Esas felaket Bilkent Yolu

ODTÜ arazisinin bir kısmını da içine alan Anadolu Bulvarı-Konya Yolu güzergahı, bugün gelinen noktada elzemdir.

Haberin Devamı

Başka çaresi yoktur ve yapılmak zorundadır. “Bu yolu yapma” demek yerine, “ODTÜ Ormanı 30 yıldır orada dururken, neden başka çareler üretilmedi?” diye sormak gerekir.
Ancak öncelikle, kamuoyundaki tartışma bilgi kirliliği nedeniyle önyargılarla yürütülürken, bir yanlışı düzeltmek gerekiyor.
Bu proje, sanıldığı gibi ODTÜ ormanını tam ortadan ikiye bölmeyecek. Ormanı tam ikiye böleceği söylenen proje, aslında Büyükşehir Belediyesi’nin Bilkent’ten, Konya Yolu’na uzatmak istediği yoldur. ODTÜ ormanının başına gelebilecek esas felaket ise bu projedir.

REKTÖRE HAKSIZ ELEŞTİRİ

Zaten ODTÜ Rektörü Ahmet Acar da, “Kesilmesi söz konusu olan ağaçlarla ilgili sayı vermemiz mümkün değil ancak, bölgeden yol geçeceği bilindiği için orada, 80’li yıllardan bu yana ağaç dikimi gerçekleştirmedik” sözleriyle bunu açıkladı.
Eylem yapan grup, ODTÜ Rektörü Ahmet Acar’a da yüklenmeye başladı. Acar, körü körüne muhalefet yapmak yerine çıkıp doğruları söyledi. Göreve geldiği günden beri de söylüyordu. “ODTÜ, bu araziyi 1993 yılında Karayolları’na vermiş. Çevreye en az zarar verecek şekilde, gelin bu yolu yapalım” diyordu. Bu arada, Bilkent’ten gelecek yola ODTÜ müsade etmiş olsaydı, şimdi o yol inşaatı da 50 kere başlamıştı bile...
Eskişehir Yolu aksında yumurta kapıya dayanınca ise, çalışma başladı.
Bugün geldiğimiz noktada, “Ağaç kesme, metro yap” demek ne kadar doğru bir yaklaşımsa, Eskişehir Yolu’nda yüz binlerce insanı trafik çilesinden kurtaracak bir projeye karşı çıkmak da o kadar yanlış bir tutum.

Haberin Devamı

YOL AÇMAKLA OLMUYOR

Gelelim Büyükşehir Belediyesi’ne...
Evet, bugün bu yol, ormanın kıyısından köşesinden geçiyor ve çok az bir hasarla, trafiğe çözüm sağlıyor. Ama, yol açmakla trafiğe çare olunmuyor. Her yeni açılan yol bir sonrakini gerektiriyor.
Yıllardır Ankara’da toplu taşıma denince, yöneticilerin aklına minibüs ve otobüs hattı ihalesi yapmak geldi. Metroyu geçtim, bugün birçok kentimizde yolcu taşımacılığı yapılan tramvay düşünülmedi. Bisiklet yolları ve depolama alanları akıllardan geçmedi.
Trafik her sıkışmaya başladığında, şeritler açıldı, alt geçitlere başvuruldu ama sonunda yollar da bitince, sıra ormanlık alanlara geldi.
ODTÜ şimdilik, “Ucundan azıcık” diyerek kurtarıyor ama, yarın öbür gün bu yol da yetmediğinde ne olacak? O zaman işte gerçekten binlerce ağacın üzerinde kara bulutlar dolaşmaya başlayacak.

Yazarın Tüm Yazıları