PaylaÅŸ
YILLIK hacmi 1.3 milyar TL’ye ulaşan küçük ev aletleri pazarı, şimdi de geniş su haznesi ve güçlü buhar sistemi sayesinde kırışıklıkları anında yok edip, 2 saatlik ütü yapma süresini 45 dakikaya kadar düşüren yeni nesil buhar kazanlı ütü rüzgarını arkasına aldı. Fiyatların 200 TL’den başlayıp, 800 TL’ye kadar ulaştığı buhar kazanlı ütülerde firmalar, yıllık 300 bin adetlik satış rakkamlarını yakaladı. Son 5 yılda pazar payı yüzde 2’lerden yüzde 12’lere ulaşan buhar kazanlı ütülerin ciro bazındaki payı ise yüzde 30’ları buldu. Son iki yılda yaşanan hızlı talep artışı, pazarda rekabet eden firma sayısının 8’den 20’ye, ürün sayısının da 194’e ulaşmasını sağladı.
Pazar payı yüzde 50.8
Elektrikli süpürgelerle birlikte küçük ev aletleri pazarından aldığı pay, yüzde 50.8’i bulan ütülerin yıllık satış hacmi de 80 milyon TL’yi buluyor. Giysilerdeki kırışıklıkları bir seferde gideren, buruşmuş gömlekleri askıda ütülenmesini sağlayan, su haznesi kapasitesi sayesinde uzun süre ütü yapmayı mümkün kılan, buhar kazanlı ütü satışlarındaki artış, son bir yılda yüzde 70’i buldu.
Buharı sabit tutuyor
Bu yüksek basınçlı ütülerde buhar miktarının sürekli dakikada 50 gram ile 70 gram arasında sabit kalması, ütüye harcanan zamanın kısalmasında ki en önemli etkenlerden birini oluşturuyor. Buhar jeneratörlü diye de adlandırılan bu ütülerin geçmişi 10 yıl öncesine kadar uzanıyor. İlk etapta profesyonel amaçlı üretilen bu ütülerin evlerde de kullanımının yaygınlaşması, küçük ev aletleri üreten tüm firmaların gelişen pazara yönelik çalışmalar yapmasını sağladı. Buhar jeneratörlü ütülerde fiyatların da 200 TL seviyelerine kadar gerilemesi, orta gelir gruplarının da pazara çekilmesini sağladı. Bu da, De’longhi, Tefal, Arçelik, Bosch, Siemens, Arzum, Sinbo, King, Braun, Fakir’in de aralarında bulunduğu 20’ye yakın farklı markanın, sayıları 194’ü bulan ürün çeşidiyle pazarda rekabet etmesine yol açtı.
Hangi marka ne yapıyor
Pazarda Profilo, UBS1401 buhar kazanlı ütüyle rekabet ederken, Philips’in GC9140 model buhar kazanlı ütüsü, kireç temizleme özelliÄŸi sayesinde çamaşırların üzerinde kalan kireci, otomatik olarak temizleyebiliyor. Fakir’in Herba buhar jenaratörlü ütüsü dev su tankı sayesinde ütü sırasında sürekli su doldurma derdini sonlandırıyor. Siemens’in TS 25420 buhar kazanlı ütüsünün 2 metreyi bulan buhar baÄŸlantı kablosu, geniÅŸ alanlarda da kullanıma imkan saÄŸlıyor.Â
Robot ütüyle gömlekler 2 bin TL’ye ütüleniyor
SIEMENS’in tasarladığı Dressman adlı robot ütüsü, gömleğin bir düğmeye basarak anında ütülenmesini sağlıyor. Bu üründe, gömlek robot ütünün üzerine giydiriliyor. Düğmeye basıldıktan sonra yoğun buharla kırışıklıklar anında açılarak, ütü işlemi çok kısa sürede tamamlanabiliyor. Siemens’in kuru temizleme rahatlığını evlere getiren bu robot ütüsü, gömlek ütülemeyi de sorun olmaktan çıkararıyor. Ürünün Türkiye’deki satış fiyatı 2 bin TL’yi buluyor. Dressman robot ütü, ipek, viskon pamuklu, keten ve diğer tüm bluz ve gömlekleri, 12 farklı programla ütülüyor.
Konfor ürünleri çeşitlilik lideri
GFK Türkiye’nin hazırladığı rapora göre, küçük ev aletleri sektöründe en fazla marka çeşitliliği içecek hazırlama grubunda yer alıyor.
Ancak, model çeşitliliği açısından en zengin grubu ise ütü ve elektrikli süpürgelerin yer aldığı ev konfor ürünleri katagorisi oluşturuyor.
Ütü ve süpürgelerin yer aldığı ev konforu grubunun, küçük ev aletleri pazarından cirosal bazda aldığı pay da yüzde 50.8’i buluyor.
Saç ve ağız bakımı ile traş makinelerinin oluşturduğu kişisel bakım ürünleri grubu ise yüzde 18.2’lik payıyla pazarda ikinciliğini koruyor.
Â
PaylaÅŸ