KADIN sürücüleri deterjan ve porselen tabak, erkek sürücüleri de şarjlı tornavidayla çekmeye çalışan akaryakıt dağıtım şirketleri, bankalarla işbirliğine giderek, sadakat kartlarına ekstra puan kazanma, GSM operatörleriyle anlaşarak da bedava konuşma olanağı sağlıyor.
47 firmanın 14 bin 915 istasyonla faaliyet gösterdiği Türkiye’de, akaryakıt dağıtım şirketleri arasında yaşanan rekabet, yeniden promosyonlu satışlara kaydı. Kadın sürücüleri deterjan ve porselen tabak, erkek sürücüleri de şarjlı tornavidayla çekmeye çalışan dağıtım şirketleri, bankalarla işbirliğine giderek, sadakat kartlarına ekstra puan kazanma imkanı sağlıyor. Bu yolla, mevcut müşterilerin diğer dağıtım kuruluşlarının promosyon kampanyalarına kaymalarının önüne geçmeye çalışıyor.
Sınır tanımıyor
Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, akaryakıt dağıtım şirketlerinin verdiği bu hediyeler, yeni müşteri kazanımında ve mevcut müşterilerde devamlılığı sağlamada etkili oluyor. Müşteriler topladıkları puanlar karşılığında cep telefonu, müzik çalar, klima, LCD TV, dizüstü bilgisayar sahibi olabiliyor. Ayrıca GSM operatörleri ile olan anlaşmalar dahilinde bedava dakika ve kontör kazanılabiliyor. Sınır tanımayan bu kampanyalarda deterjan, tornavida takımı gibi ilginç sayılabilecek hediyelerde verilebiliyor.
Kim ne veriyor
Dağıtım şirketlerinden BP, yaklaşık bin 348 YTL’lik akaryakıt alan müşterilerine kazandıkları 399 puan ve 19 YTL karşılığında Panasonic marka Dect telefon, 3 bin 714 YTL’lik akaryakıt alımında ise 1099 puan ve 49 YTL karşılığında Samsung marka digital fotoğraf makinesi veriyor. Shell, smart card üyelerine 2 bin 317 YTL ve 4 bin 303 YTL’lik akaryakıt alımı karşılığında Nokia’dan iki farklı model cep telefonunu 49 YTL karşılığında verirken, müşterilerine katalogda yer alan anahtarlık, oyuncak araba, elektronik sözlük, ağız bakım seti, ağaç tohumu, fritöz gibi ürünlerden seçme hakkı da tanıyor. Opet ve Petrol Ofisi de kadın sürücüleri çekmek için kampanyalar uyguluyor.
Opet, 100 YTL’lik alımlarda 600 gramlık Ariel deterjan hediye ederken, Petrol Ofisi, porselen tabakla rekabette ön plana çıkmaya çalışıyor. Total’in hedefinde ise erkek sürücüler yer alıyor. Total, 500 YTL’lik akaryakıt ya da 366 YTL’lik otogaz alan müşterilerine 5 YTL karşılığında Black and Decker marka 19 parçadan oluşan pilli tonovida veriyor. Arçelik’le işbirliği yapan Opet, istasyonlarından akaryakıt ya da otogaz alanlara, alışverişlerinin toplam tutarı karşılığında Arçelik’ten çeşitli hediyeler alma hakı da tanıyor. Alışveriş toplamı her hediye için ayrı ayrı belirlendiği kampanyada, Nokia marka cep telefonlarının yanı sıra Arçelik’in radyolu MP4 oynatıcısı, DVD Player, dijital fotoğraf makinesi, 37 ekran TV, I-pod Nano, klima, 49 Ekran LCD TV, Notebook bilgisayar gibi seçeneklerden yararlanma imkanı tanınıyor.