Erkek bakımı 63 milyon Euro oldu tıraÅŸ köpüÄŸü, jel ve ÅŸampuan buluÅŸtu

YILLIK hacmi 63 milyon Euro’ya ulaşan erkek bakım ürünlerinde rekabet tıraş sonrası ürünlere kaydı.

Haberin Devamı

Hem tıraş köpüğü, hem de şampuan ve duş jeli olarak kullanılabilen fonksiyonel ürünler ön plana çıkmaya başladı. Rekabet tıraş sonrası kullanılan kolonyadan, krem ve balsama kaydı.

TIRAŞ süresini kısaltan yeni nesil jiletlerin piyasaya sürülmesinin ardından saç dökülmelerini önleyen şampuan ve serumların geliştirilmesi, yıllık hacmi 63 milyon Euro’ya ulaşan erkeklere yönelik ürün pazarını hareketlendirdi. Rekabeti tıraş sonrası ürünlere kaydıran firmaların bu yarışı, pratik çözümleri de beraberinde getiriyor. Pazarda, hem tıraş köpüğü hem de şampuan ve duş jeli olarak kullanılabilen fonksiyonel ürünler ön plana çıkarken, rekabet tıraş sonrası ciltte oluşan kızarık ve tahrişde kullanılan kolonya yerini krem ve balsamlara bırakıyor.
1.7 milyar EuroÂ
Son dönemlerde firmaların erkeklere yönelik ürünlere ağırlık vermesi, bu ürünlerin yıllık hacmi 1 milyar 700 milyon Euro’ya ulaşan kişisel bakım ürünleri pazarından aldığı payın da hızla artmasını sağlıyor. Bunda, balsam, jel, kolonya, deodorant, şampuan, losyon, duş jeli gibi erkeklere özel geliştirilen ürünlere farklı fonksiyonlar da eklenmesi etkili oluyor. Ciltte oluşan kızarık, tahriş, kuruluk gibi etkileri gidermede yardımcı olan ürünlere yönelik talepteki artış, Nivea, Arko, Gibbs, Fonex, Gillette, Fa, Avon gibi markaların da geliştirdikleri yeni ürünlerde pratik çözümlere ağırlık vermesini sağladı. Arko ve Fonex sadece erkeklere özel ürettikleri tıraş sonrası kremle cilt bakımının yanı sıra, içeriğinde bulunan Allontoin ve vitamin desteği sayesinde tıraş esnasında meydana gelen kesiklerin ve tahrişlerin de giderilmesinde yardımcı oluyor. Gillette’in yeni nesil tıraş bıçağı Fusion markasıyla geliştirdiği geller, cilt üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturarak, bıçağın rahat kaymasını sağlarken, tıraş sonrası balsamı da cilt bakımına yardımcı oluyor. Eczacıbaşı’nın Nivea markasıyla piyasaya sürdüğü Active3 adlı yeni ürünü de, şampuan ve duş jeli özelliğinin yanı sıra tıraş jeli olarak da kullanılabiliyor.
Tıraşa hazırlık
Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de jilet, köpük, jel gibi ürünlerden oluşan tıraşa hazırlık pazarı 45 milyon TL’lik hacme ulaşıyor. Kolonya, krem, losyon, balsam gibi ürünleri kapsayan traş sonrası bakım pazarının hacmi de 20 milyon TL’yi buluyor. Tüm bunlara deodorant, parfüm, şampuan gibi diğer bakım ürünleri de eklendiğinde, pazarın hacmi 63 milyon Euro’yu yakalıyor.

Haberin Devamı

17 yaşında başlanıyor

Haberin Devamı

Türk erkekleri tıraş olmaya 17 yaşında başlıyor. Haftada ortalama 2.8 kere tıraş olunuyor.
Türkiye’de erkekler haftada ortalama 4.3 kere duş alırken, duş jellerinin toplam pazardan aldığı pay yüzde 7’de kalıyor.
Her 100 erkekten 23’ü traş sonrası tahriş olan cildi için balsamı tercih ederken, yüzde 22’si losyon kullanıyor.
Islak tıraş olan erkeklerin yüzde 80’i tıraşa hazırlık ürünü kullanırken, bunun yüzde 54’ünü jel ürünleri, geri kalan ise köpük kullanıyor.
Türk erkeklerinin kişisel bakımlarını yaparken belli bir markaya bağlı kalmazken, yüzde 13’ü markalarını sürekli değiştiriyor.

Tıraştan sonra kolonya yüzde 55’i buluyor

TÜRKİYE’deki erkeklerin yüzde 55’i traş sonrasında ferahlamak için kolonya kullanmayı tercih ediyor. Bu da kolonyanın cildi yakması nedeniyle kesikleri iyileştirdiği düşüncesinden kaynaklanıyor. Ancak, piyasada satılan alkol oranı yüksek kolonyalar, tahrişi önlemek yerine daha da artmasına yol açıyor. Bu nedenle, traş sonrasında özel alkol oranı düşük losyon ya da kolonyaların kullanılması öneriliyor.

Yazarın Tüm Yazıları