Paylaş
SAKARYA Elektrik Dağıtım Şirketi, ödenmeyen toplam 909 milyon liralık faturalar yüzünden 29 Mayıs Pazartesi günü Telsim ve Turkcell'in Kocaali'deki vericilerinin elektriğini kesti. Bunun sonucunda da, Kocaali'deki 2 bin abonenin cep telefonu bir haftadır devre dışı kaldı.
GSM operatörü şirketlerden Turkcell ve Telsim'in, TEDAŞ'a olan toplam 909 milyon 811 bin liralık elektrik borcu yüzünden, Sakarya'ya bağlı Kocaali'de cep telefonları sustu. Sakarya Elektrik Dağıtım şirketi (SEDAŞ), tüm uyarılara rağmen elektrik borcunu ödemeyen Turkcell ve Telsim'in Kocaali'deki vericilerinin enerjisini kesti. Bunun sonucunda, Kocaali'deki 2 bin cep telefonu abonesinin telefonları, bir haftadır çalışmıyor.
Bakanlar Kurulu kararıyla 17 Ağustos depreminin ardından, Sakarya Bölgesi'nde Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ'ye (TEDAŞ) olan elektrik borç ve faizleri, geçtiğimiz Nisan ayına kadar ertelenmişti. Bu karardan depremzedelerin yanı sıra, Telsim ve Turkcell gibi GSM operatörü şirketler de yararlanmışlardı.
TAHSİLAT BAŞLADI
TEDAŞ'da Sakarya Elektrik Dağıtım Şirketi aracılığıyla, nisan ayından itibaren depremzedelerden elektrik borç ve faizlerini tahsil etmeye başladı. Ancak, GSM operatörü şirketler, TEDAŞ'ın tüm uyarılarına rağmen, Kocaali'deki vericilerinin elektrik borç ve faizlerini iki ay boyunca ödemedi.
Turkcell'in TEDAŞ'a toplam 649 milyon 282 bin liralık beş, Telsim'in de 260 milyon 529 bin liralık iki adet ödenmeyen faturası bulunuyordu. Bu borç, Turkcell'in 10 aydır, Telsim'in de 4 aydır ödemediği faturalardan kaynaklanıyordu.
BİR HAFTADIR KESİK
Sakarya Elektrik Dağıtım Şirketi de (SEDAŞ) ödenmeyen faturalar yüzünden 29 Mayıs Pazartesi günü Telsim ve Turkcell'in Kocaali'deki vericilerinin elektriğini kesti. Elektrik kesintisiyle de vericiler çalışamaz duruma geldi. Böylece, Kocaali'deki 2 bin abonenin cep telefonu da devre dışı kaldı. Vericileri devre dışı kalmasına rağmen Telsim ve Turkcell, aradan bir hafta geçmesine rağmen toplam 909 milyon liralık faturaları, henüz ödemedi. Bunun sonucunda da cezayı, 2 bin cep telefonu abonesi çekmek zorunda kalıyor.
Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu, Kocaalili cep telefonu abonelerinin şikayeti üzerine Sakarya Elektrik Dağıtım Şirketi yetkilileriyle görüştü. SEDAŞ yetkilileri, sorunun GSM operatörü şirketlerinin elektrik borç ve faizlerini ödememelerinden kaynaklandığını söyledi. Yetkililer, ‘‘Ağustos ayında yaşanan deprem sonrasında, Sakarya Bölgesi'ndeki tüm elektrik borç ve faizleri nisan ayına kadar ertelendi. Ancak, Turkcell ve Telsim nisan ayı geçmesine ve onları sürekli arayarak uyarmamıza rağmen, borçlarını bir türlü ödemedi. Biz de 29 Mayıs Pazartesi günü iki GSM operatörü şirkete ait vericilerin elektriğini kestik’’ dedi.
Telefonundaki kilidi
Norveç’te de açamadı
T ÜRKİYE'deki GSM operatörü şirketler, anlaşmalı bazı cep telefonlarında kilit uygulamasına giderek, telefonun diğer şebekelerle kullanımını elgelliyor. Bunun sonucunda abone, istese de bir başka hatta geçiş yapamıyor. Ancak, Türkiye'de ki rakip şebekelere karşı geliştirilen bu uygulamadan yurt dışında ki şebekeler de nasibini alıyor.
