Mehmet Özcan’ın al da at diyerek yaptığı ortaya 18 içinde Levent Ayçiçek’in harika kafa vuruşuyla attığı galibiyet golü sonrası sevince boğulan tribünler de adeta“ çiçek açtı…”
“ALTIN KAFA” GALİBİYETİ BÖYLE GELDİ…
İlk 4 dakikada Bandırmaspor oyuncuları hiç gereği yokken geride kaleciye defalarca geri pasla oyun kurmaya çalışırken sanki ne yapacaklarını düşünüyorlardı. Manisaspor ise aynı dakikada kalecisine yapılan sadece bir kez geri pasın, o da Dembele’in baskısı sonucu mecbur olmasıyla, golle neticelenmesi bize geri pasların ne kadar tehlikeli olduğunu göstermesi bakımından önemliydi.
*
Son 8 maçta genelde berabere biten maçların sonuncusunda Kupa maçında Karacabeyspor’a 3-0 mağlup olup elenen Bandırmaspor için bugünkü Manisaspor maçı çok önemliydi. Ya mutlaka galip gelip fikstürün alt sıralarına gitmeyecek, ya da orta sıralardaki konumunu koruyacaktı.
Onun için bugünkü Manisaspor maçı çok önemliydi. Ve sonunda 18 puanı olan Bandırmaspor, 19 puanlı Manisaspor’a galip gelince 21 puanla bir üst sıraya çıkmış oldu. İşte bunun için de Bandırmaspor oyuncuları çok istekiydiler. Son oynanan maçlara göre daha hırslı, daha arzuluydular. Mutlaka galip gelmek istiyorlardı. Manisapor da öyle. Bazı şansız dakikalarda galip gelmeleri halinde üst sıralara tırmanacaklardı. En az beraberlik bile yetecekti.
*
Tren seferlerine çok önem verdiği yeni yatırımlardan belli olan TCDD genel müdürlüğü çeşitli projeleri arasında 95 kilometrelik Bandırma-Bursa güzergâhı da var. Demiryolları bir ülke ekonomisi için okadar önemli ki yatırım yapmaktan kaçınmamalı. Bilindiği gibi demiryolu taşımacılığında sadece yolcu taşımacılığı değil eşya ve maden taşımacılığı da yapılıyor. Dikkat edilirse 110 yıl önce hizmete giren Bandırma-Soma demiryolu Fransızlar tarafından inşa edilirken bor madenlerinin bulunduğu Susurluk özellikle tercih edilmişti. Eskişehir hattında da çok değerli bir maden olan bor madeninin bulunduğu Eskişehir-Kırka demiryolu bağlantısı ile Bandırma’ya taşınmıştı. Ve demiryoluyla çeşitli eşya yanında bor madeninin Bandırma’ya taşınması halen bugün de devam ediyor.
*
Demiryolu tamam; ya denizyolu ulaşımı nerelerde.? İDO sahasında 500 metreye yakın uçak pisti gibi araç park yeri bomboş duruyor. Hızlı Feribot işaret levhaları hala direklerde hatıra oldu kaldı. Daha hızlı daha modern feribotlar beklenirken mevcutları da aldılar Bandırma’dan...
Bandırma ticaret ve ekonomisi için çok gerekli olan feribotların yeniden seferlere başlaması için bir şeyler yapılmalı. Yakın zamanda öncaki Ticaret Odası Başkanı Mehmet Kılkışlı, İstanbul’da İDO Genel müdürüyle RO-RO seferleri çare olur mu konusu gündeme gelmişti. Bu arada İDO Genel Müdürü Murat Orhan’ın Bandırma’ya gelip aynı konu üzerinde basına açıklama yapması bekleniyordu. Ticaret odası seçimleri sonrası yeni Yönetim Kurulu Başkanı Adem Yılmaz’a iş düşüyor.
*
Ticaret Odası yeni başkanı Adem Yılmaz’ı yeni görevinde başarılar dilerim. Mehmet Kılkışlı’nın başlattığı feribot seferleriyle ilgili İDO genel müdürüyle yaptığı görüşmeyi devam ettirmelidir. Bandırma hala sadece yolcu taşıması yapan deniz otobüslerine kalmamalı, 225 araç kapasiteli feribotları da devreye sokulmalı. Olmuyorsa RO-RO seferleri çare olur mu, görüşülmelidir.
Ancak Bandırmaspor kalecisi Gelios gol olabilecek 1 tehlikeyi son anda önlerken Rizespor kalecisi Tarık da en az 3 tehlikeyi son anda savuşturunca Rizespor ayakta kalan takım oldu. İki denk takımın mücadelesi şeklinde geçen karşılaşmada atan galip gelecekti ama karşılıklı atılan goller sonrası başka gol olmayınca maç 1-1 berabere bitti. İlk 20 dakika top daha fazla Bandırmaspor sahasında oynandı. Daha sonra oyun dengelendi ; 45+2 dakika uzatmanın sonunda yine ilerde daha fazla çoğalan Rizespor’un 6 pas içindeki karambolda attığı gol Bandırmaspor cephesinde adeta buz kesti.
