ARKADAN ŞİKAYET ETMEYEN VAR MI

Başkent’te eksikleri olduğu herkes tarafından kabul edilen toplu taşıma sistemi gündemden düşmüyor. Ankaralıların hep bir ağızdan dile getirdiği şikayetler ise dolmuş ve özel halk otobüslerini işaret ediyor.

Haberin Devamı

ARKADAN ŞİKAYET ETMEYEN VAR MI
#BirAnkaraKlasiği
Ankara’da görmeye, duymaya ya da deneyimlemeye alışık olduğunuz, yıllardır değişmeyen neler var? Yaşadığınız kentin klasiklerini, #BirAnkaraKlasiği etiketiyle Twitter’da yazın 23 Mart’ta Ankara Hürriyet’te isminizle yayınlansın.
Detayı için tıklayınız

Ankara’da sinyal vermeden şerit değiştiren, yola çıkan ya da kenara yanaşan mavi renkli iri araçlarca tehlikeye düşürülmeyen sürücülerin sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Aynı araçları yolcu olarak kullanan Başkentliler de karşılaştıkları nezaketsiz davranışların yanı sıra “kelle koltukta” seyahat etmek zorunda kalıyor. Son bir yılda Ankara’da dolmuşların karıştığı ve medyaya yansıyan trafik kazalarında 2 kişi hayatını kaybetti, 21 kişi de yaralandı. “Çök-kalk” usulü taşıma, yoğun saatlerde aşırı hız, sakin saatlerde bir türlü ulaşılamayan son duraklar. Başkent’te dolmuş kullanmak zorunda kalan herkesin sıkça karşılaştığı başlıca durumlar arasında.

Haberin Devamı

BİN 50 DOLMUŞA İHTAR

Geçtiğimiz günlerde Ankara Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı, vatandaşlardan gelen şikayetler üzerine minibüslere yönelik denetimlerini sıklaştırdı. Bu süreçte bin 50 araç ihtar edildi, 35’i de parka çekilerek cezalandırıldı. İşin hakkıyla yapan, beyefendi dolmuş sürücülerini tenzih ederek, rakamların hafife alınamayacak türden olmadığına dikkat çekmek gerekiyor. Şimdi #AnkarayıBenYönetsem etiketiyle Twitter’da görüş bildiren Ankarlıları okuyoruz.

ARKADAN ŞİKAYET ETMEYEN VAR MI
TWITTER’DAN ULAŞIN

twitter.com/metehan_demir

twitter.com/esevgi

- @ozgureftychis Otobüs ve özellikle dolmuş şoförlerinin ciddi bir nezaket, saygı ve trafik eğitiminden geçmesini zorunlu kılardım.
- @halil_ersoy 3 tonluk dolmuşların Emek Mahallesi gibi bölgelerde sokak aralarında müşteri bulmak için gezmesini engellerdim.
- @fagum Kızılay’dan o dolmuş ve otobüs duraklarını kaldırırım. Yazık o kadar yer boşa gidiyor.
- @Mrt_Akts İlk olarak dolmuş ve özel halk otobüslerine düzenleme getirirdim.
- @halil_ersoy Dolmuşa, halk otobüsüne ya “Hayır” derdim ya da isteyene serbest bırakırdım. Madem kârlı iş, herkes yapsın ya da EGO kazansın.
- @antimetrekup Metroya ağırlık verir, minibüs-dolmuş-taksi keşmekeşine son verirdim.
- @halil_ersoy Merak eder sorardım “Londra’da Paris’te Atina’da özel halk otobüsü veya dolmuş var mı” diye?

Haberin Devamı

EGO KARTLARIMIZ MANYETİK OLSUN

Başkentliler uzun yıllardır otobüse, metroya ve Ankaray’a kağıttan üretilen EGO kartları ile biniyor. Twitter alemi, uzun ömürlü, kredi yüklemesi yapılabilen manyetik kartların gerekliliği konusunda görüş bildirirken EGO Genel Müdürü Necmettin Tahiroğlu, geçtiğimiz günlerde “Akıllı Ücret Toplama Sistemi”nin yakında Ankara’da kullanılmaya başlayacağını Ankara Hürriyet’ten Oğuz Demir’e açıklamıştı. İhale sürecinin tamamlanması ile birlikte Ankaralılar, ulaşımda akıllı döneme bir adım daha yaklaşacak.

KAYAŞ-GÖLBAŞI METROBÜS HATTI

Başkentliler, oturdukları sanal yönetici koltuğundan toplu taşıma ile ilgili diğer önerilerini de sıralamayı ihmal etmiyor. Bunlardan en ilginci, Samsun-Konya Yolu boyunca Kayaş’tan Gölbaşı’na uzanacak bir metrobüs hattının kurulması. 75-80 semti birbirine bağlayabilecek bu projenin üzerine ciddi anlamda düşünülmesi gerekiyor.

