Paylaş
Yüzde 1 hatta daha da altında pazar paylarına sahip şirketlerin, yeni şartlarla sürekli değiştiği sektörün üst tarafında da rekabetin yoğun ve pazar payı açısından sıralamaların değiştiği gözleniyor.
Sektörün 2. büyük şirketi olan Opet’in Genel Müdürü Cüneyt Ağca, rekabetin devam edeceğini, sektöre büyük oyuncu girişlerinin de beklendiğini söyledi.
Sektörde ciddi değişimlerin yaşandığını kaydeden Ağca, son olarak 10 numaralı yağa ilişkin getirilen kısıtların olumlu olduğunu, bayram tatili başlangıcında yine büyük miktarlarda kaçak 10 numaralı yağ yakalandığını memnuniyetle duyduklarını söyledi. Cüneyt Ağca son dönemde jet yakıtında da, katkı maddesi olarak kaçak kullanımının arttığının altını çizdi.
Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca ve ekibi ile önceki gün Barcelona’da yapılan Stevie ödül töreni nedeniyle birlikteydik. 2002 yılından beri 60 ülkede iş alemi ve sivil toplum kuruluşları arasında bireyler ve kurumların başarılarını onurlandırmaya devam eden Stevie Ödülleri’nin ikisi, bu yıl Opet’e gitti. Akbank, İş Bankası, TEB, Üsküdar belediyesi, Koç Holding, Shell- Turcas’ın da ödül aldığı törende, Opet hem enerji sektöründe “yılın şirketi” ödülünü aldı hem de Sağlık, güvenlik ve çevre programı kapsamında “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile ödül kazandı.
Akaryakıt sektöründe son yıllarda her yıl sürekli olarak pazar payı kazanan tek şirket olan, ilk 8 aylık verilerle sektör yüzde 5 büyürken, yine yüzde 8’i yakalayan Opet’i anlatan Genel Müdür Ağca, sosyal sorumluluk ve müşteri memnuniyetine büyük ağırlık verdiklerini, ödüllerin de bu kapsamda geldiğini söyledi. Yüzde 19’luk Pazar payı ile sektörde ikinci sırada yer aldıklarını hatırlatan Ağca, sektörün büyük oyuncuları arasında “tek türk şirketi” olmakla, haklı olarak gurur duyduklarını söylüyor.
Şirket Stevie ödülleri için başvurusunda da 20 yıl önce iki öğretmen tarafından kurulan şirketin bu başarı öyküsüne yer vermiş ve müşteri memnuniyeti açısından Türkiye’nin son yıllarda en başarılı şirketi olmasına vurgu yapmış.
TEMİZ TUVALET KAMPANYASI
İş Dünyası Ödülleri her yıl dünya çapında 200’den fazla yönetici tarafından değerlendirilerek veriliyor. Enerji sektöründe en başarılı şirket ödülünün yanında şirket yönetimi “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile kazandıkları ödüle de büyük önem veriyor. Daha önce yurt içinde de ödüllendirilen bu kampanyanın, Türkiye’nin en sevilen markalarından biri haline gelmelerinde büyük payı olduğunu söylüyorlar. Yönetim kurulu üyeleri Nurten Öztürk’ün liderliğinde yürütülen bu kampanya ile “pireyi deve yapacak kadar” konunun üzerinde durup, sonunda başarı sağladıklarını, şimdi bu kampanyanın yurt dışındaki akaryakıt istasyonlarında da örnek alınarak uygulandığını söylüyorlar. Böylece dünyada “pis tuvalet” denilince akla gelen akaryakıt istasyonu imajını sildiklerini düşünüyorlar. Sadece dünyanın en temiz tuvalet tesislerini sunmakla kalmayıp, aynı zamanda oldukça büyük bir temiz tuvalet ve hijyen kampanyası başlattıklarını, kampanyanın pazarlama, halk eğitimi, kurumsal sorumluluk, reklam, hükümet ilişkilerini kapsayacak şekilde düzenlendiğini söylüyorlar.
Sektörde son iki yıl içinde promosyon ve sektöründeki hediyelere yasaklar getirilmesinin, işletmeler üzerinde ciddi olumsuzluklara neden olduğunu, Pazar paylarını düzenli olarak artırmalarında hizmet, temiz çalışma ortamı, çevreye ve hukuka saygılı ve ürün ve
hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini öne çıkardıklarının altını çiziyorlar. Akaryakıt şirketleri arasında rekabetin bu noktalara kayması , toplumsal yarar ve hizmeti alan halk açısından da olumlu.
Paylaş