İnce çorapla kadınlara masaj bile yaptılar, 50 milyon doları buldular

TÜRK firmaları geliştirdikleri fiyonklu, sarmaşıklı, yapraklı, dantelli, ekose ve fileli modellerle, desenli kadın çorabı pazarının lideri İtalya’nın tahtına göz dikti. Farklı desen ve renklerde üretilen bu çoraplar sayesinde pazar da 50 milyon dolarlık hacme ulaştı.

Bunda desenli ve renkli çorapların yanı sıra, kalça toparlayan silikonlu, basenleri kamufle eden korseli, cildi yumuşatan nemlendiricili, yürürken ayaklara masaj yapan çoraplar da önemli rol oynadı.

YILLIK 1 milyar doları bulan üretiminin yüzde 90’ını ihraç ederek, erkek çorabında dünya lideri Çin’i zorlayan Türkiye, şimdi de ürettiği fiyonklu, sarmaşıklı, yapraklı, dantelli, ekose ve fileli modellerle, desenli kadın çorabı pazarının lideri İtalya’nın tahtına göz dikti. Geliştirdikleri farklı desen ve renklerdeki çoraplarla hızla büyüyen sektörler arasına giren kadın çorabı pazarı, 50 milyon dolarlık hacme ulaştı. Pazarın bu kadar büyümesinde desenli ve renkli çorapların yanı sıra, kalça toparlayan silikonlu, basenleri kamufle eden korseli, cildi yumuşatan nemlendiricili, yürürken ayaklara masaj yapan çoraplar da önemli rol oynadı. Klasik ağırlıklı pazarda, bu tür çorapların aldığı aldığı pay yüzde 15’leri buldu./images/100/0x0/55eb1d21f018fbb8f8ac00b2

ERKEK ÇORABINDA 305 FİRMA: Erkek çorabı üretiminde dünyanın ikinci, ihracatta ise üçüncü büyük ülkesi konumunda bulunan Türkiye, 1 milyar dolarlık üretiminin 900 milyon dolarlık kısmını ihraç ediyor. Toplam 305 kayıtlı firmanın rekabet ettiği pazarda, 170 firma soket çorap üretimi gerçekleştiriyor.

KADINDA 5 BÜYÜK FİRMA: İnce kadın çorabı üretiminde ise 5 büyük firma 10 farklı markayla rekabet ediyor. Parizyen, Müjde, Penti, Vog, İtaliana, Berk gibi markaların ön plana çıktığı pazarda, trend son iki yıl içinde desenli ve renkli ince çoraplara kaydı. Bunda da, Türk kadınlarının çorapta yenilikleri takip edip, daha cesur tercihlerde bulunması etkili oldu.

DESENDE RAKİPSİZ: Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, daha önce İtalya’dan ithal edilen renkli ve desenli, soket, külotlu ve pantolon çoraplarını Türkiye’de Penti’nin üreticisi Öğretmen Çorap üretti. Penti’yi, Müjde, Vog, İtaliana ve diğer markalar izledi. Böylece, naylon çoraplar, çiçekler, yapraklar, sarmaşıklar, geometrik desenler, puantiyeler, dantellerle kaplandı. Bunları kurdeleler ve fiyonklar izledi.

İLGİ GÖREN DESENLER SERİ ÜRETİLİYOR: Artık, firmalar, markalarını güncel tutabilmek için yüzlerce desen ve model geliştirmek zorunda kalıyor. Bu desen ve danteller, hemen hemen tüm kadın çoraplarında kullanılıyor.

İNCE ÇORAPTA SİYAH TAHTINI KORUYOR: Pazardan, pamuklu soket çoraplar, yüzde 57 pay alırken, ince sentetik külotlu çorapların payı yüzde 16, sentetik soketler yüzde 8, ince dizboyu çoraplar ise yüzde 6’da kalıyor. İnce kadın çorabı tercihinde ilk sırayı siyah alırken, turuncu, turkuaz, pembe, sarı renkli çoraba olan talepte hızla artıyor.

