İNTERNET'in popüler açık artırma sitelerinden HemAlHemSat.com'un bu yıl ilkini organize ettiği "en ilginç ürünü sat, hediyeyi kap" yarışmasında, şampiyon belli oldu.
Yarışmada, Sambicot adlı İnternet kullanıcısının "Bvlgari Afterlife Edition" markasıyla satışa sunduğu "cepli kefen", en ilginç ürün seçildi. Böylece, cepli kefen, yarışmanın ödülü olan Canon EOS 300D'yi kapmayı başardı.
İnternet kullanıcılarının her türlü ürünü alıp satabildiği bir ortam oluşturan HemAlHemSat.com'un düzenlediği bu yarışma, sitede açık artırmaya konulan tüm ilginç ürünleri kapsadı. Yarışmaya, ilginç özelliklere sahip, kimsede bulunmayan toplam 645 ürün katıldı. Katılım için sadece ürünün satış ilanını vermek yeterli oldu.
21 Mart'ta başlayan yarışmanın başvuru süresi, 15 Mayıs 2006 tarihinde sona erdi. 645 ürününün başvurduğu yarışmada, satıcı ya da alıcı için manevi değer taşıyan, başka hiç kimsede bulunmayan, bugüne kadar satışı düşünülmemiş olan 98 ürün katılım hakkı kazandı. Ardından halk oylamasına geçildi. Böylece, 132 bin 351 kişinin oylarıyla 98 ürün arasında ilk 20'ye giren finalistler belirlendi.
Bu 20 finalist, aralarında benim de yer aldığım 22 kişilik jüri tarafından yeniden değerlendirildi. Kimi, "20 yaş dişi"ni kimi de "kankası"nı satışa çıkararak, kimileri de ninesinin "takma dişleri"yle Canon EOS'u kapmak için yarıştı.
YARIŞMANIN ŞAMPİYONU
Yarışmada birinciliği kazanan "cepli kefen", her ne kadar jüri üyeleri arasına sonradan katılmış olsam da, benim de favorilerim arasında yer alıyordu. Birincilik kazanan bu kefen, sadece cepli değil, aynı zamanda Bvlgari anahtarlık ta içeriyor. Bu anahtarlığa, araç ya da ev anahtarı takılabiliyor. Ayrıca, kefenin ön yüzünde iki cep bulunuyor. Cep ebatları, 1 milyon 600 bin Euro'luk bir birikimi kaldıracak boyutlarda.
AĞLAMA EKİBİ
Canon EOS'u her ne kadar "cepli kefen" kapsa da, benim favorilerim arasında "Ağlama ekibi" de yer alıyordu. Doğum, düğün, cenaze, parti gibi her türlü organizasyonlarda, görev alan bu ekip, alkışlayarak ya da ağlayarak, organizasyonda topluluğa heyecan katma görevini üstleniyor. Alkış ve ağlama dozunu organizasyonu gerçekleştiren kişi ve kuruluş belirliyor. 20 kişilik ekibi, kiralamanın bedeli 1000 YTL'yi buluyor.
YALNIZLIK ÇEKENLERE
Japonya'dan ithal edilen bu ürün, yatarken yalnızlık çekenler için kol işlevini de görüyor. Yastığa baş konulduğunda, kol otomatik olarak vücuda sarılıyor ve biriyle yatıyormuş hissi oluşturuluyor. Bu yastığın diz şeklinde olanı da yarışmanın diğer aday ürünleri arasında bulunuyor.
MEZAR MÜHENDİSİ
Ziraat mühendisi olan yarışmacı, mezarlara profesyonel peyzaj hizmeti veriyor. Mezarı düzenlemekle kalmıyor, aynı zamanda bir yıl süreyle bakım ve temizlik işlerini de üstleniyor. Yarışmacıyla e.posta yoluyla bağlantı kurulabiliyor.
SEVGİLİ MONTU
Finale kalan ürünler arasında yer alan sevgili montu, eşlerin soğuk kış günlerinde sarılmayı bırakmadan dolaşmasına imkan sağlıyor. Yarışmacının kız arkadaşı için geliştirdiği bu ürün, Puma mont ve Nike yün eldivenden oluşuyor. Montun sırt kısmına eklenen eldiven, sarılma işlemi sırasında elin soğuktan üşümesini engelliyor. Eldivenin açısı ve yeri isteğe göre değişebiliyor.