POLONEZ, internetteki ‘domuz eti kullanıyor’ iddialarını karşı kampanyayla rekor satışa dönüştürmeyi başardı. Polonez’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akkaş, ‘Kampanyayı, bizimle kalite açısından yarışmak yerine, karalama yolunu seçen rakiplerimizden birinin başlattığını öğrendik, üzüldük’ dedi.
SON dönemlerde, internet üzerinden giderek yaygınlaşan rakipleri karalama kampanyası, bu kez ters tepti. Türkiye’nin salam, sucuk üreticisi firmarından Polonez, geçtiğimiz mayıs ayında internette başlatılan bir karalama kampanyasını, karşı kampanyayla rekor satışa dönüştürmeyi başardı. Polonez’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akkaş, ‘Yılmadık tüm mesajlara yanıt verip, tüketicilerin beyinlerinde oluşan soru işaretlerini tek tek gidermeye çalıştık. Bunun semeresini de kısa sürede aldık. Satışlarda beklenmedik bir şekilde yüzde 37’lik artış sağladık’ dedi.
Yaptıkları araştırmanın sonucunda, karalama kampanyasını rakiplerinden birinin başlattığını da tespit ettiklerini söyleyen Akkaş, ‘Bu firma, ürün kalitesi açısından rekabet edeceğine, bizi karalama kampanyasıyla vurmak istedi. Ancak, bunda da yanıldı. Çünkü, Polonez’in pazar kaybı, onlara değil, bizimle aynı kaletide üretim yapan diğer rakiplerimize yarayacaktı. Bunun dahi hesabını yapamadılar’ dedi.
REKLAMCI KULLANILDI
Yaptıkları araştırma sonucunda, bu firmanın internet üzerindenden başlattığı karalama kampanyasını reklam ajansları aracılığıyla devreye soktuğunu da belirlediklerine değinen Mustafa Akkaş, ‘ilk karalama mesajı, firma tarafından reklam şirketine gönderilmiş. Böylece, reklam ajansı aracılığıyla, bu mesajların tüm mail zincirlerine göndererek, binlerce tüketiciye ulaşmasını sağladılar’ dedi.
Geçtiğimiz mayıs ayında mail zincirlerinde dolaşan mesajda, Polonez’in yanı sıra Namlı, Şütte, Çerkezo gibi firmalar da, ürünlerinde domuz eti kullandıkları gerekçesiyle suçlanıyordu. Ayrıca bu mesajlarda, Polenez’in satış grafiğini artırmak için büyük parakende zincirlerindeki pazarlama müdürlerine rüşvet verdiği iddiası da yer alıyordu.
KARŞI KAMPANYA
Bu mesajlara karşı ilk önce firma içinde özel bir ekip oluşturduklarına değinen Mustafa Akkaş, ‘Bu ekip, mesajın dolaştığı tüm mail zincirlerine yönelik karşı kampanya başlatarak iddialara belgelerle yanıt verdi. Verilen yanıtlarda, domuz eti kullanımıyla ilgili iddialar, belgelerle çürütüldü. Ardından, büyük market ve parekende zincirlerinde tadım standları oluşturuldu. Bu standlar sayesinde, tüketicilerin ürünlerleri tadarak, beyinlerde oluşturulan kuşkuları gidermeye çalıştık. Böylece, karalama kampanyasıyla 16 yılda oluşturduğumuz firma imajımızın zedelenmesinin önüne geçmeyi başardık. Hatta, hesaba katmadığımız bir satış patlaması yaşadık. Satışlarımızdaki artış, karalama kampanyasının başlatıldığı mayıs ayında yüzde 37’ye ulaştı’ dedi. Tüm bunların yanı sıra, karalama kampanyasını başlatanları da tespit etmek için girişimlerde bulunduklarına da dikkat çeken Akkaş, ‘Yapılan incelemelerden sonrabu yalan haberlerin arkasındaki güçleri de ortaya çıkarmayı başardık. Kampanyayı, bizimle kalite açısından yarışmak yerine karalama yolunu seçen rakiplerimizden birinin başlattığını öğrendik. Bizi asıl üzen de bu oldu’ diye konuştu.