El değiştiren araca OGS satılacak cihazı yeni aracına takan yanacak

OGS’ye zorunlu geçiş, 73 bin yeni cihaz satışına yol açtı. Buna karşın, aynı plakaya iki cihaz satılmaması, el değiştiren araçların OGS cihazı alamamasına neden oldu.

Her 100 araçtan 6’sı kaçak geçiş yaparken, köprüleri kullanan araç sayısında da 20 binlik düşüş yaşandı. Soruna çözüm, el değiştiren araçlara da cihaz satışı başlatılmasında bulundu. Ancak bu da, OGS cihazını yeni araçlarında kullananları geçişlerde cezalı duruma düşürecek.

BOĞAZİÇİ Köprüsü’nde başlatılan OGS’ye zorunlu geçiş, 73 bin yeni cihaz satışına yol açtı. OGS’li araç sayısı 710 bine, KGS kullanan araçların da sayısı 200 bine ulaştı. Buna karşın, aynı plakaya iki cihaz satılmaması, el değiştiren araçların OGS cihazı alamamasına neden oldu. Bunun sonucunda OGS’si olmayan araçlar, ya köprü trafiğine çıkamadı ya da kaçak geçiş yapmak zorunda kaldı. Her 100 araçtan 6’sı kaçak geçiş yaparken, köprüleri kullanan araç sayısında da 20 binlik düşüş yaşandı. Bu da, trafikte zorunlu rahatlamaya yol açtı. El değiştiren araçlarda yaşanan Otopatik Geçiş Sistemi (OGS) sorunu yüzünden başı ağrıyan Karayolları, Ziraat Bankası’na, bugünden itibaren el değiştiren araçlara da cihaz satış işlemlerinin başlatılması için talimat verdi. Ancak bu uygulama da, OGS cihazını yeni araçlarında kullananların köprü ve otoyol geçişlerinde cezalı duruma düşmesine yol açacak. Bu da, cihazların devre dışı bırakılmasından kaynaklanacak.

PLAKA DEĞİŞİKLİĞİ: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in görüştüğü Karayolları 17’nci Bölge Müdürlüğü yetkilileri, "OGS Tahsis Kullanıcı Sözleşmesi’nin 8’inci maddesine göre, beyan edilen aracın mülkiyet değiştirmesi durumunda, bu araçlar için kullanılan elektronik etiketlerin de yetkili şubelere devredilmesi gerekiyor. Kullanıcı, OGS’sini yeni aracında kullanmak istiyorsa, bu kez yeni araçla ilgili olarak bildirimde bulunmak zorunda. Bu haftadan itibaren el değiştiren araçlara OGS satışı başlatılacağı için, eski aracının cihazını yeni aracında kullanan sürücülerin sorun yaşamaması için bildirimlerini bir an önce yapmaları gerekiyor. Aksi taktirde, cihazları devre dışı kalacağı için kaçak geçiş yapmış sayılacak ve ceza ödemek zorunda kalacak" dediler. Yeni uygulama sonucunda, 30 Mart’a kadar 180 bin olan KGS kulanıcılarının sayısı, geçtiğimiz hafta 200 bine ulaştı. Mart ayı sonunda 657 bin olan İstanbul’daki OGS’li araç sayısı da 710 bini buldu.

KGS’DE SORUN YOK: El değiştiren araçlarda yaşanan OGS cihaz sorunun Kartlı Geçiş Sistemi’ne yansımadığını söyleyen Ziraat Bankası yetkilileri, "KGS şahıslara, OGS cihazları ise araç plaka numarasına göre düzenleniyor. Bu nedenle, KGS kartları istenilen her araçta kullanılabiliyor" dediler. OGS’ye zorunlu geçişe gerekçe olarak personel sıkıntısını gösteren Karayolları 17’nci Bölge Müdürlüğü yetkilileri, "Gişelerde oluşan yığılma, görevli personelin üzerine aşırı yük binmesine yol açıyordu. Bunun sonucunda nakit gişelerini kaldırma yoluna gittik. Aslında nakit gişelerini kaldırmanın İstanbul trafiğine fazla bir katkı sağlayacağını düşünmüyorduk. Ancak, gişelerin kaldırılmasıyla birlikte OGS ve KGS almayan 20 bin araç trafiğe çıkmadı. Bu da Boğaziçi Köprüsü’ndeki yoğunluğu büyük ölçüde azalttı. Böylece, personel sıkıntısı trafik sorununda çözüm olmuş oldu" dediler.
Yazarın Tüm Yazıları