Paylaş
3 yıldan beri deniz otobüsüne razı olduk. Ancak onlar güzel ve rüzgârsız havaların deniz araçlarıydı. Bir gün lodos bir gün poyraz fark etmiyor ve feribotların sefer yapabildiği rüzgârlı havalarda deniz otobüsü seferleri iptal olabiliyor. Ancak feribot seferleri şarttı...
BU KONUYU 5 KEZ YAZDIM
Bu gerçek bugün de geçerli. 3 yıldan beri defalarca yazdım. Sadece geçen yıl “Bandırma gemisiz kaldı”, “Feribotsuz kaldık”, “Gemisi olmayan Bandırma” “Feribot seferleri ne zaman” ve “Kış geldi iptaller başladı” başlığıyla aynı konu hakkında 5 kez yazmışım.
Son yazım 30 Aralık 2022 tarihindeydi. “Kış geldi iptaller başladı” başlıktaki yazımda deniz otobüslerinin Marmara’nın sert rüzgârlarına karşı çok yetersiz olduğunu vurgulamış feribotun şart olduğunu belirtmiştim.
İDO feribot seferleri önemli bir değişiklik olmazsa 18 Haziran’da başlaması gerekiyor. Bakıma alınan Adnan Menderes feribotu bugüne yetişmezse Kurban Bayramı öncesi 23 Haziran’da gerçekleşmesi planlanıyor. Sefer tarifesinin; İstanbul Yenikapı’dan cuma günü Bandırma’ya, Bandırma’dan da pazar günü İstanbul-Yenikapı’ya dönüş olarak planlandığını sanıyorum.
ÜCRETLER ŞU ŞEKİLDE
Ücrete gelince; şu anda deniz otobüsü tam bilet ücreti 322 lira ama hareket günü yaklaştıkça mesela 422 lira oluyor ki bana göre çok saçma; böyle tarife mi olur? Bir kişi son gün talep ettiyse neden 100 lira farklı olsun. Bu tarife şekli hava yollarında da uygulanıyormuş. Hâlbuki mümkün mü? Belki parası erken almaya müsait değil! Hem İDO bir deniz yolu ulaşımı, uçak ise havayolu ulaşımı... Şart mı havayolları tarifesine tabi olmak?
İnsaf yahu?
İNSAFLI DAVRANILMALI
Feribot yolcu bilet ücreti de aynı olabilir ama araç ücreti şu anda belli değil. Araçların karayolundan gitmeleri halinde yakıt maliyeti de dikkate alınıp inşallah insaflı bir tarife uygulanırsa talep çoğalır, yaz tatilinin de başlaması nedeniyle safer sayıları da artabilir. 65 yaş üstü yüzde 10 indirim devam ediyor.
Hayırlı yolculuklar...
Paylaş