Krem ve köpük düştü tıraş jeli 10 milyon dolara doğru yöneldi

KENTLİ erkeklerin tıraşta jel kullanımına ağırlık vermesi, sabun ve kremin ardından tıraş köpüklerinin de saltanatını bitiriyor. Tıraş jellerinin zincir marketlerde aldığı pay, yüzde 47’ye çıktı. Tıraş jellerindeki satış hedefi bu yıl 10 milyon dolara çıktı.

SABUN ve kremin ardından tıraş köpüklerinin de saltanatı bitiyor. Bunda da kentli Türk erkeklerinin tıraş olurken jel kullanımına kayması etkili oluyor. Tıraş jellerinin perakende zincir marketlerinde aldığı pay, son iki yıl içinde yüzde 5’ten yüzde 47’ye kadar çıktı. Firmalar, 2008 yılını 5.4 milyon dolarlık pazar hacmiyle kapatan ve tahrişi önleyip, cildin kayganlaşmasını sağlayan tıraş jellerindeki satış hedeflerini bu yıl krize rağmen 10 milyon dolar olarak belirledi.

350 kez jilet darbesi

Yapılan araştırmalara göre, erkeklerin cildi tıraş olurken her seferinde ortalama 350 kez jilet darbesiyle karşı karşıya kalıyor. Bu da ciltte kızarık ve tahrişe yol açıyor. Jiletin cilt üzerinde kolayca kaymasını sağlayan sabun, krem ve köpüklere son olarak eklenen jellerin kullanımının kolay ve ekonomik olması, pazar payının hızla artmasını sağlıyor. Papatya, meyan kökü, lavanta yağı, aloe vera, E vitamini ve gliserin içerikleriyle geliştirilen jeller, bir yandan aldığı jilet darbelerine karşı cildi korurken, tıraş bıçağını ciltte kolayca kaydırıyor.

Yüzde 7 büyüdü

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, 3 firmanın 4 farklı markayla hakim olduğu pazarda Eczacıbaşı, Nivea For Men’in Extreme Comfort’uyla, Procter & Gamble Gillette’in Fusion Gel serisiyle, Evyap’ın da Arko ve Gibbs’in jelleriyle rekabet ediyor. Pazarın ekonomik krize rağmen 2009 yılının ilk 2 ayında bile geçen yıla oranla yüzde 7 büyümesi, firmaları farklı ürün arayışlarına sokuyor. 7 firmanın faaliyet gösterdiği pazarda hakimiyeti elinde bulunduran Procter & Gamble’ın, Gillette Fusion Jel’i aloe vera, E vitamini ve gliserin içerikli, Eczacıbaşı’nın Nivea For Men Extreme Comfort’u papatya ve meyankökü özü içeriyor.

Erkeğin 725 saati tıraşta geçiyor

Erkekler, yaşamları boyunca ortalama 14 bin 400 kez tıraş oluyor. Ortalama 3 dakika sürmesi nedeniyle erkekler tıraş için toplam 725 saat ayırmak zorunda kalıyor.

Firmalar, Türk erkeklerinin haftada ortalama 2, ayda 8 kez olan tıraş alışkanlığını ayda en azından 9’a çıkarmayı, pazarı yüzde 10 büyütmeyi amaçlıyor.

Köylerde krem yaygın

NIELSEN’in Türkiye genelinde yaptığı araştırmalarda kırsal kesimlerde ağırlıklı olarak tüketilen tıraş kremleri yüzde 39’luk payla hálá ilk sırada yer alıyor. Kremleri, yüzde 36’yla köpükler, yüzde 18’le jeller izliyor. Sabunların payı da yüzde 7’yi buluyor. Kremler ortalama 4-5 TL’den satışa sunulurken, tıraş köpükleri 5-6 TL, jeller ise 6-7 TL’ye satılıyor.
Yazarın Tüm Yazıları