Paylaş
İDO’nun konuyla ilgili açıklamaya göre; 20 yıldan beri Bandırma-İstanbul yanı sıra Mudanya (Bursa) feribot seferleri sırf yüksek akaryakıt fiyatları sebebiyle seferlerden kal-dı-rıl-dı!..
Konuyla ilgili İDO Genel Müdürü Murat Orhan’ı, Yönetim Kurulu Üyesi İlkay Yücebilgiç ile makamında ziyaret eden Bandırma Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kılkışlı düzenlediği basın toplantısında feribot seferlerinin günün gelişen şartları ama özellikle akaryakıt fiyatları nedeniyle seferlerden kaldırıldığını, dönüşün de olmayacağını söyledi. Kılkışlı, Genel Müdür ile görüşmelerinde RO-RO seferlerinin başlaması konusunu da görüştüklerini söyledi.
İDO genel müdürlüğün planında eğer uygun gemi bulunursa ayni hatlarda RO-RO seferlerine başlamak var…
Deniz memleketi bilinen Bandırma’dan İstanbul’a gidecekler karayoluna yönlendirilmiş oldu…
Yani başka bir deyişle Bandırma’dan karadan gidecek araçlar 250 kilometre, Mudanya’dan gidecekler ise yaklaşık 170 km. yolu karadan gitmek mecburiyetinde bırakıldılar.
Ancak hemen söylemeliyim ki, feribot yolcuları kadar İDO da haklı…
*
İDO bilindiği gibi özel bir sektör olması nedeniyle yaptığı işten kâr bekler. Hangi özel işletme olursa olsun yaptığı işte kâr olmazsa neden o işi devem ettirsin ki?
Bandırma’dan feribot ile gidecek olanlar sadece Bandırma ve çevresi değil Güney Marmara, Ayvalık, Edremit, Akçay yanında biraz daha aşağı inecek olursak, İzmir ve Bodrum gibi yaz tatilinin yaşandığı yerlerden gelenler de var. Bu yerlerden Bandırma’ya araçlarıyla ortalama 500 km uzaktan gelenler diyor ki,”Buradan 250-300 km daha kara yolundan gitmek istemiyordum. Burada kendimi İstanbul’a gelmiş gibi görüyorum. Hem 2 saat feribot yolculuğunda da dinlenmiş olacağım.”
Özellikle yaz tarifesinde bazı günlerde 6-7 sefer yapan feribotlarla Bandırma’ya gelen araç sürücüleri feribot hareket saatine kadar kentte alışveriş etmeleri nedeniyle kentin çarşı ticaretine önemli katkıları oluyordu diyebiliriz.
Bir olumlu gerçek de şu; feribotların 200 -220 araç taşıması nedeniyle 250-280 kilometrelik bir güzergâhta araçların karayolu yerine deniz yoluyla taşınmış olmalarıydı.
*
Bu arada İDO’nun olumlu bir gelişmeye imza atarak, yaz tarifesine göre günde 3 sefer yapan deniz otobüsleri araçsız gidecek yolcular için tüm uygun olmayan şartlara rağmen seferlere devam etmesi olumlu bir gelişme olarak değerlendiriyorum.
Onun için bu önemli konuya ilgi gösteren sadece Ticaret Borsası Başkanı Halit Sezgin ve Ticaret Oda Başkanı Kılkışlı değil, hemen aklıma ilk gelenlerden, belediye başkanı Tolga Tosun, Balıkesir Ak Parti Milletvekili Yavuz Subaşı, CHP Balıkesir Milletvekili Ahmet Akın da ilgilenmeli.
Hele Milletvekili Ahmet Akın; çalışmalarıyla ilgili yağmur gibi bildiri yağdırıyor ama bunların arasında İDO konusu yok!..
Bekleyip göreceğiz…
Paylaş