Istakoz gibi kızarmak istemediler 32 milyon YTL’lik pazar yarattılar

ESMER tenlilerin güneşten korunması için 15 faktörlü kremler yeterli olmasına rağmen, son bir yıl içinde 40-50 faktörlü kremlerde talep patlaması yaşandı.

Fiyatı düşük korumalılara oranla daha pahalı olan bu kremler sayesinde pazar, son bir yılda yüzde 25 büyüyerek, 16 milyon (32 milyon YTL) Euro’luk hacme ulaştı.

KISA sürede bronzlaşma uğruna, 3 saat yerine, 7 saat güneş altında kalan Türk tüketicileri, ıstakoz gibi kızarmamak için şimdi, 40-50 faktörlü güneş kremlerine saldırdı. Son bir yılda yüzde 25 büyüyerek, 16 milyon (32 milyon YTL) Euro’luk hacme ulaşan güneş kremleri pazarındaki bu gelişmeye de, 15 faktörlülere oranla fiyatı üçte bir oranında daha pahalı olan 40-50 faktörlü kremler yol açtı. Esmer tenlilerin güneşten korunması için 15 faktörlü kremler yeterli olmasına rağmen, son bir yıl içinde 40-50 faktörlü kremlerde talep patlaması yaşandı. Buna da, güneşlenme adabını bir türlü edinemeyen tüketicilerin, korunmada da aşırıya kaçması neden oldu.

REKABET KORUMA FAKTÖRÜNDE

Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, güneş ışınlarının sağlık açısından oluşturduğu riskleri azaltmak isteyen üretici firmalar arasındaki rekabet, koruma faktörlerine kaydı. Güneş kremlerinde koruma faktörleri artık 100’e kadar çıkarttı. Ayrıca firmalar, cildi sıkılaştıran, nemlendiren, parlatan, yüze özel ve güneş sonrası gibi yeni geliştirdikleri ürünlerle de paylarını artırmaya çalışıyor. 50 markanın rekabet ettiği pazarda, yoğun iş hayatı yüzünden tatile çıkma fırsatı bulamayan kadın tüketicilere özel, ’güneşsiz bronzlaşma’ sağlayan ürünlere de ağırlık veriyor. Bu ürünlere olan talep de yılda yüzde 10 artıyor

50 FAKTÖR YOK SATIYOR

3 yıl öncesine kadar güneş koruma faktörü 2 ile 8 arasında değişen sprey ürünleri tercih eden Türk tüketicisi, şu anda en fazla 30 ile 50 arasında değişen koruma faktörlü ürünleri kullanıyor. Daha önce sadece Roche, Bayer gibi firmalar tarafından üretilen yüksek koruma faktörlü kremlerinin oluşturduğu pazara, talep artışıyla birlikte Nivea, Loreal, Ambre Solaire, Omnia, Seba Med, Christan Dior gibi kozmetik firmaları da girdi. Koruma faktörünün yanısıra güneş kremlerinde artık kırışıkları engelleyen Boswelox, cilt lekelerini azaltan Melanin control gibi teknolojiler de kullanılıyor. Güneş bakım ürünlerinde hem vücudu hem de saçı zararlı etkilerden koruyan, güneş sonrası ürünlerde de yatıştırıcı, onarıcı, nemlendirici özellikler de ön plana çıkıyor.

ÇOCUKLAR KORUMA ALTINDA

Ayrıca, çocukları ve bebkeleri güneş ışınlarından koruyan ürünlere de talep hızla artıyor. Ekstra suya dayanıklı ve güneş ışınlarını yansıtan ürünlerin pazardan aldığı pay artık yüzde 25’i buluyor. Güneşe karşı koruma sağlayan bu ürünler, sprey, losyon ve krem olmak üzere 3 farklı gruba ayrılıyor. Üründe güneşten koruma filtrelerinin oranı arttıkça, akışkanlık da azalıyor. 2 yıl öncesine kadar düşük koruma faktörlü sprey ve losyon ürünlerinin yüzde 55’ine hakim olduğu pazarı artık yüksek koruma faktörlü kremler elinde bulunduruyor. Krem tipi ürünlerin aldığı pay ise yüzde 70’leri buluyor. Koruma faktörleri ve özelliklerinin yanısıra, kremlerde kullanılan filtre teknolojisi de her yıl geliştiriliyor. Bundan önce teni kaplayarak, güneş ışınlarının yansıtılmasını sağlayan kremler ağırlıklı olarak pazarlanırken, şimdi hücrelerin de içine işleyerek, hem içten hem de dıştan koruma sağlayan kremler ilgi görüyor. Bu ürünler hem derinin alt katmanlarına kadar inebilen UV ışınlarının cilt yapısını değişikliğe uğratmasını, kırışıkları ve güneş lekelerini engelleyebiliyor, hem de derinin hücrelerine işlemeyip üst yüzeyinde kalan UV ışınlarının zararlı etkilerini azaltıyor.

YÜZDE 95 İTHAL

50 markanın faaliyet gösterdiği pazarın yüzde 95’ine ithal ürünler hakim durumda. satışlarda öne çıkan markalar Nivea, Omnia, Sebastian, Clarins, Provention Soleil, Hulia Solaire, Arko, Neutrogena, Cobbertone, Lancester, Biotherm, Vichy, Clinique, Shiseido, Hawain Tropical gibi isimlerden oluşuyor.

Kadınlar hem koruma hem bronzluk istiyor

YENİLİĞİN
her sektörde olduğu gibi güneş bakım ürünleri sektöründe de büyük bir beklenti oluşturduğuna değinen Loreal Paris Grup Ürün Müdürü Sinem Sandıkçı, "Kadınlar korunma ve bronzluğu aynı anda sağlayan ürünler istiyorlar. Hem güneşe karşı koruma hem de kırışıklara ve lekelere karşı etkili ürünler, satışlarda ön plana çıkıyor. Ayrıca, kolay püskürtülen, yangın riski taşımayan, her açıdan rahatca sıkılabilen spreyler de kullanımı kolaylaştırıyor" dedi.

Türkler tedbiri elden bırakmıyor

GEÇTİĞİMİZ
yıl en fazla 28 faktörlü ürünleri ile faaliyet gösterdiklerini söyleyen Seba Med’in ithalatçısı Uçkan Ürün Müdürü Saltuk Alev, "Bu yıl gelen talep doğrultusunda 60’a kadar çıkan faktörlerde ürün pazarlamya başladık. Başka türlü rekabet edebilmemiz imkansızdı. Küresel ısınma, ozon tabakası ile ilgili duydukları sonucunda korunmaya gün geçtikçe daha fazla önem veren Türkler’in talebinin önümüzdeki yıl daha yüksek koruma faktörlü ürünlerde yoğunlaşmasını bekliyoruz" dedi.
Yazarın Tüm Yazıları