Erkan Çelebi: Evlerin yönetimi Leonardo'ya emanet

Erkan ÇELEBİ
Haberin Devamı

INDESİT marka ürünlerin yenilenmesi için 75 milyon euroluk yatırım gerçekleştiren Merloni Elettrodomestici, evlerdeki buzdolabı, çamaşır, bulaşık, fırın gibi ürünlerin tek merkezden kumanda edilmesini sağlayan Leonardo'yu geliştirdi. Leonardo bu özelliği ile evlerin yeni hizmetçisi olacak.

LEONARDO, İtalyan beyaz eşya üreticisi Merloni Elettrodomestici'nin geliştirdiği bir bilgisayar sistemi. Bu sistem, evlerdeki buzdolabı, çamaşır, bulaşık, fırın gibi ürünlerin tek merkezden kumanda edilmesini sağlıyor. Beyaz eşyaların yönetimini devralan Leonardo bu özelliği sayesinde artık evlerin yeni hizmetçisi olacak.

Bunun için de sadece Leonardo'yu cep telefonu ya da internet aracılığıyla arayıp, yapması gereken işlerin bildirilmesi yeterli oluyor. Leonardo, telefondan aldığı komutları uygulayarak, çamaşır ve bulaşıkların yıkanıp, kurutulmasını, fırındaki tavuğun istenilen saatte pişirilmesini sağlıyor.

ENERJİDEN TASARRUF

Merloni Elettrodomestici'nin 75 milyon Euroluk (43.5 trilyon lira) yatırımla yenilediği İndesit ürünleri, Monte Carlo'da düzenlenen bir toplantıyla tüm Avrupa'ya tanıtıldı. Tanıtım toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Merloni Elettrodomestici CEO'su Andrea Guerra, Leonardo'dan şu anda sadece İtalyan tüketicilerin yararlanabildiğini söyledi. Guerra, ‘‘Leonardo, kısa bir süre sonra Avrupa'ya yayılarak, tüm tüketicilerin baş hizmetçisi olacak’’ dedi.

Daha önce çamaşır ve bulaşık makinelerinde 60 derecede elde edilen temizliğin artık, Ariston ve İndesit ürünlerinde 40 derecede sağlandığına dikkat çeken Merloni Türkiye Genel Müdürü Besalet Gürpınar'da, ‘‘Çamaşır ve bulaşık makinelerinde yıkama ve enerji verimi açısından A sınıfı yıkama elde ediliyor. Ayrıca, enerji tüketimi minumuma iniyor. Bulaşık ve çamaşır makinelerinde enerji tümketimi, 1200 kilovatsatten, 900 kilovatsaate düşüyor. Çamaşır, bulaşık makinelerindeki bu tasarruf, 150 kilovatsaatten fazla elektriğe zamlı tarifeden fatura ödemek zorunda kalacak olan Türk tüketicileri için önemli bir avantaj sağlıyor’’ dedi.

Yeni İndesit ürünleri için ürün geliştirme aşamasında 40 milyon euro, tanıtımı için ise 35 milyon euro yatırım yapıldı. İleri teknolojinin kullanıldığı yeni Indesit ürünlerinin, az sayıdaki düğme ve anlaşılabilen sembolleri sayesinde, tüm tüketiciler zorlanmadan kolayca kullanabilecek. Bu yeni ürünler, yüzde 25'lik enerji tüketiminin yanı sıra, ev işlerine harcanan zamandan da yüzde 20'lik tasarruf sağlıyor.

Zamandan tasarruf sağlıyor

INDESİT'in yeni çamaşır makinelerindeki kırışık önleyici yıkama fonksiyonu, tüketicilerin ütü sırasında kırışıklıklarla zaman kaybetmesini önlerken, ocak ve fırınlarındaki her yiyeceğe uyacak 5 ayrı program bulunuyor. Böylece, yemekler daha kısa sürede pişirilebiliyor. Türkiye'de dahil olmak üzere tüm Avrupa'da aynı anda piyasaya çıkacak olan yeni Indesit ürünlerinin tasarımları Giugiaro Design tarafından gerçekleştirildi. Indesit marka ürünlerin geliştirilmesi için yapılan 75 milyon euroluk yatırımın fiyatlara yansıtılmaması nedeniyle Türk tüketicileri bu harcamalardan etkilenmeyecek.

Yazarın Tüm Yazıları