Paylaş
Son uygulama “Sevgi Yolu” trafik lambalı yaya yolu geçidiydi…
Perki, “Tarihi ışıklı kavşak” denince neden “tarihi” diyoruz…
Bandırma’da, Atatürk ve İnönü Caddeleri kavşağına ilk trafik lambaları 1954 yılında konuldu. Bırakın ilçeleri çoğu illerde bile bulunmayan trafik lambaları, 68 yıldan beri Bandırma’da bugünkü ışıklı kavşakta ayni yerde. Zaten bu çok önemli kavşak bu nedenle bugüne kadar “ışıklı kavşak” olarak bilinir.
Kent merkezinde ışıklı kavşaktan sonra trafik lambaları geçtiğimiz aylarda “Sevgi Yolu” yaya geçidine konuldu.
Ancak buradaki trafik lambalarının gelişi biraz sorunlu oldu.
Öncesinde Sevgi Yolu ile Atatürk Caddesi İş Bankası önüne kadar olan bölüm, eski belediye başkanı Dursun Mirza zamanında yeşil bitkilerle ortadan ikiye bölünerek gidiş- geliş yolu olarak ayrıldı. Geçit de kapatıldı.
Sonra gelen yani bugünkü belediye zamanında ise orta refüjdeki bitkiler Ş. Süleyman Bey Caddesi’nden karşı istikamete doğru yayalar için açıldı. Hâlbuki bu geçit ışıklı kavşağa çok yakındı ve araç trafiğini önemli oranda aksatıyordu.
Yoğun yaya geçişleri sırasında araç trafiği önemli oranda aksarken bu sırada ölümlü bir trafik kazası da yaşanmıştı. Ardından geçit kapatıldı iyi de oldu…
Gelelim Sevgi Yolu ışıklı yaya geçidine: Bu geçitte önce trafik lambaları yoktu ve yoğun yaya trafiği araç trafiğini acayip etkiliyordu.
Çare; ışıklı kavşakla entegre çalışacak trafik lambaları bu işi çözerdi…
Nitekim öyle oldu. Önce; hemen geçmeye alışık yayalara zor geldi kırmızıda beklemek…
Sonra da çektiğim fotoğrafta da görüldüğü gibi 2 ay içinde vatandaşlar yeni ışıklı kavşakta ışıklara çok güzel uyum sağladı. Hal böyle olunca araç trafiği de önemli bir şekilde rahatladı. Şimdi geriye iki önemli konu kaldı.
Birincisi; ışıklı lambalarda bekleme ve geçiş sürelerini gösteren numaratörler olmadığı için özellikle bazı sabırsız yayalar geçiş ihlali yapıyor. Bu lambalar yeni ama çok eski model, ne gereği vardı?... 3-5 kuruş fazla verin ki faydalı olsun…
Hem yayalara hem sürücülere çok faydalı olur.
İkincisi; çok yoğun yaya trafiği hesaplanmadığı için ki belli oluyor; geçiş aralığı çok dar. En az 2-3 metre daha genişletilmeli.
Bir konu gerçekleştirilirken enine boyuna düşünüp ve de özellikle yerinde araştırma yapılarak karar verilmesi halinde yapılan iş herhalde sorunsuz olur…
Paylaş