Paylaş
ATATÜRK Havalimanı'nın otoparkı, bayram ve yılbaşı tatili nedeniyle bir indirim kampanyası düzenledi. Tatilcilerin indirimli kampanyadan yararlanabilmesi için araçlarını en az 10 gün otoparkta bırakmaları gerekiyordu. Tatili kısa kesip, aracını erken almak isteyenler ya günlük tarife üzerinden ücret ödedi ya da süre dolana kadar aracı otoparkta bıraktı.
ATATÜRK Havalimanı'nın otoparkını işleten Tepe-Akfen-Vie (TAV) ortaklığı, bayram ve yılbaşı tatili nedeniyle ilginç bir kampanya düzenledi. Kampanya şartını yerine getiren tatilcileri ödüllendiren otopark işletmesi, şarta uymayan müşterilerini de cezalandırma yoluna gitti.
Otopark işletmecisi, kampanya süresince araçlarını havalimanı otoparkına bırakanlara 25 milyon liralık özel bir fiyat uyguladı. Ancak, tatilcilerin bu indirimli fiyattan yararlanabilmesi için otopark işletmecisinin koyduğu şartı mutlaka yerine getirmeleri gerekiyordu. Bu da, araçlarını otoparka bırakanların en az 10, en fazla da 12 gün tatil yapmalarını zorunlu kılıyordu.
Tatilini kısa kesip, aracını 10 günden önce otoparktan almak isteyen müşteriler, bu kez işletmecinin hışmına uğradı ve günlük tarifeden ücret ödemek zorunda kaldılar. Günlük tarifeden ücret istemeyen müşteriler ise 10 günlük süre dolana kadar araçlarını otoparkta bırakma yoluna gitti. Bu müşteriler 10 günün sonunda 25 milyon lirayı ödeyerek araçlarını otoparktan kurtarabildiler.
Okuyucularımızdan Ahmet Serin ve A. Önal da otopark işletmecisinin kampanya şartına uymadığı için cezalandırdığı müşteriler arasında yer alıyor. Serin, 10 günden az tatil yaptıkları için Atatürk Havalimanı otopark işletmecisine 13 milyon 500 bin lira, Önal ise 8 milyon lira fazla ödemek zorunda kaldı. Serin'e 25 milyon liralık indirimli tarife yerine 38 milyon 500 bin liralık günlük tarife uygulandı. Önal'dan da 33 milyon lira otopark ücreti alındı.
ARACI BIRAKTI
Adnan Bezir'den ise tatilini erken bitirdiği için 25 milyon lira yerine 44 milyon lira otopark ücreti istendi. Bezir, otopark işletmecisine 19 milyon lira ceza ödememek için tepkisini eve taksiyle dönerek gösterdi. Aracını ise iki gün sonra otoparka giderek ceza ödemeden aldı.
Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu, okuyucularımızın başvurusu üzerine Atatürk Havalimanı Otopark İşletmecisi TAV'ın yetkililerinden Serap Övül'le görüştü. Övül, amaçlarının terminal ve otoparkı kullanan yolculara maksimum kaliteyi sunmak ve en iyi servisi vermek olduğunu söyledi. Müşterilerin kampanyayı yanlış anladıklarını da savunan Övül, kampanya koşullarını da gazete ilanları ve el broşürleriyle duyurduklarını söyledi. Övül, ‘‘El broşürü ve gazete ilanlarıyla tanıttığımız kampanya kapsamında, Ramazan Bayramı ve Yılbaşı tatili süresince, araçlarını 10, 11 veya 12 gün otoparka bırakanlardan 25 milyon lira talep edildi. Ancak daha az sürede otoparkta kalan araçlar kampanya kapsamına alınmadı. Dolayısıyla bu promosyondan aracını otoparka 10 günden az bırakanlar yararlanamadı’’ dedi.
Kablolu TV faturaları artık aylık değil
TÜRK Telekom, daha önce aylık olarak gönderdiği 2 milyon 500 bin liralık kablolu Televizyon faturalarını bundan böyle üç ayda bir 7 milyon 500 bin lira olarak göndermeye başladı. Fatura başına posta masrafı 200 bin lirayı bulan Türk Telekom, bu uygulamayla 320 milyar lira tasarruf yapmayı amaçlıyor. Fatura ve posta masraflarının azaltılması için kablolu yayın izleyicilerine üç aylık ücretin toplu olarak gönderileceğini söyleyen yetkililer ‘‘Bir faturanın hazırlanması yaklaşık 200 bin liraya maloluyor. 20 ilde toplam 872 bin 327 abonemize her ay gönderilen faturalar, Türk Telekom'a büyük yük oluşturuyordu. Bu giderin azaltılması için faturalar artık gelecek iki ayı da kapsayacak şekilde her üç ayda bir gönderilecek. Bu uygulamayla 320 milyar lira daha az posta masrafı ödeyeceğiz. Üç aylık ödeme yapan abonelerden, bu üç aylık süre içerisinde hizmetten yararlanmaktan vazgeçenler olursa ödedikleri fazla para, kendilerine iade edilecek’’ dedi.
THY13 saat bekletti
TÜRK Hava Yolları'yla İstanbul'a gelecek yolcular, kar yağışı nedeniyle yılbaşı arifesinde New York'ta havaalanında mahsur kaldı. Uçağın kalkması için 10 saat havaalanında üç saat de uçakta bekletilen yolcular, THY'nin ilgisiz kalmasından şikayetçiler. Okuyucularımızdan Gaye Akdere'nin başvurusu ile ilgili olarak görüştüğümüz THY yetkilileri, uçuşu iptal etmeme gerekçesi olarak yolcuların mağdur edilmek istenmemesini gösterdi. Yetkililer ‘‘Eğer uçuşu iptal etseydik, yolcularımız yılbaşı arifesinde zor durumda kalacaklardı. Yılbaşı yoğunluğu nedeniyle ertesi gün de uçakta yer bulamayabilirlerdi. Biz uçuşu gerçekleştirip yolcularımızı İstanbul'a getirmek için çalıştık’’ dediler.
Otelde kırılan abajurun bedelini ödedi
OTELDE, kırılan eşyaların bedeli, müşterilere fatura edilebiliyor. Okuyucularımızdan Zeki Batman da Ramazan Bayramı'nda gittiği Budapeşte'deki Corinthia Aquincum Otel'de kızının kırdığı abajurun bedelini 400 dolar olarak ödemek zorunda kaldı. Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz ETS Tur yetkilileri, ‘‘Zeki Batman'ın kızı, otelde aksesuar olarak kullanılan porselen pirinç bir abajuru yere düşürerek kırmış. Otellerin sigortaları, yangın, sel, hırsızlık gibi riskleri içeriyor. Kırılan aksesuarlar, risk kapsamında tutulmuyor. Dolayısıyla kırmış oldukları bir aksesuarın ücreti otel yetkilileri tarafından kendilerinden talep edildi’’ dedi.
Paylaş