden suyuna rakip olmayı amaçlayan Uludağ, özel tasarım şişesiyle de dikkat çekiyor. Gaz miktarı düşük olması nedeniyle içim kolaylığı sağlayanUludağ Premium, restaurant, kafe, otel ve gurme shopların ardından zincir marketlerin raflarda da yerini aldı. Firma, Uludağ Premium, Moscow World Food ve ekim ayında Almanya’da yapılacak Anuga Gıda ve İçecek fuarlarında tanıtılarak ihracatta ön plana çıkmayı amaçlıyor.
Sadece yüzde 6’sı şişelenebiliyor
KISA adı MASUDER olan maden Suyu Üreticileri Derneği Genel Sekreteri Nizamettin Şentürk, “Türkiye’de yapılmış olan maden suyu kaynak envanteri çalışmasına göre günlük maden suyu boşalımı yaklaşık 63 milyon litre. Biz bu potansiyelin sadece yüzde 6-7’lik bölümünü kullanabiliyoruz. Kalan 59 milyon litre boşa akıyor. Bu da ihracatta henüz istenilen noktada olmamamızdan kaynaklanıyor” dedi.
Paylaş