Uzun bacakta enine, tombulda boyuna desen

ÖĞRETMEN Çorap’ın Penti Marka Müdürü Işıl Çolpan, "Çoraplarda enine çizgiler, bacakları daha kilolu toplu gösteriyor ama görüntünün daha düzgün olmasını sağlıyor. Bu nedenle uzun bacaklıların tercihi enine desenden yana olması gerekiyor. Bacakları toplu olanlar dikine çizgili, bacakları düzgün olmayanlar da sarmal geometrik desenleri kısa boylular daha ufak desenli çorapları tercih etmeli" dedi.

Düzde marka, desenlide doku

PENTİ’nin araştırmasına göre desenli çorap alınacağı zaman genellikle daha çok çeşidin bulunduğu, sergilemenin daha iyi olduğu yerlere gidiliyor. Düz çorap söz konusuysa alınan yer değil, marka ön plana çıkıyor. Düz çorap alımında kararı etkileyen bir unsur da kampanyalar. Çalışan kadınlar düz çorap almak için girdikleri mağazada desenli çorap beğenirse her ikisini de alabiliyor.

Çiçek desenlileri gençler, simlileri sıradışılar alıyor

EKOSE, çiçek gibi desenleri içeren çorapları gençler, simli ve taşlı çorapları ise sıradışılıktan hoşlananlar tercih ediyor. Kalça toparlayan silikonlu, basenleri kamufle eden korseli, cildi yumuşatan nemlendiricili, yürürken ayaklara masaj yapan çoraplara da talep hızla artıyor. Artık üretimde düşük belli, parmak aralı, antibakteriyelli çoraplara da ağırlık veriyor.

Çorapta 150 farklı desen

PENTİ
markasının sahibi Öğretmen Çorap Fabrikası Genel Müdürü Sami Kariyo, desenli çorap satışlarının geçen yıla oranla bu yıl yüzde 40’lık bir artış gösterdiğini belirtirken, bu artışta, koleksiyonlarındaki çeşitliliğin ve tüketici taleplerini kısa sürede karşılamalarının etkisinin büyük olduğunu söyledi. Sami Kariyo, "Penti olarak 150 farklı desene sahip ince çorabımız var. Bu kadar geniş bir koleksiyona sahip firma sayısı çok azdır. Desenli çoraba Türkiye’de dışında Doğu ve Orta Avrupa’dan da çok talep geliyor" dedi.

Teknoloji gelişiyor, çeşit artıyor

ÜRETİMDE kullanılan teknolojide yaşanan gelişmelerin sadece desen, renk ve estetik açıdan farklık yaratmadığını aynı zamanda çorapların bir çok fonksiyonel özellik kazanmasını sağladığını söyleyen İstanbul Çorap Grubu Genel Müdürü Niso Doenyas şöyle konuştu: "Farklı ürünlerin gelişmesiyle birlikte bu yıl gerek iç piyasada tüketimde, gerekse ihracatta önemli oranda artışlar yaşanacak. Bugün gelişen teknoloji sayesinde, çok özel fonksiyonlara sahip, daha dayanıklı kadın çorapları tüketiciye ulaşmakta."

Dupont naylonu keşfedince ince kadın çorabı ucuzladı

20’nci yüzyılın başlarından itibaren etek boylarının bacakları gösterecek oranda kısalmaya başlamasıyla birlikte çoraplar da estetik boyutlarıyla kadın yaşamına girdi. 1930’lu yıllarda ipek çoraplar kadınların favorileri haline gelirken 1940’ların başında tekstil sektöründe yaşanan sıkıntılar ipek çorapları da vurdu. Savaş zamanında karaborsadan ipek çorap alamayan kadınlar, çıplak bacaklarının arkasına çorap dikişlerini taklit eden çizgiler çekmeye başladı. Dupont naylonu keşfedince çorabın fiyatı ucuzladı.
Yazarın Tüm Yazıları