Mürüvet Uraz da Türkiye'de aldığı Türkcell kartlı Panasonic marka cep telefonunu, eğitim amacıyla gittiği Norveç'in GSM şebekesiyle kullanamadı. Uraz'ın sorunuyla ilgili olarak Panasonic'in Türkiye temsilcisi Tekofaks Genel Müdürü Burçin Orhon'la görüştü. Orhon, ‘‘Cep telefonu sektöründe operatörlerin ana amacı, mümkün olduğunca çok abone kaydetmek ve bu abonelerini, mümkün olan en uzun süre şebekelerine bağlı tutmaktır. Distrübütörlerin ana amacı ise, telefonlarını daha fazla tüketiciye ulaştırmak. Operatörler, bu amaçlarına ulaşabilmek için de sürekli yeni kampanyalar düzenlemek zorunda. Telefonlara kilit uygulaması da bunlardan biri... Bu, sadece Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde uygulanıyor. Dolayısıyla, Turkcell tarafından desteklenmiş bir telefonun, Norveç'teki bir şebekeyle kullanılıp, o şebekeye gelir kazandırmasının ne kadar uygun olduğu tartışmaya açıktır. Eğer söz konusu tüketici, telefonunu Norveç'ten almış olsaydı ve bu telefonu Türkiye'de ki bir şebekeyle kullanmaya çalışsaydı, aynı sorunu burada da yaşayabilirdi’’ dedi.
Shell’den otogaranti
SHELL, garanti süresi dolan araçlarla ikinci el otomobillere yeni bir garanti sistemi uygulaması başlattı. ‘‘Shell Helix otogaranti’’ sloganıyla başlatılan uygulamada, araçların mekanik açıdan sağlığı denetim altında tutuluyor. Türkiye'de ilk kez Derindere Toyota Plaza'da uygulanmaya başlayan sistemde ilk önce araçtan pompa yardımıyla bir miktar yağ örneği alınıyor. Yağ örneğine servis tarafından yapılan kontrol sonucunda oluşan araç bilgileri de eklenerek mühürlenmiş bir ambalaj içinde Shell'in Fransa'daki laboratuvarına gönderiliyor. Fransa'da yapılan incelemeler sonucunda 3 iş günü içinde aracın motor durumu hakkında ayrıntılı bir sağlık raporu hazırlanıyor. Araçların motorları için check up sayılan tüm bu analizlerle oluşan raporun sonucunda, otomobilin tüm yaşamsal sistemlerini kapsayan 12 aylık Shell Helix otogaranti sistemi işlemeye başlıyor. Sistemde garanti kapsamında olan parçalarda bir arıza oluşması durumunda, çıkan tüm masraf ve işcilik bedelleri karşılanıyor. Test sonucu araçta bir sorun tespit edildiğindoe ise arıza giderildikten sonra garanti uygulaması başlatılıyor. Poliçe maliyeti, aracın türü, yaşı ve kapsamına göre değişebiliyor.
A. FARUK BERKER'in mükerrer ödemiş olduğu 16 milyon 400 bin lira Turkcell tarafından iade edildi.
DURSUN GÜNDOĞDU'nun kaza yapan aracının hasarı Demir Sigorta tarafından ödendi.
FATİH ALBAYRAK'ın bilgisayarı Superonline tarafından teslim edildi.
BEKİR DAVULCU'nun sağ yanı ezilen buzdolabı, Vestel tarafından yenisiyle değiştirildi.
İBRAHİM AKAR'ın arızalanan aracının karter ve yağ pompası Opel tarafından değiştirildi.
BEKİR KELEŞ'in mükerrer ödemiş olduğu 10 milyon 235 bin lira Telsim tarafından iade edildi.
RAMİZ ÜRETEN'in erken yenileme yaptığı için kazandığı Swatch saat Cine 5 tarafından adresine gönderildi.
FIRAT İNAN'ın mükerrer ödemiş olduğu 1 milyon 35 bin lira Turkcell tarafından iade edildi.
AYLA GÜRKAN'ın depozito bedeli CINE 5 tarafından iade edildi.
ATİLLA MAZLUMCA'nın arızalanan mikro dalga fırını Bosch tarafından yenisiyle değiştirildi.
İSMAİL SARI'nın arızalanan bulaşık makinası Ariston tarafından yenisiyle değiştirildi.
CİHAT ANANİ'nin telefonu Türk Telekom tarafından bağlandı.
SAVAŞ ADIGÜZEL'in su alan saati Swatch tarafından yenisiyle değiştirildi.
ASLIHAN SARAÇOĞLU'nun arızalanan cep telefonu Ericsson tarafından yenisiyle değiştirildi.
ÖZKAN FATİH ÇAKMAK'ın peşinat olarak ödediği 53 milyon 200 bin lira Superonline tarafından iade edildi.
BAŞAK TAŞ'ın bilgisayarı Superonline tarafından teslim edildi.
ÜLKÜ EZİCİ'nin ayak ayarı bozulan buzdolabı Arçelik tarafından onarıldı.
Paylaş