Haberin Devamı

- @SfftkLcr EGO kartları yerine bitince doldurulabilecek kartlar getirirdim. Hem kağıt israfı hem de çevre kirliliği...
- @firaat_ Toplu taşımada manyetik kart dönemini başlatırım. O zaman buruşma derdi de biter, istediğim kadar kredi de yüklerim.
- @ngsblgn Önce gidip EGO’nun yetkilileriyle tanışırım. Kent kart şart bu şehre. Bir de bitmek bilmeyen metro çalışmaları var tabi.
- @tolgaseymen06 İlk çalışmam Kayaş’tan Gölbaşı’na kadar Samsun-Konya Yolu üzerine metrobüs yapmak olurdu. En az 75-80 semt bağlanır.
- @Hobberdidance Doğru düzgün bir toplu taşıma sistemi kurardım. hiç değilse sefer saatlerini uzatırdım.
- @zeynounal ODTÜ’nün altından yapılacak olan tünel yoldan ODTÜ metro istasyonu ile bağlantılı olacak şekilde metro hattı geçirirdim.
- @sahinne_1 Şu metroyu bitirirdim, öğrencileri süründürmezdim.
- @EmineSipahi06 Metro, metronun üzerine araç yolu, onun üzerine de insanların gezebileceği boş alan olan 3 aşamalı meydanlar yapardım.
- @izzetdgr EGO öğrenci bandrollerini kaldırırdım.
- @EmineSipahi06 Şu külüstür otobüsleri trafikten kaldırırdım.
- @RahmiELMALI Ankara’da toplu taşımaya konfor ve insan odaklı bir yaklaşım getirirdim. Şu an insanlar özel araçlara mahkum bırakılıyor.

Haberin Devamı

EN BÜYÜK ÖZEL ESER

Twitter aleminden 141. Karakter’e ulaşan sanal yöneticilerin birbirinden ilginç projeleri var. Koltuğu devralmaları durumunda nelere imza atacaklrını onlardan okuyalım.

- @muhammett53 En iyi mimarları, mühendisleri toplayıp, dünyada “Ankara” denince ilk akla gelecek, en büyük ve en özel eseri inşa ederdim.
- @EmineSipahi06 Ağaçlandırmaya önem verirdim. Kızılırmak’ı Ankara’ya getirirdim, plajımız olurdu.
- @knilgn Kentteki göllerin etrafını çok daha güzel ve kullanışlı hale getirirdim.
- @oglumtuna Mogan ve Eymir göllerini birleştirip, Venedik gibi yapardım.
- @halil_ersoy Bir Hyde Park, bir Concorde Meydanı’na benzer yer yapardım.
- @Birzade Bahçelievler ve Emek mahallelerinin karıştırılıp, çorbaya çevrilmiş iki rakamlı sokak numaralarını derhal geri verirdim.
- @onderyalaz doğu ile batısı arasında kocaman üst geçit yapar, transit durmadan geçer giderdik Ankara’dan böylece.
- @aydanoz Geceleri sokaklar cıvıl cıvıl olurdu!
- @halil_ersoy Pazar günleri bütün caddelere park yapmayı serbest ve ücretsiz yapardım böylece avm yerine esnaf kazanırdı
- @ozgureftychis Kaldırımlara park eden, yayaları yolda yürütmeye zorlayan araç sahiplerine ciddi para cezaları yazılmasını sağlardım.
- @selimfendoglu Trafik sorununun çözümünü yolların genişletilmesi ve kavşaklarla ile değil, düzgün şehir planlama metotlarında arardım.
- @tenis62 Yeşilin, sanatın ve turizmin başkenti yapardım. Bu şehirde her türlü potansiyel var fakat vizyonu geniş yöneticiler yok.
- @erencangul Şehir merkezinde araçların değil yayaların öncelikli olduğu bir sistem kurarım.
- @oglumtuna Bazı yerlere semtin haritasını gösteren levhalar koyardım.

Haberin Devamı

ADRESİ NET PROJELER

Beğenmedikleri uygulamalar ile ilgili şikayetlerni sıralayan Ankaralılar’ın yönetici koltuğuna oturmaları durumunda yapacak çok işi var.

- @birsohbet Meşrutiyet Caddesi Mithatpaşa Kavşağı’ndaki üst geçidi kaldırırdım. İşlevsiz, çirkin ve yorucu. Hem gözü hem dizi yoruyor.
- @tcwindow Çankırı Caddesi’ni tek yön yapardım. Aydınlıkevler ışıklara mutlaka alt geçit yapardım.
- @akn_elif ODTÜ’nün altından üstünden yol geçirmeye çalışmak yerine ulaşıma daha iyi bir çözüm bulurdum.
- @the_druids Atatürk Bulvarı’nin üstünü kapatır, eski haline getirirdim. Kızılay’ı sola dönüşe açardım.
- @YBanoglu Güvenlik Caddesi’ni tekrar çift yön yapardım.
- @TekerOsman Çevre Yolu İvedik girişini düzenlerdim. Modern bir Ankara’ya yakışmıyor çünkü.
- @antimetrekup İstanbul’daki gibi bir trafik kamera sistemi getirir. Bunu halk ile paylaşırdım.
- @batualgul AVM’ler, alt geçitler, üst geçitler yerine yeşil alanlara önem verirdim.
- @erhanuyaroglu Yolların ortasına mayın gibi döşenmiş rögar, ASKİ, Telekom kapaklarını kaldırırdım.

Yazarın Tüm Yazıları