*
İkinci yarıya 1-1 berabere giren Bandırmaspor’da en beğendiğim oyuncuların başında gelen Dembele, topu çok iyi takip etmesinin mükâfatını attığı gol ile gördü. Birden kendine gelen Bandırmaspor oyunu hızlandırması ve özellikle 60’ıncı dakikadan sonra çok iyi mücadele etmesine rağmen Rizespor savunmasını aşamadı.
Maçın son 15 dakikasına Bandırmaspor, Rizespor kalesine daha fazla gitmeye başladı. İyi de mücadele ettiler, ancak fırsatları değerlendiremeyince galibiyete hasret kaldılar. Rizespor 5 maçtır yenilmiyor, Bandırmaspor da 3 maçtır galip gelemiyor.
Haftaya İzmir’de formunda ve bu hafta Sakaryaspor’u deplasmanda 2-1 yenen Altay’la karşılaşacak. Bandırmaspor bugünkü hırslı ve atak oyununu orada da gösterirse deplasmanda galip gelmemesi için bir neden göremiyorum.
Balık av yasağı bittikten sonra görüldü ki balıklar bitmemiş sanki daha fazla üremiş gibi...
“Görünen köy kılavuz istemez” belki de 10 yıldan beri görülmeyen hamsi ve palamut akını Bandırma Körfezi’nde kendini gösterdi. Hal böyle olunca Bandırmalı balıkçıları yanında İstanbul ve Karadeniz’den gelen çok büyük tonajlı balıkçı tekneleri de Bandırma’yı mesken tuttu.
Bandırma liman içi birden şenlendi.
Gece ve gündüz büyük balıkçı motorları ya hamsi ya da palamut yüklü olarak balık haline geldikleri sırada sıkıntı kendini gösterdi.
*
Balıkhane iskelesinin dar ve yetersiz olduğu bir kez daha ortaya çıktı.
2-3 tekne yanaştı mı sonra gelenler daha önce yanaşanların yükünün boşaltılmasını beklemek zorunda kalıyordu. Bu sırada tarihi ‘L’ iskelesi açıkta kalanlar için cankurtaran oldu. Balıkhane rıhtımında yer bulamayanlar tarihi iskeleye yanaşıyordu.
Ne var ne yok; bir bakalım şehrimizde göze batan önemli konular nelerdir. Ama son 3 aya değil de bakmışken son 2-3 yıla bakarsak herhalde daha uygun olacak diye düşündüm. Mesela geri dönüşüm stantları vardı. Evlerden bitkisel yağ atıkları toplanıyordu; hepsi kaldırılmış. Neden kaldırıldı, faydalı olmuştu onun için mi ? Uygun yerlere geri dönüşüm stantları mutlaka konulmalı. Hâlbuki tahminimden çok fazla miktarda, başta mukavva kutular olmak üzere, pet şişeler, teneke kutular ve kâğıt toplanıyor ziyan olmuyordu. Piller belirli kutulara konuluyordu. Feribot yok oldu, tren Balıkesir’e kadar… Feribot yerine verilen deniz otobüsleri işte hava şartları nedeniyle iki günden beri iptal edildi. Başka? Adnan Menderes Meydanı’nda tekel önü ile Kamen durağı önünde halk otobüsleri inme durağı vardı. Tekel durağı kaldırılması nasıl isabetli bir karar ise Kamen durağı o kadar isabetsiz bir karar olarak halka eziyet getirmekten başka bir işe yaramadı. Ama sonra tepkiler üzerine yanlıştan dönüldüğü isabetli oldu. Ayni yer “İndirme Peronu” olarak yeniden düzenlendi, vatandaş tersine yürümekten! kurtuldu. Ancak şimdi bu peronu boş bulan diğer araçlar park etmeye başlayınca halk otobüslerinin yanaşması sorunlu oluyor. Daha önce karşı kavşakta devamlı bir trafik aracı bulunuyordu. Çoktan beri göremiyorum. Keşke olsalar “İndirme Peronu”na park yapan araçlar önlenir.
***
Işıl ışıl yanan 800 metre uzunluğundaki, vatandaşların yaşam boyu gezintiye çıktıkları mendirekteki aydınlatma lambalarından 3 direk kırılmış diğer 10 tanesinin hiçbiri yanmadığı için mendirek tamamen karanlıkta kamıştı. Ben Bandırma’dan ayrılmadan önce hepsi yanıyordu. 3 ay sonra geldim mendirek kapkaranlık… Karanlıkta yürüyen fırıncı Hasan’ın düşmesi nedeniyle yaptığım haber sonunda 2 gün önce 13 aydınlatma direği eskileri söküldü, yerlerine yenilerinin konulacağı müjdesini Uludağ Elektrik Dağıtım Arıza Koordinatörü Samet Vural verdi. Şimdi gece de yürüyüş yapanlar daha güvenli yürüyüşlerde bulunabilirler. Hapçılarda herhalde başka karanlık köşeler arayacak.
