PaylaÅŸ
YILLIK hacmi bahçe ürünleriyle birlikte 250 milyon liraya ulaÅŸan hobi amaçlı el aletleri sektöründe, baharın gelmesiyle birlikte yeni sezon açıldı. Son 10 yılda sayıları hızla artan yapı marketlerin müşterilerine yeni hobiler kazandırma yarışına girmesi, el aletleri pazarının krize raÄŸmen üç yılda yüzde 30’luk büyümesini saÄŸladı. Buna da, yapı marketlerde organize edilen hobi edinme aktivitelerinin özellikle 50 yaşın üzerindeki emekliler ile kendi iÅŸini kendi görmek isteyen 25-45 yaÅŸ grubundaki bağımsız kadınlar üzerinde etkili olması yol açtı. Amatörlere yönelik ürünler pazarının yüzde 25’ini emekliler, yüzde 7’sini de kadınlar oluÅŸturdu. Satılan her 100 el aletinden 60’ını ise 30 yaşın üzerindeki eli yatkın, tasarrufa önem veren, akılcı kullancılar alıyor.Â
Kolay kullanımın etkisi
Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araÅŸtırmaya göre, matkaptan dekupaj testeresine, delicilerden gönyeye, kesme makinelerinden zımpara aletlerine kadar bir çok ürüne kullanım kolaylığı kazandırılması, evlerde kullanımını yaygınlaÅŸtırarak, tamir ve tadilatın hobiye dönüşmesini saÄŸladı. Tüketiciler yapı marketlerde saÄŸlanan çeÅŸitli demo, aktivite, kurs ve seminerler sayesinde yeni ürünlerin kullanımını marketten daha çıkmadan uygulamalı olarak öğrenebiliyor. Sektörde, Bosch, Skil, DeWalt, Black&Decker gibi uluslararası markalar ön plana çıkarken, Makita, Metabo, Hilti, AEG, Hitachi, Atlas Copco, Ryobi gibi markalar da rekabette yerini alıyor.Â
Setler cazip geliyor
Talep, 100’den fazla parçası bulunan aksesuarlı hobi setlerine kayıyor. Tek bir ürün fiyatına farklı özelliklere sahip bir çok ürünün birlikte alınmasına imkan sağlayan bu setlerin fiyatı, markaya ve özelliklerine göre değişebiliyor. 25 TL’den başlayıp, 300 TL’ye kadar çıkabiliyor. El aletleri kategorisinde, akülü matkaplar, daire ve dekupaj testerelere, hobi setleri ve ısı tabancaları, kaynak makineleri, taşlamalar, tezgah üstü makineler ve zımpara gibi 20’ye yakın farklı ürün grubu bulunuyor.
Matkap ilk sırada
TÜM dünyada olduğu gibi Türkiye’de de elektrikli el aletleri arasında en fazla satılan ürün matkap oluyor. Türkiye’de yılda satılan matkap sayısı 250 bini buluyor. İkinci sırada ise akülü ürünler geliyor. Bu ürünlerin satışlardan aldığı pay yüzde 25’i buluyor. Türk tüketicisi artık vidalama, kırma, delme işlemlerini kendisi yapıyor. Matkaplarda profesyonel kullanıma yönelik olanların fiyatları 100 TL ile 1000 TL arasında değişiyor. Amatör kullanıma uygun olanların fiyatları da 20-350 TL arasında değişiyor.
Mezuranın yerini lazer alıyor
ARTIK şerit metre ya da mezuraların yerini lazer teknolojisi ile çalışan ve 250 metreye kadar mesafe, hatta alan, hacim ölçebilen cihazlar alırken, yüksek güç ve performansa sahip kırıcı deliciler sayesinde en büyük kaya ve beton parçaları bile rahatça delinebiliyor ya da un ufak edilebiliyor. Taşlama makinelerinin fiyatları 250 TL’ye kadar çıkabilirken, delici, kırıcı gibi makinelerin fiyatları ise 150 TL’den 1000 TL’ye kadar ulaşıyor.
Tek dokunuşla budama yapılıyor
DOĞRU makine ve uygun aksesuarlar ile ahşap, mermer, beton, metal gibi her türlü malzeme pürüzsüz hale getirilebiliyor. Yeni boya püskürtme tabancaları sayesinde de hem zamandan hem de boyadan tasarruf edilebiliyor. Bahçede uzun zaman alan ve zahmetli olan budama işi artık tek bir tetiğe basmak suretiyle yapılabiliyor. Böylece elektrikli el aletleri büyük güç gerektiren işlerin zahmetsizce, uzun zaman gerektiren uygulamaların çok daha kısa sürelerde gerçekleştirilmesi için insan hayatını kolaylaştıran sayısız ergonomik çözüm sunuyor.
PaylaÅŸ