SARI VE MAVİYE EĞİTİM İSTİYORUZ

Okulların açıldığı haftaya trafik çilesi ile “merhaba” diyen Ankaralılar, başlarına gelenleri Twitter’da anlattı. Başkentliler, taksi ve dolmuş sürücülerinden yana bir hayli dertli. Ankaralı, artık bu konuya bir çözüm bulunmasını istiyor.

Haberin Devamı

Hız sınırının 70 kilometre olduğu ana arterlerde 110 kilometrelik hıza çıkabilen, üç şeritlik yolun iki şeridini işgal edebilen, aynaya bakma ihtiyacı duymadan her an başka bir aracın önüne kırabilen sürücüler gözlerinizin önüne geliyordur. Başkent’te trafiğe çıkan herkesin ortak şikayet konusu olan mavi, sarı renkli toplu ve özel taşıma araçlarını hemen hatırlayacaksınız. Bu araçların içinde ya da dışında olmanız, tehlike altında olduğunuz gerçeğini değiştirmiyor.

CEZA KESMEK SORUNU ÇÖZMÜYOR

Emniyet ve Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı denetimlerde kesilen cezaların kâr etmediğini gören Ankaralılar, Twitter’da yeni bir öneri ile boy gösteriyor. Nedir bu öneri? Taksi, dolmuş, servis, otobüs gibi ticari araç sürücülerine özel bir eğitim ve sınav uygulanması. Başarılı bir örnek olması nedeniyle İngiltere’deki mevzuata göz atmakta yarar var. Londra’da taksiler, Kamu Taşımacılık Dairesi’nin kontrolünde bulunuyor. Türkiye’deki gibi elinde sürücü belgesi olan herkes taksinin direksiyonuna geçemiyor.

Haberin Devamı

LONDRA’DA SÜRÜCÜ 4 YILDA YETİŞİYOR

Kamu taşımacılığı yapmak isteyen biri, önce taksi şoförlüğü için okula gidiyor. Burada aldığı 6 aylık eğitimin ardından 320 ana arter ve binlerce sokak ile birlikte meydanlar, hastaneler, oteller, tiyatrolar, elçilikler, devlet ve kamu binaları, tren istasyonları, karakol, mahkemeler, ibadet yerlerini ezberliyor. Bu süreç, motosikletle tüm kenti turlayarak gerçekleştiriliyor. Tüm bunların ardından 6 ayrı aşama içeren bir sınava giriliyor. Tümünü başarı ile geçen adaylar, son bir mülakata alınıyor. Özetle ortalama düzeydeki bir taksi sürücüsü 3 ya da 4 yılda trafiğe çıkabiliyor. Bu bilgilerin ardından Ankaralıların Twitter’daki taksi, dolmuş yakınmalarına bir göz atalım.

- @dewranooo Taksi, dolmuş, servis, otobüs gibi ticari araç sürücülerine özel bir eğitim ve sınav yapılmadığı sürece #AnkaraTrafiğinde rahat dolaşmak zor.
- @shadowwgs #AnkaraTrafiğinde servis, dolmuş, taksicilere önlem alınmadıkça bu çile bitmez! Başkent’e yakışmıyor!..
- @nm_ince #AnkaraTrafiğinde dolmuşçularla ve taksicilerle yarışmayın!
- @ebolgun Ankara’da taksi ücretleri İstanbul’dan yüksek. THY ile İstanbul-Ankara 77 TL’ye uç. Havalimanından 35 kilometreye 110 TL ücret öde.
- @tornisonkursu Ankara’da dolmuş kullanmanın ilk şartı hiperaktivite!
- @gazi_iyisurucu Emniyet hızı 70 mi 80 mi yapsak diye düşünedursun. Bugün bindiğim dolmuş, Eskişehir Yolu’nda 110 kilometre hız yapıyordu.

Haberin Devamı

GECELERİ DE ÇALIŞILSA

Okulların açılışı ile çakışan yol çalışmalarından mağdur olan Ankaralılar, trafikte kaybettikleri zamanın hesabını soruyor. Vatandaşlar, ekiplere “24 saat çalışın” çağrısı yapıyor.

