Banka mesajına iyi bakın soyguncuya kopya vermeyin
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
BANKALARIN internetteki web sitelerinin bire bir kopyalarını oluşturan dolandırıcılar, gönderdikleri e-postalarla müşterileri kendi korsan sitelerine yönlendiriyor.
Bu yolla, banka müşterilerinin tüm kişisel bilgileri elde edilerek, hesaplar boşaltılmaya çalışılıyor.
TEKNOLOJİNİN nimetlerinden yararlanarak, bir gecede banka hesaplarını boşaltan bilgisayar dolandırıcıları, banka müşterilerinin kişisel bilgilerine ulaşmak için şimdi de internette bankaların sahte sitelerini oluşturdu. İnternet üzerinden gönderilen mesajlarla müşteriler, bankaların internet bankacılığında kullandığı siteler yerine, korsan sitelere yönlendiriliyor. Bu yolla, banka müşterilerinin tüm kişisel bilgilerine ulaşılıyor.
Bu dolandırıcılar ilk önce bankaların internette oluşturduğu siteleri, bire bir kopya ediyor. Ardından, elde ettikleri banka müşterilerinin e-posta adreslerine bir mesaj gönderiyor. Banka tarafından gönderilmiş izlenimi verilen bu mesajlarda, müşteri bilgilerinin yenilenmesi gerektiği savunuluyor. Mesajda, bu bilgilerin yenilenebilmesi için de bir internet adresi veriliyor. Bu adrese bağlanıldığında, karşınıza bankanın bire bir kopya edilmiş sitesi çıkıyor. Açılan sayfanın adres barında bankanın web adresi gözüküyor.
DURUM ÇUBUĞUNA DİKKAT
Ancak, sayfanın alt kısmında yer alan durum çubuğunda, yönlendirilen sayfanın gerçek adresi yer alıyor. Kullanıcı, durum çubuğundaki adrese dikkat etmediği için, bankanın web sitesine bağlandığını sanıyor. Müşteri, gönül rahatlığıyla verilen komutlara uyarak, kredi kartı güvenlik numarasından, internet bankacılığında kullandığı şifrelere, doğum tarihinden ev adresine kadar tüm kişisel bilgilerinin dolandırıcıların eline geçmesini sağlıyor.
Dolandırıcıların uyguladığı bu yöntemin son dönemlerde giderek yaygınlaşması, bankaları da harekete geçirdi. Bankalar, gerek internetteki siteleri gerekse gönderdikleri mesajlarla müşterilerini bu dolandırıcılık yöntemine karşı uyarmaya çalışıyor.
MÜŞTERİLERE UYARI
Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı, mesaj göndererek müşterilerini uyaran bankalar arasında bulunan Yapı Kredi yetkilileriyle görüştü. Son günlerde, kimliği belirsiz kişi ya da kişiler tarafından bazı bankaların adı kullanılarak müşteri bilgilerinin doğrulanması, güncellenmesi gibi taleplerle internet kullanıcılarına e-posta gönderildiğine dikkat çeken banka yetkilileri, ‘Bu yolla banka müşterilerinin kişisel bilgi ve şifreleri elde edilmeye çalışılıyor. Bu gelişme üzerine, tüm müşterilerimize sistemli dolandırıcılık girişimine karşı, uyarı mesajı yolladık. Böylece, müşterilerimizin kişisel bilgileri ve şifreleri isteyen e-postalara yanıt vermemeleri, ekli dosyaları açmamaları, bağlantı linklerini kullanmamaları uyarısında bulunduk’ dediler.
Müşterilerinden İnternet Bankacılığı’na bağlanırken sadece, teleweb.com.tr adresini kullanmalarını da isteyen Yapı Kredi yetkilileri, bu dolandırıcılık girişimiyle ilgili olarak gerekli tüm önlemleri aldıklarını söyledi. Açıklamada ayrıca, alınan önlemler sayesinde banka müşterilerinin finansal kayba uğramasının da engellendiğine dikkat çekildi.