Başka; Cumhuriyet Meydanı’nda içinde 4 çınar ağacı bulunan süs havuzu 4 yıldan beri suyu konulmadı. Böylece süs havuzu olmaktan çıktı. En az 15 yıl bakımını yapanlar yaptılar da sonra gelenler üşendiler mi?
3 ay olmadığım Bandırma’da eksiler-artılar böyleydi.
En son 2 ay önce gitmiştim önceki gün yine gittim; müze inşaatı aynen duruyor. 2 yıl içinde yapılan en olumlu iş kuş gözlem kulesine asansör konulması olması. Projede olan giriş kapısı ise kanatlarını açmış kuş figürü görüntüsünde ana hatları demir görünüş olarak yapılmış ama tamamı bitmemiş. Bu yıl 31’incisi yapılan Kuş Cenneti festivaline de yetişecekti sözde; o da olmadı. Uğruna festival düzenleniyor hem de uluslararası; adı var kendi yok. Festivalde hem de dünyaca ünlü Kuş Cenneti’nin adı sürekli anılıyor, basında yer alıyor, ilanlarda yer alıyor,törenler yapılıyor ama kendi yok!.. Anlaşılan yeni yıl bekleniyor herhalde. Ne var yeni yılda?
*
Yeni yılda yeni fiyat artışı var!.. Yapım miktarı yeniden belirlenecek. Şu anda 2 yıl önceki ilk sözleşme yılında yapım bedeli 4. 732. 000.00 TL olarak belirlenmiş. Daha sonra ne kadar artış olmuş bilinmiyor.
Aradan 2 yıl geçmiş ne olmuş da olmuş süresinde bitmemiş ama şimdi yeni bir fiyat belirlenmesi yapılması halinde herhalde biteceğini ve önümüzdeki 32. Kuş Cenneti festivaline inşallah! yetişeceğini tahmin ediyorum.
*
Görmeden inanma!..
Bandırmaspor’un son maçında güzel oyunuyla dikkat çeken Samsunspor’u mağlup etmesi halinde ligin yukarı mahallesinde üst sıralarında yer almak isteyen Bandırmaspor’a büyük avantaj sağlayacaktı.
3 puan üzerine yapılan hesaplar tutmadı. Bandırmaspor evinde 1 puana razı oldu.
Samsunspor da iyi mücadelesinin hakkını deplasmanda 1 puan alarak tribünlerdeki 150-200 kadar taraftarını sevindirdi.
*
Maç, karşılıklı denk kuvvetlerin mücadelesi şeklinde geçti.
İki takım da galip gelmek için hücum ağırlıklı ama savunmaya da önem verip oynadı. Samsunspor’un bir şutu direkten döndü, penaltıyı da havaya atıp kaçırdılar ki maç öncesi hakem Yiğit Arslan için hiçte iyi şeyler söylemeyen taraftarlar haklı çıktı. Genelde vasat bir yönetim gösteren hakemin verdiği penaltı çok ağırdı. İki oyuncu da top kapma mücadelesinde beraber yere düşmelerine “penaltı” dedi.
Zaman zaman parlayan Bandırmaspor hücumları etkisiz kalırken gözlerim Kerim Avcı’yı aradı. Şutör ve golcü Avcı 3 maçtır neden bitime 15 dakika kala oyuna dâhil ediliyor ki? Nitekim Avcı girdikten sonra daha etkili hücumlar yapıldı. Bir şutu da savunmadan döndü. Eğer sakat değilse 75 dakika kenarda bekletmenin bir faydası oluyor mu?
Mendirekte bulunan 15 aydınlatma direğinden 3 tanesi kırılmış kalanların da arızalı olması nedeniyle mendirek tamamen karanlığa gömülmüş…800 metre uzunluğundaki mendirekte uzun bir süredir yanmayan aydınlatma lambaları gece gezintilerini tehlikeye soktuğu gibi torbacılara da zemin hazırlıyor.
*
Vatandaşların yürüyüş güzergâhı, olta balıkçıların avlanma sahası olan mendirekte gece yürüyenler arasında; ortamın karanlık, zeminin de yer yer bozuk olması nedeniyle takılıp düşenler arasında fırıncı Hasan Sümer de var.
Geçen günlerde ceviz ve balları çalınan, başına gelen bazı talihsiz olaylardan da tanıdığımız Hasan Sümer’in başına, anlattığına göre bir de düşüp yaralanmak gelmiş...
115 kilogram ağırlığında ve 71 yaşında olan Hasan Sümer kilolarından kurtulmak için gece ve gündüz mendirekte yürüyüş yapan, ancak karanlıkta kalan mendirekte gece gezinti yapmanın tehlikeli olduğuna dikkat çekmesini önemsemeliyiz.
“Dağ başı mı burası” diye soran Sümer’in geçen gün sabah namazından çıktıktan sonra her zaman olduğu gibi mendirekte yürüyüş yaptığı sırada geçirdiği kaza çok ilginç…