Paylaş
GSM operatörleri, sabit telefon şirketleri, ADSL hizmeti veren internet şirketleri, kablolu yayıncılar ve dijital platformlar gibi, abonelik sistemiyle üyelerine hizmet veren şirketlerin, mezarda bile süren abonelik uygulamasından, 4 yılı aşkın süredir Silivri Cezaevi’nde bulunan Tuncay Özkan da nasibini aldı.
GSM şirketi Turkcell, Tuncay Özkan’ın cezaevine girdiği günden bu yana kullanılmayan cep telefonu hattına 268 TL ile 270 TL arasında değişen tutarlarda toplam 1.344 TL’lik 5 ayrı fatura çıkardı. Şirket Özkan’ın Ekim 2010 ile Şubat 2011 dönemini kapsayan bu fatura bedellerinin, ödenmesini talep etti.
Nazlıcan Özkan, babası Tuncay Özkan’a çıkarılan faturayla ilgili sosyal paylaşım sitesinde “Meğer babamın telefonu varmış. Ne hayırsız adam, 5 yıldır bir kere arayıp, sormadı...” diye espirili bir twit attı.
Süpriz faturayla ilgili Hürriyet’in Tüketici Köşesi’ne, “Taahhütlü abonelikten mezarda değil, cezaevinde bile kurtulunamıyor” diye yakınan Nazlıcan Özkan, “Benim kullandığım cep telefonu hattı da babamın üzerine kayıtlı. Turkcell, babamın cezaevine girmeden önce kullandığı telefon hattıyla ilgili benim telefonuma bir mesaj gönderdi. Mesajda, babamın ödenmemiş faturaları olduğu, bunları ödemem isteniyor” diye konuştu.
AMAÇ ABONEYİ KAÇIRMAMAK
Mevcut abonelerin rakiplere kaptırılmaması amacıyla hazırlanan taahhütlü paketler, 12 ile 24 ay arasında değişen dönemlerde sözleşmesini iptal etmeyeceğini beyan edenleri kapsıyor. Bu paketlerde tarife, genellikle rakip
firmaların benzer paket tarifelerine göre ayarlanıyor. Bu yolla tarifeyi yüksek bulan abonelerin rakip firmalara geçmesi önleniyor. Yüzde 10’dan başlayıp, rakiplerin fiyat politikalarına göre değişen oranlarda indirimleri kapsayan paketlerde abone şayet taahhüt süresi dolmadan üyeliğini iptal etmek isterse, bu kez yüksek ceza bedelleri devreye giriyor. Cezalar o kadar yüksek ki abone üyelikten
ayrılmak yerine taahhüt süresinin sonuna kadar hizmet almasa bile faturalarını her ay düzenli ödediğinde daha az zarara uğruyor.
TURKCELL’DEN FATURA AÇIKLAMASI
Tuncay Özkan’ın durumuna ilişkin Turkcell’in açıklamasında ise şöyle denildi: “Müşterilerimizin abonelik iptali ve değişiklikleri mevzuat gereği ancak kişisel onayları doğrultusunda yapılabilmektedir. Olağanüstü durumlarda müşterilerimizin yakınları veya vekilleri tarafından konu kurumumuza iletildiğinde, müşteri memnuniyetini göz önüne alarak sorunları çözmeye yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Bu koşulların hiçbirisi oluşmadığı durumlarda, abonelikle ilgili ücretler faturaya yansıtılmaya devam edilir.”
Caymak isteyene engel yasak
BİLGİ Teknolojileri İletişim Kurul’unun aldığı karar, elektronik haberleşme hizmeti veren iletşim şirketlerinin taahhütlü abonelik paketlerine bazı yaptırımlar getiriyor. Bu yaptırımlar da özellikle, üyeliğini taahhüt edilen süreden önce sonlandırmak isteyen abonelere yansıtılacak cezaları içeriyor. Buna göre aboneler, şayet üyeliklerini taahhüt ettikleri süreden önce iptal etmek isterse, işletmenin sadece o güne kadar sağladığı indirim bedelini geri talep etme hakkı bulunuyor.
Paylaş