- @sinanbalci #AnkaraTrafiğinde en önemli caddelerden biri olan İrfan Baştuğ Caddesi’ni kazarak trafiğin canına okuyan ASKİ’ye teşekkürler. Lütfen ana caddelerdeki çalışmaları gece de yapın, bir an önce bitsin. Altınpark’ın önünde sabah 08.30’da bile çalışan yoktu.
- @eesraa_m #AnkaraTrafiğinde 365 gün bitmeyen yol yapım çalışmaları, kapalı yolların duyurulmaması... Trafik çilesi büyük.
- @yetkinermayda #AnkaraTrafiğinde okulların açıldığı gün Dışkapı’yı kapatıp, asfalt atan Büyükşehir Belediyesi çalışanlarının hatırını sormak iyi oluyor.
- @sinanbalci #AnkaraTrafiğinde Eşref Bitlis Caddesi’nde kalan 20 metreyi 2 aydır tamamlayamayan ASKİ’ye tekrar teşekkürler.

Haberin Devamı

HERKES SLALOM ÜSTADI OLDU

Gazi Mahallesi’ni ortadan ikiye bölen Silahtar Caddesi’nden bir kez olsun geçenler, yol üstünde sayıları 100’e yaklaşan rögar kapaklarına karşı ileri sürüş tekniklerinin de fayda etmediğini iyi bilir. Silantar’ın dışında Başkent caddelerindeki rögar kapakları ve çukurlar Başkentli sürücüleri birer slalom üstadına dönüştürüyor.

- @maYigit06 #AnkaraTrafiğinde araç süren insan çukurlar ve kanalizasyon kapaklarından kaçarak ustalaşır. Yollar kanalizasyon kapaklarından oluşuyor.
- @hakki_e #AnkaraTrafiğinde asfaltı kazılan yollarda rögar kapaklarından kaçmak isterken iyi bir slalomcu olduk. Rögar kapakları ve yağmur menfezleri birer tuzak gibi…
- @ocanozbek #AnkaraTrafiğinde beni en rahatsız eden şeylerden biri yanlış yapılan refüj sulamalarından yollara akan sular.

Haberin Devamı

ÇUKURAMBAR’DA KORNA SESLERİ

Çukurambar-Balgat arası geçişi sağlayan kavşakta yapılan yenileme çalışması sürücülerin ayarını bozdu. Neler yaşandığını Ankaralılar’dan okuyalım.

- @mhmtaysn Yaz boyu bekleyip, eylül ayında Çukurambar’a kavşak yapmaya başlayan ve trafiği felç eden Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne sonsuz teşekkürler.
- @Mehmet_Dinar Koca bir yaz bekleyip geçen hafta Cukurambar kavşağında düzenleme yaparken tam olarak neyin kafasını yaşıyorsunuz?
- @Nejlazdemir2 Çukurambar trafiğinde makyaj yapanlar ,sigara içenler, çocuğunu yedirmeye çalışanlar, tartışanlar, müzik dinleyip keyif yapanlar...
- @Mervpkz Çukurambar trafiiğinde en sevdiğin 3 albümü bitirip, başa sarıyorsun. Sevdiğin şarkılardan bile tiksinir hale geliyorsun.
- @adsizmavii Bence Çukurambar 100. Yıl Kavşağı’ndan sağ çıkan sürücü adayları ehliyetlerini direkt almalı.
- @MEHMETSELCUK_77 Çukurambar-Balgat arasını ne zaman bitirirsiniz? Sabahları işe gelmek işkence halini aldı.

Haberin Devamı

Haftanın etiketi
#AnkaraTrafiğinde

Okul trafiği ile yoğunlaşan Ankara caddelerinde trafik sorunu hız kesmiyor.Tartışılacak çok konu var. Bu hafta da başkent yollarında başınıza gelenleri #AnkaraTrafiğinde etiketiyle yazın, 28 Eylül’de Ankara Hürriyet’te isminizle yayınlansın.

Yazarın Tüm Yazıları